X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda Jazz dane techniczne, testy

Strona główna -> Honda -> Jazz -> 3 (2008-dziś)

 



Honda Jazz 3 (2008-dziś)

Wygląd nadwozia to na pierwszy rzut oka bardziej ewolucja, niż rewolucja. Jednak ta subtelna zmiana wizerunku to zaledwie niewielka część modyfikacji na nowo definiujących model Jazz, który został zbudowany w oparciu o założenia konstrukcyjne poprzedniej generacji. Nowy model także więc posiada centralnie umieszczony zbiornik paliwa oraz system Magic Seats („magiczne siedzenia”), dzięki któremu funkcjonalność wnętrza samochodu osiągnęła zupełnie nowy poziom. Nie tylko udało się zachować najlepsze cechy poprzednika (łącznie z przestronną kabiną pasażerską porównywalną z samochodami klasy średniej), ale uzupełniono je dodatkowymi rozwiązaniami zwiększającymi funkcjonalność, co stanowić może obietnicę sukcesu w segmencie. Poprzednia edycja modelu zdobyła ponad 50 nagród na całym świecie, a jej sprzedaż – od czasu debiutu rynkowego w 2001 roku – przekroczyła dwa miliony sztuk.

Nieco większe nadwozie o skróconej masce zapewnia kierowcy lepszą widoczność i jest bardziej przestronne, co szczególnie docenią pasażerowie tylnej kanapy. Również bagażnik pomieści więcej, dzięki praktycznemu układowi powierzchni ładunkowej oraz systemowi Magic Seats, który teraz umożliwia złożenie oparć tylnej kanapy jednym ruchem.


Poziom bezpieczeństwa zwiększył się dzięki wykorzystaniu aktywnych przednich zagłówków, systemu kontroli stabilności jazdy VSA oraz struktury nadwozia zaprojektowanej w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE). Na poprawę komfortu i właściwości jezdnych niebagatelny wpływ ma zastosowanie większych felg, udoskonalone zawieszenie oraz zwiększenie rozstawu osi/kół. Nowe silniki benzynowe i-VTEC, o poj. 1,2-litra i mocy 90KM oraz 1,4-litra i mocy 100KM, gwarantują lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa – odpowiednio 5,1 i 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Wydatnie ograniczono również emisję CO2, która dla silnika o poj. 1,2-litra wynosi obecnie zaledwie 120 g/km (wcześniej 129 g/km), a dla jednostki 1,4-litra z manualną skrzynia biegów – 123 g/km lub z przekładnią i-SHIFT – 120 g/km (uprzednio 137 g/km).

Dwie nowe jednostki napędowe – mniejsze spalanie i niższy poziom emisji spalin. Nowe, mocniejsze i bardziej oszczędne silniki benzynowe zostały zaprojektowane dla klientów zainteresowanych mniejszymi jednostkami napędowymi, oraz dla osób szukających bardzo ekonomicznego napędu benzynowego, którego wartość spalania można porównać z silnikami Diesla. Cechą charakterystyczną nowych jednostek jest również – niespotykana w tej klasie – odpowiednia równowaga pomiędzy oszczędnością a osiągami. Pracujące w technologii zmiennych faz rozrządu, czterocylindrowe silniki o poj. 1,2 i 1,4-litra współpracują z 5-stopniową przekładnią manualną lub, w wersji 1,4-litra, także z 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią manualną i-SHIFT, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy.

« < 1 2 3 4 > »