X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Światowa premiera dwóch samochodów i dwóch silników

2014-02-17
Strona główna -> Peugeot -> 2008

PEUGEOT 308 SW 1.2 e-THP 130 KM będzie pierwszym modelem wyposażonym w nowy trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech w wersji turbodoładowanej z wtryskiem bezpośrednim, współpracujący z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Ten kompaktowy i modułowy silnik jest przykładem najwyższego poziomu wydajności konstrukcyjnej i technologicznej, a przy tym jest przyjazny dla środowiska. Nowa jednostka została wyposażona w wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni (200 barów) oraz turbo nowej generacji, które zapewniają wyjątkową przyjemność jazdy, i to od najniższych obrotów. Osiąga moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min i oferuje najlepszy dostępny na rynku kompromis między momentem obrotowym w niskich zakresach obrotów a mocą. Co więcej, 95% momentu obrotowego jest dostępne w przedziale od 1500 do 3500 obr/min, co gwarantuje optymalną pracę silnika w każdej sytuacji. Przy równorzędnym poziomie mocy i przyjemności prowadzenia, udało się ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2 o 21%. PEUGEOT zaprezentuje w Genewie swoją nową technologię oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych BlueHDi dostępną obecnie w modelach PEUGEOT 308, 308 SW i 508. Technologia BlueHDI, jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, co pozwala na ograniczenie emisji NOx aż do 90% oraz na optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, przy jednoczesnym zapewnieniu eliminacji 99,9% cząstek stałych. Technologia BlueHDi już teraz z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6 Diesel. Będzie wdrażana stopniowo we wszystkich modelach marki z silnikami wysokoprężnymi.

Nowa automatyczna 6-stopniowa skrzynia biegów AISIN trzeciej generacji, która się pojawiła po raz pierwszy w modelu 508 2.0 BlueHDi 180, będzie również dostępna w PEUGEOT 308 SW, wyposażonym w silnik 2.0 l BlueHDi 150. Nowa skrzynia jest wyposażona w technologię Quickshift umożliwiającą szybszą zmianę biegów, a jednocześnie gwarantującą płynną pracę i wysoki komfort obsługi. Rozwiązanie to umożliwia znaczne ograniczenie emisji CO2. W przypadku 308 SW różnica poziomu emisji w stosunku do wersji ze skrzynią manualną została zmniejszona do 5 g/km (w wersji z tymi samymi oponami), co plasuje ją na najlepszym poziomie pod względem zużycia paliwa.


Kolejnym, wymownym przykładem postępu w zakresie ochrony środowiska i coraz bogatszego wyposażenia modeli PEUGEOT jest technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, wprowadzona po raz pierwszy na świecie w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w 508 RXH i 508 HYbrid4. Dzięki zastosowaniu tej technologii PEUGEOT proponuje ofertę samochodów o niespotykanych parametrach pod względem ochrony środowiska i doznań z jazdy. Trzy modele HYbrid4 przyciągnęły już ponad 36 tysięcy klientów. Łączna moc jednostki - 200 KM osiągana jest przez silnik 2.0 HDi napędzający oś przednią i silnik elektryczny przekazujący napęd na oś tylną. Modele HYbrid4 zapewniają nowe doznania z jazdy umożliwiając wybór jednego z 4 trybów jazdy (automatycznego, „ZEV”, sportowego, 4WD), przy utrzymaniu emisji CO2 na poziomie nawet do 85 g/km.   

Aby osiągnąć cel, jakim jest seryjny samochód o przystępnej cenie zużywający jedynie 2 l/100 km, PEUGEOT stawia na przełomowe rozwiązania. Stanowiąca kluczowy etap tego projektu technologia HYbrid Air, stanowi kolejne potwierdzenie pionierskiej roli PEUGEOT. 2008 – miejski crossover, stanowi naturalną bazę dla nowego zespołu napędowego łączącego silnik benzynowy z napędem na sprężone powietrze. Ta niskokosztowa technologia wprowadzona zostanie w 2016 r. w dla szerokiej grupy odbiorców w samochodach osobowych oraz lekkich samochodach dostawczych z segmentu B i C. 2008 HYbrid Air łączy dwa rodzaje napędu pozwalające osiągnąć najwyższą efektywność. Sprężone powietrze generowane podczas odzyskiwania energii w fazie hamowania i zwalniania, stanowi napęd pomocniczy lub wręcz zastępuje 3-cylindrowy silnik benzynowy najnowszej generacji, którego działanie zostało dodatkowo zoptymalizowane. Układ pneumatyczny będzie się składał z wysokociśnieniowego zbiornika umieszczonego w tunelu centralnym, zbiornika niskiego ciśnienia znajdującego się w pobliżu tylnej osi oraz zespołu silnika i pompy zainstalowanego na skrzyni biegów. Układ napędowy HYbrid Air umożliwi zachowanie dużej ilości miejsca i możliwości aranżacji wnętrza, zapewniając kierowcy 3 tryby pracy: na sprężone powietrze (ZEV - zeroemisyjny), benzynowy i mieszany.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze