Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji Mazdy CX -5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina nr 2. Modernizacja tej linii, oparta na stosowanym przez Mazdę systemie produkcji „innowacja Monotsukuri”*, pozwoli na rozpoczęcie produkcji modeli wyposażonych w technologię SKYACTIV w Zakładzie Ujina nr 1 wcześniej, niż przewidywano. Ta decyzja została podyktowana dużym popytem na Mazdę CX 5 na wszystkich rynkach.
CX-5 jest pierwszym modelem, w którym w pełni wykorzystano TECHNOLOGIĘ SKYACTIV. Samochód jest ceniony zarówno za niskie zużycie paliwa, jak i za wrażenia, jakich dostarcza jego prowadzenie. Od rozpoczęcia sprzedaży w lutym liczba złożonych zamówień znacznie przekroczyła wstępnie szacowany poziom, dlatego Mazda zweryfikowała roczne globalne plany sprzedaży CX 5 ze 160 000 do 190 000 w roku obrachunkowym 2012.
Reprezentujący firmę Mazda prezes zarządu i dyrektor generalny Takashi Yamanouchi powiedział: „Cieszy mnie wysoka ocena, jaką użytkownicy z całego świata wystawiają modelowi CX-5. Zwiększamy produkcję, ponieważ zależy nam, aby klienci jak najkrócej oczekiwali na zamówione auta. Pomoże nam to wdrożyć elastyczny system produkcji umożliwiający wytwarzanie produktów SKYACTIV nowej generacji w Zakładzie Ujina nr 1. To dowód na konsekwentną optymalizację procesów produkcji przez Mazdę”.
* Innowacja Monotsukuri to inicjatywa Mazdy, której celem jest osiągnięcie ekonomii skali i elastyczności, pozwalającej błyskawicznie reagować na zmiany trendów rynkowych. Program obejmuje różne obszary działalności firmy, w tym procesy rozwoju, produkcji i zakupów. Jest to projekt reform strukturalnych, które w sposób fundamentalny zmieniły sposób, w jaki Mazda produkuje samochody i umożliwiły opracowanie TECHNOLOGII SKYACTIV.
Mazda podwoi roczne moce produkcyjne silników SKYACTIV do 800 000 sztuk.
W październiku 2012 roku wielkość produkcji w skali roku wzrośnie z 400 000 do 800 000 jednostek. Fabryka produkuje silniki Diesla SKYACTIV D i silniki benzynowe SKYACTIV G. Zwiększenie mocy produkcyjnych następuje w odpowiedzi na rosnący popyt na samochody wyposażone w TECHNOLOGIĘ SKYACTIV. Wdrożenie projektu jest możliwe dzięki stałemu rozwijaniu wysoce efektywnego i elastycznego systemu produkcji, opartego na wielofunkcyjnych urządzeniach.
SKYACTIV-G to bardzo wydajny silnik benzynowy nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Inżynierowie Mazdy przezwyciężyli problem nieprawidłowości procesu spalania, objawiających się spalaniem stukowym i uzyskali najwyższy na świecie stopniem sprężania w seryjnie produkowanych silnikach benzynowych do samochodów. Jednostka tego typu jest obecnie dostępna w modelu Mazda CX 5, wprowadzanym do sprzedaży na rynkach całego świata. Silnik SKYACTIV-G będzie również montowany w modelu Mazda6 następnej generacji.
SKYACTIV-D to ekologiczny silnik Diesla, spełniający globalne normy emisji spalin bez konieczności stosowania kosztownego układu neutralizacji tlenków azotu (NOx). Silnik charakteryzuje się najniższym na świecie stopniem sprężania wśród produkowanych seryjnie silników wysokoprężnych do pojazdów. Pierwszym modelem z silnikiem SKYACTIV-D jest Mazda CX 5. Kolejnym będzie Mazda6 następnej generacji.
W roku obrachunkowym kończącym się w marcu 2016 roku Mazda planuje sprzedać 1 700 000 pojazdów na całym świecie. Firma przewiduje, że 80 procent z nich będą stanowiły modele z TECHNOLOGIĄ SKYACTIV.
źródło: Mazda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.