wśród producentów aut dostawczych. Lista nowości obemuje trzy światowe premiery w tym segmencie: Crosswind Assist, Collision Prevention Assist oraz Blind Spot Assist. Najnowsze systemy trafią do wyposażenia vanów z gwiazdą w ciągu najbliższych miesięcy. Po raz pierwszy zaprezentowano je kilka dni temu w ramach Mercedes-Benz TecForum w ośrodku testowym w Boxbergu.
Pięć nowych systemów wspomagania – trzy światowe premiery
Aktywne bezpieczeństwo jest dla Mercedes-Benz Vans priorytetem. Nowe systemy pozwalają podnieść jego poziom jeszcze wyżej.
Crosswind Assist utrzymuje samochód na właściwym torze podczas silnego wiatru. Collision Prevention Assist alarmuje kierowcę, gdy ten nie zachowa odpowiednim dystansu od poprzedzającego pojazdu – poruszającego się lub stojącego w korku, a Blind Spot Assist ostrzega przed zmianą pasa ruchu, gdy auto na sąsiednim pasie znajduje się w niebezpiecznej odległości. Wszystkie trzy systemy debiutują w klasie aut dostawczych. Nowością są także układy: Lane Keeping Assist oraz Highbeam Assist.
– W kwestiach bezpieczeństwa nasze pojazdy zawsze pełniły wiodącą rolę. Teraz rozpoczynamy w segmencie vanów nową erę w zakresie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. Będą one wspierać kierowcę i pomagać w unikaniu wypadków, zapewniając tym samym maksymalną dostępność naszych aut – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.
Mercedes-Benz Vans od dawna pełni pionierską rolę w zakresie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. Jako pierwsza marka w segmencie, w 1995 roku wprowadził w Sprinterze system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, a siedem lat później – układ kontroli stabilności ESP. Kolejną innowacją był system ADAPTIVE ESP, wprowadzony w 2006 roku. Podczas wyliczania charakterystyki pracy bierze on pod uwagę obciążenie i położenie środka ciężkości pojazdu. Obie generacje ESP pomogły znacznie ograniczyć liczbę wypadków drogowych.
Wypadki vanów nie różnią się od tych, do których dochodzi z udziałem aut osobowych. Potwierdzają to niedawne badania przeprowadzone m.in. przez pracowników badawczych firm ubezpieczeniowych i Niemiecki Federalny Instytut Komunikacji Drogowej (BASt). Raport wskazuje nawet, że przy uwzględnieniu pokonywanego przebiegu prawdopodobieństwo wypadku dla vanów jest niższe niż dla samochodów osobowych.
Podczas opracowania nowych systemów wspomagania oddział Mercedes-Benz Vans mógł korzystać ze specjalistycznej wiedzy zespołu badań i rozwoju oraz doświadczeń oddziału aut osobowych i użytkowych. – Jesteśmy zadowoleni z transferu wiedzy w ramach grupy Daimlera. To jeszcze jeden powód naszej topowej pozycji w dziedzinie bezpieczeństwa – mówi dr Sascha Paasche, szef rozwoju Mercedes-Benz Vans.
źródło: Daimler
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.