X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda Jazz dane techniczne, testy

Strona główna -> Honda -> Jazz -> 3 (2008-dziś)

 



Wysokość całkowita pozostała niezmieniona, jednak długość pojazdu zwiększono o 55 mm, a szerokość o 20 mm. Rozstaw osi jest teraz większy o 50 mm, rozstaw przednich kół o 35 mm, a tylnych o 30 mm – wszystko to znacząco poprawia właściwości jezdne i stabilność pojazdu.

Mimo zwiększenia rozmiarów nadwozia, średnica zawracania jest taka sama jak w poprzednim modelu i wynosi zaledwie 9,8 m. Jednocześnie poprawiono widoczność z wnętrza kabiny pasażerskiej, co dodatkowo ułatwia manewrowanie w mieście.

Nowa struktura nadwozia typu ACE. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnia struktura nadwozia zaprojektowana w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE – Advanced Compatibility Engineering). Podobne rozwiązanie jest stopniowo wprowadzane we wszystkich nowych modelach Hondy. Wielokątna struktura przedniej części nadwozia typu ACE ma za zadanie zapobiegać deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego.
Standardowo we wszystkich wersjach modelu montowane są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy pięciu siedzeniach. Te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona na czas transportu dziecka w ustawionym tyłem do kierunku jazdy foteliku dziecięcym na przednim fotelu. Po raz pierwszy w modelu Jazz zastosowano również wskaźnik przypominający o zapięciu pasów z przodu i z tyłu. Przednie siedzenia wyposażono dodatkowo w aktywne zagłówki redukujące urazy kręgosłupa szyjnego, spowodowane szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.

Mocowania ISOFIX umieszczone na tylnych siedzeniach po lewej i prawej stronie, łącznie z punktami kotwiczenia w dachu, pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy.

Bardziej przestronna, funkcjonalna i elegancka kabina pasażerska. Zastosowanie pomysłowej konstrukcji wnętrza z poprzedniej wersji modelu Jazz (zwarte zawieszenie i centralnie umieszczony zbiornik paliwa - większa ilość miejsca w kabinie), w połączeniu ze zwiększonymi wymiarami nadwozia nowego modelu ma bezpośredni wpływ na poprawę komfortu jazdy. Pasażerowie siedzący z tyłu mają teraz więcej miejsca na wysokości kolan (o 37 mm), a odległość pomiędzy siedzącymi na przednich i na tylnych siedzeniach zwiększono o 30 mm. Szersze nadwozie oznacza również większą przestrzeń na wysokości ramion – odpowiednio o 44 i 43 mm z przodu i z tyłu.


Wymiernym skutkiem modyfikacji kabiny pasażerskiej jest również lepsza widoczność z wnętrza pojazdu. Węższe słupki A, większa przednia szyba i szyby boczne potęgują wrażenie przestrzeni, a składane tylne zagłówki nie ograniczają widoczności do tyłu.

« < 1 2 3 4 > »