X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mitsubishi i-MIEV w teście zderzeniowym ADAC

2011-01-19
Strona główna -> Mitsubishi -> i-MIEV

i-MIEV w teście zderzeniowym ADAC

Inżynierowie z niemieckiego automobilklubu ADAC przeprowadzili testy zderzeniowe elektrycznego Mitsubishi i-MIEV.

Rezultaty okazały się bardzo korzystne dla tego pierwszego na świecie serynie produkowanego auta z napędem elektrycznym i pokazały, że nowoczesny elektryczny samochód nie ustępuje pod względem bezpieczeństwa autom wyposażonym w silnik spalinowy.

Podczas zderzenia zaawansowane technicznie systemy bezpieczeństwa Mitsubishi i-MIEV oraz system operacyjny “MiEV OS” wykryły kolizję, wyłączając elementy wysokonapięciowe. Nie doszło także do uszkodzenia 88 baterii litowo-jonowych. Opracowany przez Mitsubishi system operacyjny “MiEV OS” jest zaawansowanym, zintegrowanym systemem zarządzania pracą samochodu elektrycznego, stworzonym w oparciu o know-how firmy mającej kilkadziesiąt lat doświadczeń w budowaniu i ulepszaniu samochodów elektrycznych.


W wyniku testów ADAC okazało się też, że bardzo krótka, ale sztywna strefa kontrolowanego zgniotu i-MIEV  pochłania energię zderzenia offsetowego przy prędkości 64 km/h i pokryciu czołowym 40%. Deska rozdzielcza nieznacznie przemieściła się do wnętrza kabiny a przestrzeń na nogi została lekko zdeformowana.  Jednakże przestrzeń przeżycia dla pasażerów pozostała nienaruszona. Prawidłowo zadziałały czołowe poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów.  Dopracowania wymaga konstrukcja kabiny w obszarze dolnych kończyn.


W kolejnej części testu, przeprowadzonej zgodnie z  normami amerykańskimi na tył samochodu pod kątem najechała stalowa konstrukcja ważąca  1400 kilogramów i rozpędzona do prędkości 80 km/h. Także podczas tej próby Mitsubishi i-MIEV zachował stabilność.

Samochody elektryczne muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa a żadne kompromisy w tej kwestii nie wchodzą w grę. ADAC domaga się zatem, aby pojazdy elektryczne o lekkiej konstrukcji, które pojawią się w przyszłości na rynku były wyposażane w stabilną klatkę bezpieczeństwa. Kluczową sprawą jest zapewnienie całkowicie bezpiecznej konstrukcji i montażu systemów wysokonapięciowych samochodów z napędem elektrycznym.

Takie bezpieczne rozwiązania zastosowano w Mitsubishi i-MIEV. Testy ADAC potwierdziły, że zaawansowane systemy zabezpieczeń Mitsubishi i–MIEV chronią przed porażeniem prądem nie tylko kierowcę i pasażerów pojazdu, ale także ekipę ratowniczą.

 

źródło: Mitsubishi

Komentarze