X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda Jazz dane techniczne, testy

Strona główna -> Honda -> Jazz -> 3 (2008-dziś)

 



Mniejszy z silników osiąga obecnie moc 90 KM (wcześniej 78 KM) przy nieco wyższych obrotach rzędu 6 000 obr./min., oraz maksymalny moment obrotowy 114 Nm (uprzednio 110 Nm). Mimo zwiększenia mocy średnie spalanie obniżyło się z 5,5 do 5,1 l/100km, a emisja CO2 ze 129 do 120 g/km.

Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku jednostki o poj. 1,4-litra i mocy 100 KM, która rozwija maksymalny moment obrotowy na poziomie 127 Nm. W porównaniu z poprzednią wersją i-DSI (83 KM/119 Nm), średnie spalanie w modelach z manualną skrzynią biegów obniżono z 5,8 do 5,3 l/100 km. Wersje ze zautomatyzowaną przekładnią manualną i-SHIFT spalają zaledwie 5,1 l/100 km (w poprzedniej wersji o poj. 1,4-litra CVT było to 5,9 l/100 km). Emisję CO2 ograniczono odpowiednio do 124 i 122 g/km (wcześniej 137 i 139 g/km).

Przekładnie. Pojazdy z silnikiem o poj. 1,2 oraz 1,4-litra wyposażone będą w ulepszoną wersję 5-stopniowej, manualnej przekładni, znanej z poprzedniej generacji modelu. Przełożenia biegów zoptymalizowano w taki sposób, by zapewnić dynamiczne osiągi, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa.

Najważniejsze zmiany to poprawiony skok pedału sprzęgła, zmodyfikowany synchronizator trzeciego biegu, który zwiększa płynność jego załączania, oraz bardziej precyzyjna praca skrzyni biegów, dzięki zmniejszeniu momentu bezwładności tarczy sprzęgła.

W modelach z manualną skrzynią biegów na obrotomierzu umieszczono nowy wskaźnik zmiany przełożenia (Shift Indicator Light – SIL), znany z nowego modelu Accord. Wskaźnik ten sygnalizuje kierowcy, kiedy należy zmienić bieg, by uzyskać jak najmniejsze zużycie paliwa.

Honda i-SHIFT (6-stopniowa, zautomatyzowana przekładnia manualna)
Oprócz standardowej, pięciostopniowej przekładni manualnej, w modelach wyposażonych w silnik o pojemności 1,4-litra dostępna będzie także przekładnia i-SHIFT. Pierwsza tego typu zautomatyzowana, 6-stopniowa przekładnia manualna w tej klasie pozwala na większą oszczędność paliwa niż w przypadku tradycyjnej skrzyni automatycznej lub przekładni bezstopniowej CVT.

Przekładania i-SHIFT jest zmodyfikowaną wersją skrzyni biegów dostępnej w modelu Civic. Poprawiono tu między innymi czas, płynność i elastyczność zmiany przełożeń, oraz udoskonalono tryb automatyczny.

Nowa stylistyka i zwiększone wymiary. Mierzący 3900 mm długości, 1695 mm szerokości i 1525 mm wysokości nowy Jazz wypełnia unikalną niszę rynkową pomiędzy modelami supermini, a kompaktowymi autami typu MPV, oferując nabywcy stylistykę tych pierwszych i funkcjonalność tych ostatnich.

« < 1 2 3 4 > »