W momencie pokonywania zakrętu wiązka świetlna oświetla jego wewnętrzną stronę pod kątem dochodzącym do 15° (reflektor zewnętrzny w stosunku do zakrętu pod kątem 8°, reflektor wewnętrzny w stosunku do zakrętu pod kątem do 15°).
Reflektory lepiej oświetlają drogę, a piesi i ewentualne przeszkody są wcześniej widoczne na łuku. Jest to bardzo ważny atut z punktu widzenia bezpieczeństwa ponieważ wiadomo, że przy prędkości 110 km/h w ciągu jednej sekundy samochód pokonuje odległość wynoszącą ponad 30 metrów. Ta funkcja, niegdyś zastosowana przez markę Citroën w wersji mechanicznej w modelu DS, jest obecnie sterowana elektronicznie.
Regulowane ukierunkowanie wiązki świetlnej skutecznie uzupełnia doskonałą jakość oświetlenia dzięki zastosowaniu dwufunkcyjnych żarówek ksenonowych typu wyładowczego zarówno w pozycji mijania jak i drogowej.
Lepsze warunki widoczności i zmniejszenie zmęczenia wzroku stanowią znaczący postęp w zakresie bezpieczeństwa i przyjemności prowadzenia.
źródło: Citroen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.