X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

chevrolet cruze dane techniczne, wyposażenie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-08-18
Strona główna -> Chevrolet -> Cruze

Chevrolet Cruze w wersji hatchback

Od chwili wprowadzenia Cruze’a na rynek w 2009 r. podbił on serca wielu kierowców na całym świecie.

Otrzymawszy nowoczesne i pełne energii nadwozie, Cruze dał początek nowemu, rewolucyjnemu stylowi designu marki Chevrolet.

Wejście na rynek Cruze’a w wersji hatchback oznacza, że Chevrolet zwiększy swoją obecność w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych w Europie. Cruze hatchback oferuje klientom styl i wszechstronność pięciodrzwiowego samochodu, posiadając jednocześnie właściwości kojarzone z niezwykle udaną wersją sedan.

„Wierzymy, że Cruze w wersji hatchback pozwoli nam w większym stopniu zaznaczyć obecność Chevroleta w segmencie samochodów kompaktowych” – mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Sądząc po tym, co udało nam się osiągnąć dzięki wersji sedan, najlepiej sprzedającemu się na całym świecie samochodowi marki Chevrolet w 2010 r., istnieją powody, aby uważać, że również hatchback w dużym stopniu przyczyni się do trwającego wzrostu znaczenia Chevroleta w Europie”.

Rozpoczynając prace nad pięciodrzwiowym Cruzem, bazującym na wersji sedan, zespół inżynierów i projektantów firmy Chevrolet musiał wziąć pod uwagę, że wymagania klientów rynku pięciodrzwiowych samochodów kompaktowych są bardzo zróżnicowane. W efekcie powstał samochód, który może śmiało konkurować z głównymi rywalami w segmencie.

Bazując na pełnym ekspresji designie Chevroleta, Cruze w wersji hatchback łączy w sobie zaprojektowaną według najnowszych trendów kabinę i przestronne wnętrze z gamą oszczędnych, benzynowych i wysokoprężnych silników. Samochód ten oferuje również wysoki poziom ochrony pasażerów, dzięki szerokiemu wachlarzowi systemów bezpieczeństwa dostępnych jako standard we wszystkich modelach.

„Naszym celem od zawsze było stworzenie produktu, który będzie przemawiał do ludzi ze wszystkich kręgów, bez względu na ich status społeczny. Cruze hatchback jest materialnym wyrazem tej filozofii, oferując większą wartość w stosunku do swojej ceny. Jego styl i design wyraża się w jasny sposób, bez uszczerbku dla bezpieczeństwa, praktyczności i ekonomii” – mówi Brannon.

Klienci będą mieli do wyboru różne warianty wykończenia i wyposażenia – LS, LS+, LT, LT+ i LTZ.

Sportowa sylwetka, przestronne wnętrze i szeroki wachlarz opcji technicznych
Wygląd nadwozia Cruze w wersji hatchback przywołuje myśli o szybkiej jeździe i drzemiącej w tym samochodzie energii. Główne cechy designu, które potęgują to wrażenie to sportowa linia dachu, wklęsła linia lekko pochylonej górnej części boku oraz przednie reflektory w obudowach o ostrych kształtach. Proporcje hatchbacka, krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz widoczne z profilu, pochylone do wewnątrz boki nadwozia podkreślają solidną i śmiałą sylwetkę tego samochodu.

„To właśnie lekkie i sportowe kształty oraz szeroka i śmiała sylwetka odróżnia Cruze’a hatchbacka od jego wielu bardziej statycznych konkurentów. Na szczęście mogliśmy wykorzystać większość rozwiązań powstałych podczas projektowania wersji sedan” – mówi Martin Love, kierownik działu designu Chevroleta Cruze.

Podobnie jak sedan, wersja hatchback posiada nowocześnie wyglądający przód, co jest zasługą poziomo przedzielonego grilla i reflektorów w obudowach o ostrych kształtach. Z tyłu przymocowany do dachu spojler i subtelne przetłoczenie na słupku, biegnące aż do miejsca poniżej dolnej krawędzi tylnej szyby, potęguje wizualne wrażenie prędkości. Zespolone tylne lampy świadczą o uwadze zwróconej na szczegóły i nadają hatchbackowi wygląd samochodu z wyższego segmentu.

