X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Hyundai Elantra, dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Hyundai -> Elantra

 



Przyjazny środowisku silnik Gamma. Elantrę napędzają dwa silniki benzynowe i jeden diesel, wszystkie z podwójnymi górnymi wałkami rozrządu oraz hydraulicznymi mocowaniami, minimalizującymi wibracje. Jednostki te spełniają wszelkie rygorystyczne standardy emisji spalin. Klienci ceniący głównie ekonomikę jazdy wybiorą jednostkę 1.6 Gamma z w pełni aluminiowym blokiem, zapewniającym doskonały stosunek wagi silnika do jego osiągów. Jednostka o pojemności 1591 cc i stopniu sprężania równym 10.5 zawiera system zmiennych faz rozrządu (CVVT) oraz mechaniczny regulator luzów zaworowych (Mechanical Valve Lash Adjuster). Zasilany benzyną bezołowiową silnik Gamma, wyposażony w podgrzewany katalityczny konwerter sprzężony z kolektorem wylotowym, spełnia najwyższe normy emisji spalin dostarczając 122KM przy 6200 obr./min i 154 Nm momentu obrotowego przy 4200 obr./min.

2-litrowy silnik Beta. Dla kierowców oczekujących od samochodu nieco lepszych osiągów, Hyundai oferuje zaawansowany 2-litrowy, 16-zaworowy silnik Beta z aluminiową głowicą cylindra DOHC i systemem CVVT. Połączenie tych technologii pozwala na dostarczanie mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowych przy jednoczesnym, niewielkim zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin.

Moduł CVVT został umieszczony na wale rozrządczym zaworów wydechowych, co umożliwia mu kontrolowanie dolotowego rozrządu zaworowego poprzez przyspieszanie i zwalnianie wału rozrządczego zaworów wlotowych w stosunku do zaworów wydechowych. System CVVT zwiększa sprawność wolumetryczną i termodynamiczną silnika, co przekłada się na lepsze osiągi w górnym zakresie obrotów i lepszy moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych. Dzięki wydajniejszemu napełnianiu cylindrów zmniejszono również zużycie paliwa. Poprzez optymalizację czasów otwarcia zaworów zredukowano emisję NOx dzięki zastosowaniu układu recyrkulacji gazów wylotowych (EGR).

Jednostka Beta o pojemności 1975cc i stopniu sprężania równym 10.1:1, zasilana benzyną bezołowiową, osiąga 143KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 187 Nm przy 4600 obr./min. Samochody w specyfikacji północno amerykańskiej posiadają system WCC z podwoziowym konwerterem katalitycznym, dzięki czemu spełniają standardy LEV-II (Ultra Low Emission Vehicle).

Modele Elantra sprzedawane w “zielonych" stanach jak Kalifornia, Maine, Nowy Jork, Vermont i Massachusetts zdobędą certyfikat SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle) i wysokie wyniki punktowe w programie Green Vehicle Guide to Green Cars, Agencji Ochrony Środowiska EPA. Elantra SULEV jest równie przyjazna środowisku co elektryczne samochody hybrydowe, co więcej, model Elantra 2007 oczekuje na przyznanie mu w Kalifornii certyfikatu PZEV (Partial Zero Emission Vehicle), który otrzymały tylko nieliczne modele obecne na rynku. Poza zielonymi stanami, Elantra dostępna jest w konfiguracji ULEV (Ultra Low Emission Vehicle).

1.6-litrowy Diesel. Poza rynkami Ameryki Północnej i Europy, nowa Elantra dostępna będzie z silnikiem Diesel. Jednostka o pojemności 1582cc wyposażona jest w system bezpośredniego wtrysku common rail, hydrauliczny regulator luzów zaworowych oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii z intercoolerem. Zastosowanie systemów WCC i UCC pozwala na spełnienie norm emisji spalin Euro-IV. Maksymalna moc 115KM uzyskiwana jest przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 255 Nm w zakresie 1900-2750 obr./min.

« < 1 2 3 4 5 > »