X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Hyundai Elantra, dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Hyundai -> Elantra

 



Dwie przekładnie do wyboru. Standardowo Elantra wyposażona jest w precyzyjną, pięciobiegową przekładnię manualną. W opcji dostępna jest sterowana elektronicznie, czterobiegowa skrzynia automatyczna z umieszczonym w konsoli podłogowej drążkiem zmiany przełożeń oraz przemiennikiem momentu obrotowego w nadbiegu, pozwalającemu na większą oszczędność paliwa przy prędkościach autostradowych.

Zawieszenie i układ kierowniczy. Zadaniem projektantów modelu Elantra było znalezienie kompromisu pomiędzy przestronnością wnętrza a sprężystością zawieszenia i komfortem jazdy. Z jednej strony, w sedanie klasy średniej liczy się przestrzeń dla pasażerów i bagażu, a z drugiej strony, ważne jest również bezpieczeństwo, dobre właściwości jezdne i niski poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Zaawansowana zębatkowa przekładnia kierownicza jest sterowana elektrycznie i posiada funkcję odczytu prędkości silnika, dzięki czemu nowa Elantra odznacza się dużo lepszymi parametrami jezdnymi niż odchodzący model i główni konkurenci na rynku.

Elantra zapewnia komfortowe warunki podróżowania dzięki przednim kolumnom MacPhersona ze sprężynami śrubowymi i gazowymi amortyzatorami oraz wielowahaczowemu zawieszeniu z podwójnymi amortyzatorami gazowymi z tyłu. 23.0-mm przednie stabilizatory oraz 17.0-mm stabilizatory tylne, większe o 5.0 mm niż u poprzednika, zapobiegają nadmiernym przechyłom nadwozia podczas pokonywania zakrętów, zapewniając precyzyjne i przewidywalne prowadzenie. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają większe niż w poprzednim modelu hamulce, które z przodu mają średnicę 275mm, a z tyłu 262mm.

Sztywność nadwozia modelu Elantra jest o 49 procent większa niż w przypadku odchodzącego modelu. Tak znaczące zwiększenie sztywności nadwozia pozwoliło na zestrojenie amortyzatorów i tulei pod kątem większej dynamiki prowadzenia. W rezultacie, auto odznacza się precyzyjnym i przewidywalnym zachowaniem na drodze oraz dużym komfortem jazdy.

Wersje wyposażeniowe. Elantra dostępna jest z trzema poziomami wyposażenia - GLS, SE i Limited.

Elantra GLS - Doskonałe auto kompaktowe. Już w podstawowej wersji modelu Elantra odnaleźć można szereg opcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo podróżowania. W wyposażeniu standardowym dostępnych jest aż sześć poduszek powietrznych, ABS z EBD, hamulce tarczowe wszystkich czterech kół, aktywne przednie zagłówki oraz regulowane zagłówki wszystkich siedzeń. Dodatkowo w standardzie dostępne są również: elektryczne szyby, wycieraczki przedniej szyby z funkcją pracy przerywanej, schowki w kabinie pasażerskiej, składana tylna kanapa w stosunku 60/40, obrotomierz, dwa lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, przyciemniane szyby, dwa gniazdka 12V i regulacja wysokości koła kierownicy. Na rynku amerykańskim w pakiecie Preferred dostępna będzie dodatkowo klimatyzacja i 172-wattowy system audio AM/FM/CD z głośnikami wysokotonowymi. Pakiet Premium, poza wyposażeniem dostępnym w Preferred, zawiera dodatkowo elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, zdalnie sterowany centralny zamek ze zdalne otwieraną pokrywą bagażnika, alarm obwodowy i anty-napadowy, przyciemniany pas na przedniej szybie, lampy przeciwmgielne, tylny podłokietnik z uchwytami na kubki, tempomat i wyjście na odtwarzacz MP3.

« < 1 2 3 4 5 > »