Dwa modele Fiata otrzymały rekomendację niemieckiego stowarzyszenia w najnowszym raporcie niezawodności GTÜ. To już kolejny niezależny ranking potwierdzający wysoką jakość samochodów oferowanych przez włoską markę.
Jak wynika z opublikowanego właśnie zestawienia przygotowanego przez specjalistów z niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego (GTÜ) produkowany w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland – Fiat 500 kolejny rok z rzędu plasuje się w ścisłej czołówce rankingu niezawodności w kategorii samochodów małych i miejskich w wieku od 1 roku do 3 lat. Przypominamy, że w zeszłorocznym raporcie GTÜ dotyczącym jakości – Fiat 500 zajął pierwsze miejsce.
W najnowszym rankingu GTÜ, Fiat 500 zajmuje doskonałą trzecią lokatę – Fiat Punto/Grande Punto z kolei znalazł się w pierwszej dziesiątce na ponad trzydzieści aut. Co ciekawe, w całym zestawieniu, to właśnie Fiat ma najwyżej sklasyfikowaną reprezentację modeli docenionych za wysoką jakość i bezusterkowość.
To nie pierwszy sukces Fiata w rankingach niezależnych instytutów badających bezawaryjność pojazdów. Przypominamy, że wg niemieckiego Automobilklubu ADAC w rankingu niezawodności samochodów segmentu A i B za rok 2010, Fiat 500 zajął drugie miejsce, a Fiat Panda czwarte.
Poniżej prezentujemy fragment najnowszego rankingu niezawodności GTÜ dla pojazdów segmentu małych i miejskich w wieku 1- 3 lat:
- Hyundai i10 – 4,5
- Toyota Yaris – 7,2
- Fiat 500 – 7,9
- Mazda 2 – 8,5
- Ford Fiesta/Fusion – 9,0
- Opel Corsa – 9,8
- Skoda Fabia – 9,8
- Honda Jazz – 10,1
- Citroen C2/C3 – 10,9
- Fiat Punto/Grande Punto – 12,5
- Peugeot 206/207 – 13,9
- Renault Modus – 14,4
- Suzuki Swift – 14,4
- Opel Agila – 14,9
- Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 – 15,3
- Kia Picanto – 15,3
- Ford Ka – 15,6
- Hyundai Atos – 15,8
- Mini/Cabrio/Clubman – 15,8
- Seat Ibiza – 16,2
- Renault Twingo – 16,4
- Smart ForTwo – 16,9
- Volkswagen Polo – 17,0
- Renault Clio – 17,7
- Chevrolet Aveo – 18,0 (…)
Metodologia – eksperci GTÜ przebadali 215 modeli z siedmiu klas – łącznie przez ich ręce przeszło aż 5 milionów samochodów. W raporcie auta również zostały podzielone na siedem klas. Dodatkowo w każdym segmencie wprowadzono sortowanie pod względem wieku – po pięć grup.
Liczby podane przy każdym modelu, to ilość poważnych usterek w przeliczeniu na 100 egzemplarzy danego modelu. Jeśli w jednym aucie przydarzy się wiele awarii, wówczas wynik ten może przekroczyć wartość 100. Nowy raport GTÜ na temat samochodów używanych może posłużyć jako ułatwienie prawidłowego wyboru i trafnej decyzji zakupu.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.