X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot - najważniejsze fakty w 2013 roku

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-01-20
Strona główna -> Peugeot -> RCZ

Peugeot - najważniejsze fakty w 2013 roku

W 2013 roku, wobec trwającego nadal załamania na rynku europejskim,

pomimo zarysowującej się stabilizacji oraz zróżnicowanej sytuacji na rynkach pozaeuropejskich, PEUGEOT sprzedał na całym świecie 1 553 000 samochodów. Sprzedaż zmontowanych samochodów (1 552 000 sztuk) utrzymuje stabilny poziom w stosunku do 2012 roku (1 555 000 sztuk).

Spadek łącznej sprzedaży (samochodów zmontowanych + komponentów) o 8,7% w 2013 należy ogólnie przypisać zawieszeniu dostaw komponentów do Iranu od kwietnia 2012 (-144 000 samochodów).

Marka dysponuje możliwościami wzrostu w roku 2014. Czynnikami wzrostu są między innymi:

-Kontynuacja przyjętej polityki produktowej i dynamiczne wprowadzanie nowych modeli:
-Wzbogacenie oferty nowego PEUGEOT 308 o wersję SW i nowe jednostki napędowe (Blue HDi, PureTech) oraz nową, automatyczną skrzynię biegów...
-Odnowienie oferty w segmencie A
-Zmiany w ofercie lekkich samochodów dostawczych o dużej ładowności (segment K3/K4)
-Sukces ostatnich debiutów rynkowych (2008, 301, 308, 3008 w Chinach, itd.)
-Kontynuacja polityki coraz bogatszego wyposażenia modeli
-Spodziewane ożywienie na rynkach Europy Południowej, istotne dla sprzedaży marki w Europie
-Dobre wyniki PEUGEOT na większości najważniejszych rynków odnotowujących wzrost

Sukces nowych modeli. W 2013 roku marka PEUGEOT kontynuowała proces odnowy i poszerzania swojej oferty produktowej.

PEUGEOT 208 wkrótce powinien osiągnąć próg 600 tysięcy wyprodukowanych samochodów. Liczba ta obejmuje auta wyprodukowane w Europie i Brazylii od wprowadzenia tego modelu w 2012 roku.
W 2013 roku (wynik za 11 miesięcy) model ten umocnił swoją pozycję w Europie na podium w segmencie B, zwłaszcza we Francji, Belgii i Luksemburgu, Holandii, Portugalii i Danii… pomimo ostrej konkurencji. Ukoronowaniem sagi modeli „200” było pojawienie się w ofercie na wiosnę 2013 dwóch kultowych wersji, 208 XY i 208 GTi, na które do końca grudnia klienci złożyli 9 500 zamówień.
Niemal jedna trzecia nabywców 208 wybiera wersje z poziomu 3 oraz 3+ (Féline , XY i GTi).

Marka PEUGEOT 208 wyróżniła się również w sporcie: model 208 T16 Pikes Peak odniósł zwycięstwo i pobił rekord w legendarnym amerykańskim rajdzie, samochody 208 GTi Peugeot Sport mogą się poszczycić potrójnym zwycięstwem w swojej kategorii w 24-godzinnym wyścigu na torze w Nürburgring, wprowadzone zostały również wersje wyczynowe dla klientów (208 R2 , 208 Racing Cup Circuit i 208 T16).

Miejski crossover 2008, który od momentu wprowadzenia na rynek na wiosnę 2013 do końca grudnia zebrał ponad 82  000 zamówień, odniósł sukces przekraczający wyznaczone cele, mimo że kategoria CUV w segmencie B przeżywa obecnie dynamiczną ekspansję. Wysoka atrakcyjność tego modelu, potwierdzona otrzymanymi w Europie nagrodami, przełożyła się na zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki w Miluzie, które stopniowo wzrosły do 650 samochodów dziennie. Był to również sukces jakościowy dzięki wyjątkowo wysokiemu udziałowi wyższych wersji wykończenia w sprzedaży: 69% zamówień złożonych w Europie dotyczy poziomów wykończenia 3 oraz 4 z oferty tego modelu, podczas gdy początkowy cel wynosił 48%. Model 2008 jest również przeznaczony na rynki pozaeuropejskie, czego konkretnym przykładem będzie wprowadzenie go do sprzedaży w Chinach w 2014 roku i w następnym roku w Brazylii.

Nowy PEUGEOT 308 również ma na swoim koncie sukces przekraczający ambitne cele, wyznaczone temu modelowi. W ciągu nieco ponad trzech miesięcy sprzedaży zebrał ponad 35 tysięcy zamówień i to jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek Wielkiej Brytanii. Również i ten model, z ponad 50-procentowym mixem poziomów wykończenia 3 i 4 (Allure i Féline), potwierdza coraz większe znaczenie lepiej wyposażonych wersji w ofercie PEUGEOT.

« < 1 2 3 > »

Komentarze