X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot - najważniejsze fakty w 2013 roku

2014-01-20
Strona główna -> Peugeot -> 2008

Nagrodzony już licznymi tytułami (we Francji, Szwajcarii, Hiszpanii, Chorwacji, Słowacji…), nowy PEUGEOT 308 znalazł się również wśród 7 finalistów prestiżowej nagrody „Car of the Year 2014”.
Do swoich licznych zalet nowy 308 dodaje jeszcze najwyższy poziom bezpieczeństwa, potwierdzony pięcioma gwiazdkami, otrzymanymi niedawno  w nowych testach zderzeniowych EuroNCAP.
Na wiosnę oferta tego modelu wzbogaci się o nową wersję nadwoziową (SW) i innowacyjne zespoły napędowe, takie jak 1.6 Blue HDi i zupełnie nowy 1.2 THP, a także nową, automatyczną skrzynię biegów.

PEUGEOT 301 - nowe narzędzie podboju marki na wschodzących rynkach (sprzedaż tego modelu na rynki pozaeuropejskie stanowi 93%), został wprowadzony w listopadzie do produkcji i sprzedaży w Chinach. W 2013 roku sprzedał się w ilości ponad 67 000 sztuk. Szczególny sukces odniósł w Algierii i Turcji. W 2014 roku PEUGEOT 301 przyczyni się do rozwoju marki. Jego sprzedaż na świecie ma wynieść przynajmniej 130 000 samochodów (w tym 65 000 w Chinach).

Coraz wyższy poziom wyposażenia modeli podstawą strategii marki. W 2013 roku samochody Premium powinny stanowić ponad 1/5 (22%) łącznej sprzedaży marki, podczas gdy w 2012 roku było to 18%. Wśród nich należy wymienić PEUGEOT 508, z silnikami spalinowymi oraz HYbrid4, którego sprzedano 89 000 sztuk, w tym 30% w Chinach.

Crossover 3008/3008 HYbrid4 zdobył 141 000 nabywców, głównie w Europie i Chinach. Klientom wydano również  74 000 miejskich crossoverów 2008. Model RCZ, którego oferta wzbogaciła się o radykalną wersję R, opracowaną przez Peugeot Sport, zdobył ponad 9 200 nabywców, a coupé-kabriolet i SUV 4008 sprzedały się odpowiednio w ilości 14 500 i 9 100 sztuk.

Zmniejszenie oddziaływania na środowisko. Zobowiązania PEUGEOT na rzecz ochrony środowiska znajdują swoje odbicie w liczbach za rok 2013: oferta trzech modeli HYbrid4, optymalizacji silników benzynowych i HDi, wprowadzenie 3-cylindrowych silników benzynowych nowej generacji w kolejnych modelach (1.2 VTi) oraz wprowadzenie na szeroką skalę systemu Stop & Start e-HDi, umożliwiły marce zmniejszenie średniej ważonej emisji dla gamy oferowanej w Europie do 115,2 g CO2/km (dane za 11 miesięcy 2013), w porównaniu do 121,6 g CO2/km w 2012 roku.


PEUGEOT kontynuuje prace, aby osiągnąć cel, jakim jest obniżenie spalania do 2 l/100 w perspektywie roku 2020. Opracowany wspólnie z firmą TOTAL prototyp 208 HYbrid FE prezentujący nowe technologie w ramach badania różnych możliwości rozwoju, osiągnął imponująco niską emisję 46 g CO2 /km (1,9 l/100 km).

Europa: PEUGEOT stawia na rentowną sprzedaż. W sytuacji nadal ostrej konkurencji na europejskim rynku samochodów osobowych i lekkich dostawczych, spadku sprzedaży (-1,6%) oraz zarysowującej się w drugim półroczu stabilizacji, marka PEUGEOT postawiła na najbardziej rentowne kanały sprzedaży, przyjmując w 2013 roku bezpieczną politykę sprzedaży. Niemniej rok 2013 przyniósł stopniową poprawę wyników PEUGEOT w stosunku do roku 2012: sprzedaż, która w pierwszym kwartale spadła o 11,7%, rosła w ciągu roku do poziomu +3,5% w czwartym kwartale.

Marka sprzedała 897 000 samochodów (743 000 samochodów osobowych i 154 000 lekkich samochodów dostawczych), co przekłada się na spadek o 6,1%  oraz 6,5% udziału w rynku w porównaniu do 6,8% w poprzednim roku.

Zmiana ta jest odbiciem niekorzystnego mixu rynkowego, pod wpływem utrzymującej się recesji na dużych rynkach Europy Południowej, które tradycyjnie napędzały sprzedaż marki.
W 2013 roku marka odnotowała wzrost udziałów w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w wielu krajach regionu, zwłaszcza w Hiszpanii, Francji, Portugalii i Irlandii, a także wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. Warto zauważyć, że w Hiszpanii PEUGEOT jest zarówno liderem pod względem całego rynku jak i rynku lekkich samochodów dostawczych, na którym zajmuje mocną pierwszą pozycję.

« < 1 2 3 > »

Komentarze