Dzięki rozszerzonej ofercie oszczędnych modeli Opel staje się jeszcze bardziej konkurencyjny.
Nowa Astra z systemem Start/Stop jest doskonałym przykładem oszczędności paliwa. System Start/Stop jest obecnie dostępny również dla Corsy zasilanej benzyną. W modelach o pojemności 1,2 średnia oszczędność paliwa wynosi 0,4l na 100 km, a emisja CO2 spada do 119 g/km. Także Meriva 1,3 CDTI jest bardziej oszczędna przy zastosowaniu systemu Start/Stop. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wersji Meriva 1,3 CDTI spada średnio o 0,4l na 100 km, a emisja CO2 do zaledwie 109 g/km, co stanowi jeden z najlepszych wyników w tej klasie.
Oferta modelu Corsy została wzbogacona o wariant napędzany gazem LPG, wyposażony w silnik o pojemności 1,2l spełniający wymogi normy Euro 5. Jest on już dostępny w sprzedaży również w Polsce.
Dla klientów, którzy preferują samochody o bardzo wysokich osiągach przygotowano limitowaną edycję Corsy – Corsa OPC Nürburgring Edition – z silnikiem o mocy 155 kW/210 KM.
Bagażnik rowerowy FlexFix jeszcze bardziej praktyczny
Także typowa dla Opla elastyczność została udoskonalona: niezwykle praktyczny bagażnik rowerowy FlexFix można teraz połączyć w opcji z systemem Park Pilot w modelach Corsa, Meriva oraz pięciodrzwiowa Astra. Innowacyjne rozwiązanie FlexFix można w dalszym ciągu nabyć jedynie od marki Opel. Jak ogłoszono przy wprowadzaniu na rynek Astry Sports Tourer z końcem zeszłego roku, bagażnik samochodowy FlexFix jest dostępny również dla tego modelu. Sports Tourer wyposażono w jeszcze bardziej udoskonalony bagażnik nowej generacji, który nie tylko jest łatwiejszy w użyciu, ale też jest bardziej funkcjonalny. Oba elementy wyposażenia są również dostępne w ofercie dla klientów w Polsce.
Inną dodatkową opcją dla modeli Corsa i Meriva jest zdejmowalny hak holowniczy.
Nowe, wzbogacone w funkcje systemy audio-informacyjne dla modeli Meriva i Astra
Nowe systemy informacyjno-rozrywkowe Navi 600 i Navi 900 Europa oferowane w Merivach i Astrach MY 2012, są znacznie udoskonalone pod względem zakresu oferowanych opcji od poprzednich wersji opartych na CD lub DVD. Wszystkie materiały związane z mapą są przechowywane na karcie SD, a mapy można dostosować do indywidualnych potrzeb klienta. W dodatku do domyślnych punktów zainteresowania (PoIs), kolejne punkty można pobrać i zapisać. Kierowca może wybrać pojedyncze punkty i zapisać je w książce adresowej jako indywidualne punkty Pols. Kolejna praktyczna opcja, oprócz możliwości wyboru najszybszej i najkrótszej trasy, to system nawigacji umożliwiający wybór najbardziej ekonomicznej trasy, tj. trasy o najniższym zużyciu paliwa.
System Navi 900 Europa oferuje ponadto funkcje rozpoznawania głosu i karty drogowej, w której można oddzielić podróże prywatne od służbowych.
Opel Corsa: technologia Start/Stop teraz dostępna dla silnika benzynowego
W zeszłym roku nowe podwozie i układ kierowniczy, z początkiem 2011 nowy image, rozszerzona gama kolorów Color Line i wyjątkowo oszczędny model emitujący jedyne 94 g/km CO2 – Corsa wciąż zaskakuje nas atrakcyjnymi udoskonaleniami, a rok modelowy 2012 nie jest pod tym względem inny.
Udostępniono obecnie silnik 1,2 (63 kW/85 KM). Z nim w parze idą mocny akumulator, wytrzymały rozrusznik oraz opony o niskim oporze toczenia 185/65 R 15.
Jedną z głównych zalet systemu Start/Stop jest redukcja zużycia paliwa w cyklu mieszanym średnio o 0,4l do 5,1l na 100 km w przypadku silnika o pojemności 1,2l. W cyklu miejskim zużycie spada wręcz o 0,8l na 100 km. W wariantach benzynowych Corsy umożliwia to obniżenie emisji CO2 do 119 g/km.
Gwiazdą w ofercie silników Corsy jest także świeżo opracowana jednostka 1,2 LPG. Pracuje zarówno na benzynie, jak i na płynnym gazie LPG (obecnie kosztującym około 0,72 Euro/litr). Napędzany benzyną silnik osiąga moc 63 kW/85 KM, a gazem – 61 kW/83 KM. W obu cyklach spełnia standardy emisji rygorystycznej normy Euro 5, emitując do środowiska bardzo małe ilości CO2 – 110 g/km w przypadku modelu trzydrzwiowego napędzanego LPG.
Niesamowita Corsa dla miłośników ostrej jazdy: Edycja OPC Nürburgring
Nareszcie jest z nami: dla tych, którzy wolą prawdziwie sportowe samochody, Opel przygotował specjalną gratkę w roku modelowym 2012 – nowy model Corsy z najwyższej półki, Corsa OPC Nürburgring Edition.
W porównaniu do standardowej Corsy OPC, edycja OPC Nürburgring z silnikiem 1,6 turbo oferuje wyższą moc (155 kW/210 KM zamiast 141 kW/192 KM) i wyższy moment obrotowy (z funkcją maksymalnego doładowania „overboost”: aż do 280 Nm zamiast 266 Nm osiąganych przez Corsę OPC). Ponadto wyposażona została w specjalnie zaprojektowane zawieszenie sportowe firmy Bilstein, mechaniczny wielopłytkowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz przedni układ hamulcowy firmy Brembo, które utrzymują sportowy samochód bezpiecznie na drodze. Edycja OPC Nürburgring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8s (0,4s szybciej od standardowej wersji OPC) i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 230 km/h (zamiast 225 km/h).
Inne wyjątkowe cechy to osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, sportowe siedzenia OPC Recaro kierowcy i pasażera, a także logo Nürburgring umieszczone na siedzeniach i centralnych słupkach drzwiowych. Corsa OPC Nürburgring Edition będzie kosztowała w Polsce 103 500 zł.
Opel Meriva: jedyne 109 g/km CO2 z systemem Start/Stop
Podobnie jak w przypadku Corsy, Opel rozszerza ofertę silników z systemem Start/Stop dla modelu Meriva. Jest on teraz dostępny z silnikiem 1,3 CDTI (70 kW/95 KM), mocnym akumulatorem, wytrzymałym rozrusznikiem i oponami o niskim oporze toczenia. Osiągi tego modelu robią wrażenie: silnik 1,3 CDTI gwarantuje redukcję zużycia paliwa w cyklu miejskim o 0,8l na 100 km do 4,8l (wcześniej 5,6l). Superoszczędna technologia poprawia osiągi nawet w cyklu mieszanym, zmniejszając zużycie paliwa diesel średnio o 0,4l na 100 km.
Opel Astra: oszczędne modele
Kolejnym ważnym punktem na liście priorytetów Astry jest redukcja zużycia paliwa i emisji CO2, dlatego też ten cieszący się powodzeniem kompaktowy samochód oferuje teraz szeroki wybór silników z systemem Start/Stop.
Rok modelowy 2012 wprowadza do rodziny Astry nowy silnik 1,7 CDTI. Głównym atutem tego silnika turbo diesel common-rail o zoptymalizowanym tarciu jest nowy system zarządzania silnikiem zaprojektowany przez inżynierów Opla. Poza optymalnymi osiągami, daje on gwarancję niższego zużycia paliwa, a także niższego poziomu hałasu i drgań. Nowy silnik 1,7 CDTI, w wersji 96 kW/130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm będzie dostępny w Polsce do końca 2011 roku.
Pięciodrzwiowy model Astry z oszczędnym silnikiem, dostępny we wspomnianej wersji, oferuje unikatowe połączenie oszczędnej jazdy z ponadprzeciętnymi osiągami. Ten model Astry szczyci się systemem Start/Stop, mocnym akumulatorem, wytrzymałym rozrusznikiem i oponami o niskim oporze toczenia. Dodatkowo posiada system odzyskiwania energii hamowania, udoskonaloną skrzynię biegów i klimatyzację, aktywną przysłonę zamontowaną na przedniej kratce wlotu powietrza, obniżone podwozie oraz ledowe światła mijania.
W Polsce Astra Sports Tourer 2.0 CDTI o mocy 121 kW/165 KM (wcześniej 118 kW/160 KM) z systemem Start/Stop jest dostępna w sprzedaży już od kilku miesięcy.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.