X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot - najważniejsze fakty w 2013 roku

2014-01-20
Strona główna -> Peugeot -> 2008

W Europie Środkowej i Wschodniej w warunkach ogólnie stabilnego rynku, PEUGEOT odnotował zwiększenie sprzedaży o 6,3%, z wyraźnym wzrostem na najważniejszych rynkach tego regionu (Węgry, Polska, Słowacja, Czechy…).

Na europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych PEUGEOT powinien utrzymać mocną pozycję z niemal niezmiennym udziałem w rynku na poziomie 10,5%.

Polska: wyniki sprzedaży PEUGEOT POLSKA. W roku 2013 Peugeot w Polsce osiągnął udział rynkowy na poziomie 5,47% w skumulowanej sprzedaży samochodów osobowych oraz dostawczych z liczbą 18 155 sztuk sprzedanych samochodów (5,12% za analogiczny okres w 2012 roku). Najwyższą dynamikę wzrostu miała sprzedaż samochodów dostawczych, która sięgnęła 33,7 % w stosunku do ubiegłego roku dając Peugeot udział 13,59 % i drugą lokatę na polskim rynku z liczbą 5734 egzemplarzy. (10,89% udziału w analogicznym okresie w 2012 roku)

Najpopularniejszym modelem w gamie okazał się model Peugeot 208 z liczbą 3 838 sztuk zarejestrowanych na rynku polskim. Dodatkowo w segmencie B model 208 w roku 2013 względem 2012 zwiększył sprzedaż, aż o 40%.

W roku 2014 Peugeot planuje kontynuację aktywności z modelem 208, a także wzmocnienie obecności w segmencie C za sprawą wprowadzonego do sprzedaży jesienią 2013 modelu 308,  a także dzięki wprowadzeniu do gamy w 2014 odmiany SW.

Znacząca poprawa wyników na światowych rynkach. Dzięki 673 000 sprzedanych samochodów, udział PEUGEOT w pozaeuropejskich rynkach wzrósł z 39 do 43%, co odpowiada celowi, jaki marka sobie wyznaczyła - do 2015 roku sprzedaż na tych rynkach ma stanowić 50% łącznej sprzedaży marki.

Rok 2013 był dla Peugeot rokiem przyspieszenia w niemal wszystkich głównych regionach na świecie odnotowujących wzrost.

W Chinach, będących największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, PEUGEOT osiągnął znakomity wynik, ze wzrostem sprzedaży o 25,8 % (przy wzroście rynku o 19%) do rekordowego poziomu 272 000 samochodów i udziałami w rynku na poziomie 1,8% (1,7% w roku 2012).

Wyniki te są owocem ambitnej polityki produktowej PEUGEOT (dwa modele wchodzące do sprzedaży w 2014 roku: 3008 i 301), rozbudowy sieci (540 dealerów na koniec 2013 roku), dużego nacisku na odpowiednią obsługę chińskich klientów (pierwsze miejsce w klasyfikacji JD Power China pod względem jakości obsługi posprzedażnej) oraz wprowadzenia do oferty nowych zespołów napędowych (e-Power).

W Ameryce Łacińskiej (Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk), liczba sprzedanych samochodów marki wzrosła o 6%, zdecydowanie szybciej niż cała strefa (+2,9%), choć wyniki w poszczególnych krajach tej strefy są mocno zróżnicowane. W Argentynie PEUGEOT odnotował kolejny historyczny rekord, ze sprzedażą 98 300 samochodów, co stanowi wzrost o 21,6 % - ponad dwukrotnie wyższy od średniej na tym rynku. Należy tu w szczególności podkreślić sukces debiutu rynkowego modelu PEUGEOT 208, wprowadzonego do sprzedaży w lecie 2013 r, który już obecnie plasuje się na drugim miejscu w segmencie B (w drugim półroczu), stanowiącym 65% rynku argentyńskiego. W Chile sprzedaż modeli PEUGEOT osiągnęła poziom 12 000 samochodów, co stanowi wzrost o 33,1% przy wzroście rynku o 10,3%. W Meksyku sprzedaż wzrosła o 33,4% (6 900 samochodów), znacznie powyżej wzrostu całego rynku (+ 7,9%). Natomiast w Brazylii, która znajduje się w trudnej sytuacji gospodarczej i której rynek podlegają silnej presji, wprowadzony do sprzedaży w tym roku model PEUGEOT 208 nie pozwolił jak dotąd Marce osiągnąć ponownie tendencji wzrostowych. PEUGEOT sprzedał w tym kraju 57 500 samochodów, co oznacza spadek o 20,2% na rynku, który wykazuje lekką tendencję spadkową (-1,5%).

W Rosji, na rynku, który skurczył się w 2013 roku o 5,4%, marka podjęła decyzję o ograniczeniu sprzedaży, której rentowność uległa znacznemu pogorszeniu ze względu na bardzo niekorzystny kurs euro względem rubla. W tych szczególnych warunkach PEUGOT sprzedał na rynku rosyjskim 33 900 samochodów, co przekłada się na spadek o 23,8%.
Znaczący wzrost sprzedaży, o 26,3% (5 400 samochodów) nastąpił natomiast na Ukrainie, pomimo spadku na tamtejszym rynku.


Marka odnotowała również sukcesy w szeregu krajów śródziemnomorskich. W Algierii, w warunkach lekkiej poprawy na rynku (-1,5 %), PEUGEOT ustanowił kolejny rekord, sprzedając 74 400 samochodów (+ 12,1%). Do tego doskonałego wyniku przyczynił się sukces nowego modelu PEUGEOT 301. Dzięki temu po raz pierwszy od 10 lat Marka uplasowała się na pozycji lidera na rynku,  uzyskując 17% udziałów  (15% w roku 2012).

Podobnie w Turcji, również dzięki bardzo pozytywnemu przyjęciu modelu PEUGEOT 301, Marka odnotowała w 2013 roku wzrost sprzedaży o 15,1% do poziomu 34 000 samochodów (przy wzroście rynku o 9,8%).

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 3 > »

Komentarze