X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Chevrolet Sonic crash test

2012-01-05
Strona główna -> Chevrolet -> Aveo -> T300 (2011-dziś)

Chevrolet Sonic

Zdobywa najwyższą ocenę bezpieczeństwa w testach zderzeniowych.

Chevrolet Sonic z roku modelowego 2012 uzyskał ogólny wynik pięciu gwiazdek w testach amerykańskiej Krajowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).

Samochód został poddany nowym testom zderzeniowym w ramach Programu Oceny Nowych Samochodów realizowanego przez amerykańską Krajową Agencję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). Nowe zasady testowania weszły w życie wraz z pojawieniem się na rynku modeli z roku 2011. Sonic jest już dziesiątym modelem z roku modelowego 2012 koncernu General Motors, który otrzymał najwyższą ogólną ocenę poziomu bezpieczeństwa.

Na ogólną ocenę bezpieczeństwa składają się testy zderzenia czołowego i bocznego oraz próba dachowania. Wyniki z poszczególnych kategorii są następnie przedstawiane w postaci końcowego wyniku uśrednionego.

Chevrolet Sonic uzyskał ogólny wynik 5 gwiazdek, czyli najwyższą ocenę, mimo, że próbę dachowania oceniono na 4 gwiazdki. Wynik testów NHTSA modelu Sonic w wersji sedan odnosi się również do wersji 5-drzwiowej, ponieważ oba samochody odznaczają się takim samym poziomem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa oraz identycznymi osiągami.

„Opracowaliśmy model Sonic, aby z nawiązką spełnić oczekiwania nabywców aut miejskich”, powiedział Gay Kent, dyrektor zarządzający GM ds. bezpieczeństwa pojazdów. „Wszystkie nasze samochody, od najmniejszych po największe, cechują się wysokim poziomem ogólnego bezpieczeństwa oraz najnowocześniejszymi technologiami”.

Sonic został zaprojekowany tak, aby pomagał kierowcy uniknąć wypadków, zapewniając jednocześnie podróżującym ochronę w razie zderzenia. Model ten odznacza się wyjątkowo wytrzymałą strukturą nadwozia. Ponad 60% konstrukcji klatki bezpieczeństwa auta stanowi stal o bardzo wysokiej wytrzymałości. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje:

Dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne umieszczone w przednich fotelach, poduszki ochraniające kolana oraz montowane w dachu kurtyny chroniące pasażerów przednich i tylnych siedzeń w przypadku bocznego uderzenia i dachowania. Sonic został także wyposażony w boczne poduszki powietrzne umieszczone w krawędziach tylnych siedzeń. W standardowym wyposażeniu jest więc aż dziesięć poduszek powietrznych.

 

Czujnik dachowania, który aktywuje kurtyny powietrzne w momencie wykrycia realnego ryzyka dachowania. W tym przypadku poduszki kurtynowe pozostają napełnione przez dłuższy czas, zapewniając pasażerom maksymalną ochronę.


System kontroli stabilności StabiliTrak, pomagający kierowcy utrzymać panowanie nad pojazdem poprzez porównywanie obranego toru jazdy z rzeczywistymi reakcjami pojazdu. W razie potrzeby układ uruchamia hamulce lub odpowiednio steruje przepustnicą. Możliwe jest także jednoczesne sterowanie układem hamulcowym i przepustnicą.


Wspomagany układ hamulcowy z tarczami przy przednich kołach, tylnymi hamulcami bębnowymi, systemem ABS, kontrolą trakcji oraz funkcją wspomagania nagłego hamowania, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, aby przyspieszyć aktywację systemu ABS.

« < 1 2 > »

Komentarze