Piątka za bezpieczeństwo dla CR-V

nowa Honda CR-V została oceniona jako jeden z najbezpieczniejszych samochodów w Europie, dostając maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
 
Ogólny schemat niezależnego instytutu Euro NCAP skupią się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa. Dlatego każdy otrzymuje prosty w interpretacji wynik w postaci jednej oceny. Natomiast cały system bierze pod uwagę poziom bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów, poziom ochrony pieszych, jak również dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. W ramach wprowadzonego nowego algorytmu  oceniania od lutego 2009 roku, nowe samochody Hondy otrzymują maksymalną ocenę po pięć gwiazdek.
 
Ochrona dla wszystkich. Najwyższa ocena bezpieczeństwa dla modelu CR-V w teście odzwierciedla zaangażowanie Hondy w kwestie ogólnego bezpieczeństwa w pojazdach tej marki. Honda idąc za swoim hasłem „bezpieczeństwo dla wszystkich” zapewnia ochronę nie tylko podróżującym autem ale również pieszym oraz pozostałym uczestnikom ruchu. Jak pisze producent, „W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane są zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz, inżynierowie opracowują systemy pozwalające zredukować obrażenia wszystkich osób biorących udział w zderzeniu. Oprócz tego nowa Honda CR-V to kolejny model w gamie Hondy, który otrzyma najnowszy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC z serii Earth Dreams Technology. Honda CR-V 1,6 l i-DTEC jest dostępna z napędem na dwa koła i manualną skrzynią biegów, dzięki czemu oferuje nabywcy zarówno doskonałe osiągi (300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 120 KM mocy), jak i niską emisję CO2 (119g/km). Nowy wariant wejdzie do sprzedaży jesienią 2013 roku.”
 
Co odpowiada w Hondzie za bezpieczeństwo?
 
– VSA, czyli system kontroli trakcji zapobiegający poślizgowi podczas gwałtownych manewrów oraz pomagający w utrzymaniu panowania nad autem w ostrych zakrętach.


– MA-EPS – system wykrywający niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas pokonywania zakrętów i wysyłający odpowiednie sygnały do układu kierowniczego, aby skłonić kierowcę do odpowiedniego obrócenia kierownicy.


– ESS, czyli system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu poprzez włączanie szybko migających świateł awaryjnych oraz stopu.


– LKAS identyfikuje za pomocą kamer linię ograniczającą pas ruchu. Po przekroczeniu linii system automatycznie koryguje tor jazdy pojazdu.


– CMBS monitorujący dystans pomiędzy poprzedzającym pojazdem i ostrzegający kierowcę przed niebezpieczną sytuacją.
 
Na tej stronie uzyskasz więcej informacji o bezpieczeństwie w samochodach Hondy: http://honda.pl/pl/samochody/swiat-hondy/technika/1-bezpieczenstwo.html

 

źródło: Honda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *