X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Światowa premiera dwóch samochodów i dwóch silników

2014-02-17
Strona główna -> Peugeot -> 2008

Stałe podnoszenie poziomu wyposażenia samochodów i wyjątkowe doznania z jazdy. Na stoisku PEUGEOT w Genewie goście będą mogli zapoznać się również z innym przykładem know-how Marki w dziedzinie stylistyki i doznań z jazdy. Ekskluzywny model RCZ R, supermocna wersja kultowego sportowego coupé RCZ, który już podbił serca ponad 57 tys. pasjonatów, jest od wprowadzenia go do sprzedaży na początku  2014 r. najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem w historii Marki. Nowy silnik 1.6 THP o mocy 270 KM stanowi absolutny rekord mocy jednostkowej w tej kategorii. Jednostka spełnia normy Euro 6 i emituje zaledwie 145 g CO2/km, co stanowi wyjątkową propozycją pod względem relacji osiągów i efektywności paliwowej oraz energetycznej. Obniżone zawieszenie, stanowiące jego znak rozpoznawczy i zapowiadające intensywne doznania z jazdy, oraz 19-calowe koła nadają RCZ R jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Siedząc za kierownicą w dyskretnie elitarnym wnętrzu, kierowca będzie mógł w pełni rozwinąć osiągi silnika dzięki specjalnemu układowi jezdnemu wyposażonemu w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen).

308 R Concept, supersportowy concept car jest przykładem radykalnej interpretacji stylistyki seryjnego modelu eksponującej czystość jego linii. Obniżone nadwozie, szeroki rozstaw kół i wyraźnie zaznaczone nadkola oraz 19’’ koła o wklęsłych felgach dobitnie świadczą o sportowych ambicjach 308 R Concept i jego gorącym temperamencie. Pod dwukolorowym nadwoziem z  włókien węglowych kryje się 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 zapożyczony z RCZ R, z którego konstruktorzy PEUGEOT SPORT „wydobyli” 270 KM. Daje to moc jednostkową sięgającą niemal 170 KM/l - absolutny rekord w tej kategorii! Aby w pełni wykorzystać potencjał samochodu, przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen) i potężne hamulce.

Rok 2013 to rok intensywnego rozwoju produkcji i sprzedaży modelu 208, który umocnił swoją pozycję na podium w segmencie hatchbacków segmentu B w Europie, a także niezwykle ważny rok dla PEUGEOT SPORT wraz z pojawieniem się wyścigowej wersji, która będzie mogła kontynuować tradycje słynnych modeli z serii 2! Bez cienia wątpienia, publiczność szwajcarska licznie zgromadzi się wokół modelu 208 T16 Pikes Peak: 25 lat po pierwszym zwycięstwie Ariego Vatanena i jego 405 T 16 w legendarnym amerykańskim wyścigu, za kierownicą niemniej już legendarnego 208 T 16 Pikes Peak - najnowszej wersji 208-ki (V6 bi-turbo o pojemności 3,2 l, 875 koni przy masie 875 kg, od 0 do 100 km/h w 1’’8…) Sébastien Loeb pobił w fenomenalny sposób rekord na 20-kiloterowym odcinku podjazdu, uzyskując czas 8’ 13’’ 878. Wyzwanie dla ludzi i maszyny, doskonale oddające zamiłowanie Marki do doskonałości.

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze