Audi A3 – pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych podczas zderzenia czołowego, tylnego i bocznego oraz wyniki testów ochrony dzieci i pieszych pokazują jednoznacznie, że nowe Audi A3 jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie.

Model A3 otrzymał od jurorów Euro NCAP najwyższą ocenę za ochronę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Również dzieci są bezpieczne w nowym Audi A3. Euro NCAP oceniło pozytywnie także funkcję przypominania o zapięciu przednich, a zwłaszcza tylnych pasów bezpieczeństwa. W obu przypadkach, funkcja ta w nowym Audi A3 montowana jest seryjnie.

Ochrona pieszego jest dla Audi kwestią najwyższej wagi. Audi A3 doskonale spełnia wszystkie wymagania w tej dziedzinie. Specjalnie zaprojektowany przód auta i aktywna maska silnika, która podczas kolizji, przy pomocy ładunków pirotechnicznych wypychana jest w górę, łagodzą skutki wypadku. Dzięki temu rozwiązaniu, Audi A3 otrzymało dobre oceny również za ochronę bezpieczeństwa pieszego.

Audi przykłada dużą wagę nie tylko do obszarów, które podlegały ocenie Euro NCAP, ale również do kwestii bezpieczeństwa czynnego. Światła do jazdy w dzień, będące elementem wyposażenia seryjnego sprawiają, że samochód jest lepiej widoczny dla pieszych. Inne systemy wsparcia kierowcy, jak np. Audi adaptive cruise control z funkcją ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, Audi active lane assist, Audi side assist, tempomat ograniczający prędkość i funkcja automatycznej rekomendacji przerw podczas jazdy, dzięki nowemu Audi A3 są obecnie dostępne opcjonalnie również w klasie aut kompaktowych. To samo dotyczy systemów oświetlenia drogi, takich jak np. płynna regulacja zakresu wiązki świateł reflektorów i opcjonalnie montowane reflektory diodowe, które dotychczas dostępne były jedynie w klasie luksusowych limuzyn.

Dodatkową funkcją w zakresie ochrony bezpieczeństwa jest nagrodzona przez ADAC funkcja unikania następnych kolizji. W przypadku wypadku, funkcja ta – poprzez zainicjowanie automatycznego hamowania – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku.

Niezależna organizacja Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzona w 1997 roku, w skład której wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta z całej Europy, poddaje testom zderzeniowym nowe modele samochodów. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej.

CZYTAJ DALEJ  Citroen DS4 nagrodzony

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *