Zawieszenie przednie oparte jest na kolumnach McPhersona z kompensacją obciążeń bocznych. Przednia rama pomocnicza gwarantuje pewną, przewidywalną lokalizację dolnych wahaczy trójkątnych. Tulejki hydrauliczne - rozwiązanie powszechnie spotykane w droższych pojazdach - są użyte w celu zapewnienia większego stopnia izolacji prowadzenia i bardziej kontrolowanej absorpcji obciążeń pochodzących od nawierzchni drogi.
Z tyłu zastosowany jest zaawansowany układ belki skrętnej z wahaczami wzdłużnymi. Oprócz umożliwienia konsekwentnej regulacji nachylenia kół, ten system zawieszenia oferuje oszczędność miejsca i masy, co ma znaczenie w wypadku aut kompaktowych klasy średniej.
Belka skrętna, o dwuściennym profilu o kształcie litery „U" jest zamocowana do wahaczy wzdłużnych przy użyciu opatentowanego procesu spawania w ‘łuku magnetycznym'. Ta technologia produkcyjna pozwala na zmienianie grubości belki skrętnej oraz stosowanie różnych kątów mocowania w zależności od różnych silników i mas pojazdów, co ułatwia dokładną regulację ustawień stopnia toczenia (roll-rate) i skoku (roll-steer).
Hamulce tarczowe, wentylowane z przodu i pełne z tyłu, są zastosowane we wszystkich kołach. Działający na wszystkie koła system ABS (Anti-lock Braking System), system kontroli trakcji (TCS Traction Control System) oraz elektroniczny układ dystrybucji siły hamowania (EBD - Electronic Brake force Distribution), który steruje rozdziałem siły hamowania między przodem i tyłem, znajdują się na wyposażeniu jako standard.
Elektroniczna kontrola stabilności (ESC - Electronic Stability Control), także oferowana w standardowym wyposażeniu, wykorzystuje funkcje zarówno ABS jak i TCS do delikatnego przeciwdziałania nadmiernym lub błędnym reakcjom kierowcy. Jest ona również użyteczna, pomagając kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem w trakcie gwałtownych manewrów.
Zębatkowa przekładnia kierownicza jest wspomagana hydraulicznie i działa bardzo szybko przy mniej niż trzech obrotach koła kierownicy koniecznych do skrętu od końca do końca.
W przeciwieństwie do poprzednika głównym atutem Cruze miał być wygląd i jakość wykonania, a nie jak dotychczas atrakcyjna cena. Cruze jest zaprojektowane z większą fantazją i śmiałymi liniami. Podstawowa wersja auta na polskim rynku kosztowała około 50.000 PLN.
Chevrolet Cruze został zbudowany z myślą a rynku amerykańskim i europejskim.
źródło: General Motors