Wnętrze Cruze’a cechuje wszechstronny charakter, zaokrąglony kształt kabiny oraz duża ilość przestrzeni. Cruze posiada podwójny kokpit, nawiązujący do motywów obecnych w modelu Corvette, legendarnym, sportowym samochodzie Chevroleta. Przedziela go zintegrowany tunel centralny, przechodzący w konsolę centralną. W połączeniu ze środkową częścią panelu przyrządów, pokrytą materiałem i winylową powłoką oraz podświetleniem przyrządów diodami LED, elementy te potęgują uczucie relaksu i komfortu.

Pojemność bagażnika wynosi 413 litrów przy rozłożonych siedzeniach. Składając tylne siedzenia w stosunku 60/40 można zwiększyć pojemność przedziału bagażowego do 883 litrów. Do przechowywania rozmaitych przedmiotów codziennego użytku, takich jak książki, płyty CD czy małe laptopy, wykorzystać można liczne schowki, np. dwupoziomowy schowek na rękawiczki, schowek w konsoli centralnej, kieszenie na drzwiach oraz kieszenie w oparciach siedzeń.

Cruze w wersji hatchback i sedan z roku modelowego 2012 oferuje system nawigacji aktualizowany za pomocą karty pamięci SD. Inne technologie i opcje zwiększające komfort obejmują:

  • bogaty w funkcje system informowania kierowcy (DIC), dostępny teraz jako standard we wszystkich wariantach
  • system audio z radiem AM/FM i odtwarzaczem CD, możliwością odtwarzania plików MP3, funkcją RDS i maksymalnie 6 głośnikami
  • dwu- lub czterokolorowy wyświetlacz systemu audio-informacyjnego (w zależności od wariantu wykończenia)
  • gniazdo USB ulokowane w schowku konsoli centralnej w wariancie LT i LTZ, umożliwiające podłączenie odtwarzacza MP3 lub iPoda
  • ręcznie sterowany system klimatyzacji z filtrem zanieczyszczeń w wariancie LS+, automatyczną klimatyzację w średnim i najwyższym modelu oraz automatyczny system recyrkulacji powietrza i czujnik wilgotności powietrza w wariancie LTZ


Oszczędne jednostki mocy i znakomity układ jezdny

Pod maską do wyboru są trzy silniki – dwie jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Ponadto, z początkiem 2012 r. dostępny będzie również wysokoprężny silnik o pojemności 1,7 litra. Wszystkie silniki to czterocylindrowe jednostki z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, 16 zaworami i wielopunktowym wtryskiem paliwa lub, w przypadku jednostek wysokoprężnych, technologią common-rail.

Oba silniki benzynowe o pojemności 1,6 i 1,8 litra wyposażone są w ciągły układ zmiennych faz rozrządu. Modyfikacje z roku modelowego 2011 obu tych jednostek obejmują nowe kolektory dolotowe. Ponadto zespołowi inżynierów udało się zwiększyć stopień sprężania w jednostce o pojemności 1,6 litra i poprawić kalibrację sterowania silnika o pojemności 1,8 litra.

Optymalna moc benzynowego silnika o pojemności 1,6 litra wynosi 124 KM przy 6400 obr./min w połączeniu z manualną przekładnią. Silnik o pojemności 1,8 litra dostarcza 141 KM przy 6200 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 176 Nm przy 3800 obr./min. Obydwa silniki zużywają średnio 6,6 litra paliwa/100 km w cyklu mieszanym, zaś poziom emisji CO2 dla jednostki o pojemności 1,6 litra wynosi 153 g/km i 155 g/km dla jednostki o pojemności 1,8 litra.

Wysokoprężną jednostkę o pojemności 2 litrów z turbodoładowaniem, dostępną w najnowszym Cruzie hatchbacku oraz sedanie z roku modelowego 2011, która jest jednym z najmocniejszych silników w segmencie samochodów kompaktowych, wyróżnia zwiększone maksymalne ciśnienie w obrębie komory spalania oraz napędzany łańcuchem układ rozrządu.

