X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Światowa premiera dwóch samochodów i dwóch silników

2014-02-17
Strona główna -> Peugeot -> 2008

NOWY PEUGEOT 308 SW - dynamiczne i przestronne kombi. NOWY PEUGEOT 308 przynależy do mającego strategiczne znaczenie na rynku segmentu C (ponad jedna trzecia rynku europejskiego). NOWY PEUGEOT 308 w wersji hatchback, wprowadzony na jesieni 2013 roku, już teraz spełnił wyznaczone mu ambitne cele. Do końca stycznia 2014 roku złożono ponad 46 tysięcy zamówień na ten model (z czego ponad 40% na najlepiej wyposażone wersje). Już w kwietniu oferta nowego modelu wzbogaci się o drugą wersję nadwozia. Zaprojektowanego całkowicie od nowa PEUGEOT 308 SW łączy z poprzednią generacją tego modelu jedynie nazwa. 308 SW stanowi atrakcyjną alternatywę, spełniającą najważniejsze oczekiwania użytkowników pojazdów tej kategorii dotyczące pojemności, obszernego wnętrza, możliwości zmiany aranżacji kabiny i funkcjonalności. Jego celem jest zdobycie należnej pozycji w podsegmencie kombi, stanowiącym w Europie 10% segmentu C. Zastosowanie nowej platformy EMP2 umożliwiło wypracowanie pokaźnych wymiarów nadwozia. Wersję SW cechuje duża ilości miejsca wewnątrz (przy długości nadwozia wynoszącej 4,58 m) i pojemny bagażnik (od 610 do 1 660 dm3 VDA przy jednoczesnym obniżeniu masy aż o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu. We wnętrzu, doskonale doświetlonym dzięki ogromnemu, panoramicznemu dachowi o powierzchni 1,69 m2, uwagę przykuwa wysmakowane wzornictwo i zaawansowane technologie, a zwłaszcza unikalny PEUGEOT i-Cockpit. Składa się on z kompaktowej kierownicy, która zapewnia intensywne doznania z jazdy, umieszczonych wysoko zegarów ułatwiających odczyt informacji, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i intuicyjnego w obsłudze ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’. Deska rozdzielcza PEUGEOT i-Cockpit, stała się już znakiem rozpoznawczym nowych modeli marki.
W połączeniu z optymalną aerodynamiką (Cx: 0,28, Scx: 0,64) i obniżoną masą, dwa turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 i 1.6 o mocy 130 i 155 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne 1.6 i 2.0 HDi o mocy od 92 do 150 KM, z których część spełnia już normy Euro 6, zapewniają nowemu modelowi wyjątkowy niski poziom emisji CO2. Nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo PureTech 1.2 e-THP o mocy 130 KM emituje jedynie 109 g CO2/km, a nowa wersja 1.6 BlueHDi 120 KM wyposażona w manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach spala w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100 km, co przekłada się na rekordowo niską w tym segmencie emisję 85 g CO2/km.

Kierowców czekają zupełnie nowe doznania z jazdy - w nowym modelu zostało wykorzystane całe know-how marki PEUGEOT, widoczne chociażby w nowym układzie jezdnym o zmniejszonej masie i systemie ESP najnowszej generacji wyposażonym w mocne hamulce. W połączeniu z zaletami nowej platformy (niższa masa, skrócony zwis przedni i tylny, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), zapewnia  to nowemu PEUGEOT 308 SW wręcz wzorcowe, dynamiczne zachowanie na drodze łączące zwrotność, komfort i doskonałe trzymanie się drogi.
Zaawansowane technologicznie systemy wspomagania prowadzenia dostępne w 308 SW wzmacniają poczucie bezpieczeństwa kierowcy: monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. Jeszcze większy dostęp do mobilnych technologii oraz system Park Assist czy pakiet Driver Sport sprawiają, że jazda PEUGEOT 308 SW staje się jeszcze bardziej emocjonująca i komfortowa. Niedostępne dotychczas w tym segmencie reflektory typu Full Led znajdą się w standardowym wyposażeniu wyższych wersji.

Bogate know-how technologiczne PEUGEOT. W 2013 roku Peugeot po raz kolejny obniżył średnią ważoną emisji CO2 swoich europejskich modeli. Na koniec listopada 2013 r. wynosiła ona 115,2 g/km, w porównaniu do 121,6 g/km w roku 2012. Tym samym Marka uplasowała się pod tym względem na podium najlepszych producentów w Europie, co stanowi tym większe osiągnięcie, że oferta produktowa w segmentach C i D jest bardzo szeroka.Prowadzona przez Markę polityka ochrony środowiska jest widoczna w stałej optymalizacji silników  spalinowych (poprawa sprawności, downsizing, Stop&Start…), wprowadzeniu wersji e-THP w ofercie trzycylindrowych silników nowej generacji PureTech oraz przełomie technologicznym, jakim jest zapewnienie zgodności silników HDi z wymaganiami normy Euro 6.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze