X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo S40 i Volvo V40 - dane techniczne, wyposażenie, wymiary

Strona główna -> Volvo -> S40 -> 1 (1995-2004)

 



Potężne silniki zapewniają aksamitnie płynną jazdę
Pomimo swej zwartości, całkiem nowe Volvo S40 ma poprzeczny rzędowy silnik pięciocylindrowy, który jest czymś wyjątkowym w tej klasie pojazdów. Większość zewnętrznych podzespołów silnika zaprojektowano w taki sposób, aby można go niezwykle ciasno umieścić. Wynik jest taki, że silnik jest o 200 mm węższy i 25 mm krótszy niż w większych modelach Volvo. Taka zwartość powoduje, że silnik jest lżejszy. Wraz z architekturą pojazdów Volvo - czyli poprzecznym ustawieniem - daje to również wysokie bezpieczeństwo zderzeniowe, ponieważ mamy w komorze silnikowej więcej przestrzeni na odkształcenia.


Nowe rzędowe silniki pięciocylindrowe mają pojemność skokową 2,4 i 2,5 litra. Pięć cylindrów i duża pojemność skokowa zapewniają duży moment obrotowy już przy małej prędkości obrotowej - i płynne przyspieszanie auta.
Najmocniejszy silnik - T5 - osiąga moc maksymalną 220 KM i moment 320 Nm. Volvo S40 T5 będzie z czasem oferowane z napędem na wszystkie koła - w wersji AWD, która wejdzie do sprzedaży w roku 2004. Całkiem nowe Volvo S40 będzie również dostępne z silnikami wolnossącymi (o mocy 170 i 140 KM) - oraz z całkiem nowym silnikiem wysokoprężnym (136 KM).

Skrzynia biegów z modeli R
Sześciostopniowa mechaniczna skrzynia biegów, którą opracowano dla modeli Volvo S60 R i V70 R będzie zastosowana w Volvo S40 T5. Auta napędzane silnikami wolnossącymi będą wyposażone w pięciostopniową skrzynię biegów Volvo nowej generacji. Automatyczna skrzynia biegów dla Volvo S40 jest taka sama, jaką stosowano w większych modelach Volvo. Jest to jednostka pięciostopniowa z adaptacyjnym schematem zmiany przełożeń. Inaczej mówiąc przystosowuje się ona do aktualnego stylu jazdy.


Silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem będzie standardowo kojarzony z sześciostopniową mechaniczną skrzynią biegów. Pozwoli to na płynne przyspieszanie, które zawdzięczamy doskonałemu momentowi obrotowemu w każdym zakresie pracy silnika.

Podwozie o właściwościach dużego samochodu
Całkiem nowe Volvo S40 zostało opracowane  w tym samym duchu co Volvo S60 i   Volvo S80. Doświadczenia zdobyte przy produkcji zaawansowanego technologicznie modelu Volvo S60 R stanowiły podstawę do opracowania nowego modelu S40. Układ przeniesienia mocy z silnikiem pięciocylindrowym stanowi podstawę charakterystyki typowej dla dużego auta. Technika podwozia została również zaczerpnięta z większych modeli Volvo. Niezależne zawieszenie kół z układem wielowahaczowym z tyłu daje znakomitą kombinację komfortu i spójnego reagowania. Szerszy rozstaw kół i większy rozstaw osi - w porównaniu z obecnie produkowanym modelem Volvo S40 - również przyczyniają się do stabilnego zachowania się pojazdu na drodze. Układ kierowniczy jest elektrohydrauliczny, bardzo lekki i precyzyjny.

Staranny dobór materiałów i technologii
Całkiem nowe Volvo S40 produkowane jest w najnowocześniejszych na świecie zakładach produkcyjnych. Technologia produkcji, jak również stosowane materiały i substancje wykorzystywane podczas produkcji, są dobierane tak, aby zminimalizować zagrożenie dla zdrowia - zarówno pracowników jak i użytkowników.


Technologie są dobrane pod kątem minimalnego wpływu na otoczenie, a więc uzyskania minimalnej toksyczności spalin. Tak jak w przypadku wszystkich aut Volvo, całkiem nowe Volvo S40 będzie przygotowane w dużym stopniu do recyklingu.

 

źródło: Volvo

« < 1 2 3 > »