Do najważniejszych cech tego silnika należy zaliczyć znakomite przyspieszenie, imponujący moment obrotowy, wynoszący 360 Nm przy 1750 obr./min oraz zgodność ze standardem Euro 5 (poziom emisji CO2 wynosi 147 g/km). Dostarcza on 163 KM mocy przy 3800 obr./min, osiągając maksymalną prędkość 205 km/h w połączeniu z manualną przekładnią i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,5 sekundy. Wszystkie te silniki mogą współpracować z manualną lub sześciostopniową, automatyczną przekładnią.

Podstawą znakomitych właściwości jezdnych Cruze’a w wersji hatchback jest szeroki rozstaw kół, konstrukcja nadwozia i zaawansowany układ zawieszenia. Cruze hatchback posiada integralną ramę nadwozia (BFI) wykonaną ze stali o wysokiej wytrzymałości, która jest jedną z najsztywniejszych w tym segmencie.

Integralna rama nadwozia zapewnia dynamiczną i jednocześnie komfortową jazdę za kierownicą Cruze’a w wersji hatchback oraz ułatwia wytłumienie hałasu i drgań.

Oparte na kolumnie McPhersona przednie zawieszenie wyposażone jest w system kompensujący boczne obciążenia ze specjalnie ukształtowanymi sprężynami. Hydrauliczne amortyzatory skutecznie pochłaniają wstrząsy, zapewniając wysoki poziom izolacji układu jezdnego. Budowa tylnego zawieszenia (z belką skrętną) przyczyniła się do obniżenia środka ciężkości i wagi.

Układ kierowniczy wspomagany jest hydraulicznie lub elektrycznie i zapewnia kierowcy pewne uczucie jazdy na wprost.

Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy jako najwyższy priorytet
Pod względem konstrukcji wariant hatchback prawie w ogóle nie różni się od sedana, który otrzymał notę pięciu gwiazdek od organizacji Euro NCAP.

Samochód ten wyposażony został w szeroki wachlarz systemów elektronicznych, zapobiegających wypadkom. W utrzymaniu toru jazdy samochodu oraz podczas manewrów hamowania i przyspieszania w trudnych warunkach, kierowcy pomagać będzie elektroniczny system stabilizacji (ESC), system kontroli toru jazdy (TCS) oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem sił hamowania (EBD).

Głównym elementem zapewniającym bezpieczeństwo w Cruzie hatchbacku jest integralna rama nadwozia, która stanowi jednolitą spawaną konstrukcję i wykonana jest z profili o pełnej długości, elementów tłoczonych i przekrojów skrzynkowych. Progi drzwi wykonane ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zapewniają znakomitą ochronę w przypadku uderzenia w bok.

Działaniem sześciu poduszek powietrznych oraz pięciu trzypunktowych pasów bezpieczeństwa zarządza system diagnostyki czujników (SDM). W Cruzie można  zamontować foteliki dziecięce zgodnie ze standardem ISOFIX.

W celu zmniejszenia ryzyka odniesienia obrażeń przez kierowcę w razie wypadku, przy uderzeniach o średniej i dużej sile aktywuje się system odłączania pedałów. Budowa maski zapewnia więcej przestrzeni pomiędzy maską a silnikiem. Zmniejsza to ryzyko bezpośredniej kolizji pieszego z blokiem silnika. Również budowa zderzaka zmniejsza prawdopodobieństwo trwałych obrażeń u pieszych, powstałych na skutek zderzenia z elementami konstrukcji samochodu.


Więcej zdjęć Chevroleta Cruze HB5 znajduje się TUTAJ.

 

źródło: General Motors

Komentarze



Tomasz_39: rośnie mocny konkurent dla popularnych europejskich i trochę nudnych już kompaktów
2011-08-18 |  00:05:23
Sabin: do: Tomasz_39 To auto tylko ładnie wygląda na fotkach, na żywo jest znacznie gorzej...
2011-08-18 |  00:07:02