X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Hyundai Elantra, dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Hyundai -> Elantra

 



Komfortowe warunki podróżowania Elantrą zapewnia wszechstronny fotel kierowcy z regulacją wysokości, regulowane zagłówki i składana w stosunku 60/40 tylna kanapa, pozwalająca na łatwy transport większych ładunków.

Standardowe wyposażenie w postaci filtra przeciwpyłkowego, ogrzewania tylnej szyby, regulowanej na wysokość kierownicy, przyciemnionych szyb, dwuzakresowej prędkości wycieraczek przedniej szyby w trybie pracy przerywanej, dwóch lusterek w osłonach przeciwsłonecznych oraz elektrycznie sterowanych szyb z funkcją auto-down po stronie kierowcy z podświetlanymi przełącznikami, stawia Elantrę o klasę wyżej w porównaniu do niewygórowanej ceny samochodu. Oferowany w Elantrze GLS pakiet wyposażenia Premium zawiera 172-wattowy system audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami i z zastosowanym po raz pierwszy dodatkowym wyjściem, do którego można podłączyć urządzenia typu iPod oraz przenośne odtwarzacze plików MP3. w skład pakietu wchodzi również klimatyzacja, tempomat, lampy przeciwmgielne, przyciemniony pas przedniej szyby, tylny podłokietnik z uchwytami na kubki, ogrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, zdalnie sterowany centralny zamek ze zdalnie otwieraną pokrywą bagażnika oraz alarm obwodowy i anty-napadowy.

Najbogatsze w segmencie wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa. Wszystkie wersje Elantry wyposażone są standardowo w sześć poduszek powietrznych, włączając w to dwie przednie, dwie boczne montowane w fotelach i dwie kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących zarówno z przodu jak i z tyłu. Według Instytutu Badań Bezpieczeństwa na Autostradach IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), połączenie bocznych poduszek powietrznych z poduszkami kurtynowymi, pomagającymi lepiej chronić głowę i ciało pasażera podczas bocznego zderzenia, pozwala na zredukowanie śmiertelnych wypadków o 45 procent.

Na technologie pozwalające zredukować ryzyko wypadku składają się w pełni niezależne zawieszenie z przednimi i tylnymi drążkami stabilizującymi oraz wspomagana zębatkowa przekładnia kierownicza. Standardowy układ hamulcowy Elantry składa się z przednich i tylnych tarcz z czteroczujnikowym, czterokanałowym systemem ABS oraz systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD). ABS pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem podczas gwałtownych manewrów oraz na śliskiej nawierzchni. Zintegrowany z ABSem system EBD, automatycznie rozdziela odpowiednią siłę hamowania pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od obciążenia pojazdu.

Montowane standardowo, aktywne przednie zagłówki chronią przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem, automatycznie zmniejszając przestrzeń pomiędzy głową pasażera a zagłówkiem podczas tylnego zderzenia. System ten jest rekomendowany przez organizacje promujące bezpieczeństwo, takie jak IIHS.

Na wszystkich miejscach siedzących zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane zagłówki. Tylne zagłówki nie ograniczają widoczności kierowcy, zapewniając jednocześnie siedzącym z tyłu pasażerom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Nad bezpieczeństwem czuwa również absorbująca energię zderzenia kolumna kierownicy oraz przednie napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia i regulacją wysokości. Zlokalizowany na tylnej kanapie system ISOFIX (uchwyty i mocowania fotelików dziecięcych) zapewnia bezpieczne mocowanie fotelika dziecięcego. Podczas zderzenia z niewielką prędkością, przednie i tylne zderzaki Elantry pozwalają zminimalizować skutki uderzenia. Podczas kolizji z większą prędkością, stalowa struktura nadwozia rozprasza energię uderzenia przenosząc ją na strefy zgniotu, podczas gdy wzmocnienia przedziału pasażerskiego pozwalają na zachowanie jego integralności. Ograniczniki bezpieczeństwa i strefy kontrolowanego zgniotu z przodu kontrolują deformację maski podczas czołowego zderzenia.

« < 1 2 3 4 5 > »