fabryki w Hiroszimie i już jesienią można je będzie kupić w Europie. MX-5 jest teraz bezpieczniejsza i dostarczy jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Samochód ze zmodernizowanym nadwoziem i wnętrzem będzie oferowany w dwóch wersjach – jako coupe z twardym składanym dachem oraz jako klasyczny roadster z dachem brezentowym.
Bardziej dynamiczna z zewnątrz, elegancka w środku.
Nowy przedni zderzak MX-5 ma optymalne parametry aerodynamiczne, a jednocześnie sprawia, że roadster Mazdy prezentuje się bardziej agresywnie. Europejczycy otrzymają także nowy popielaty kolor nadwozia: dotychczasowy Metropolitan Grey zostanie zastąpiony odcieniem Dolphin Grey. Zmienione detale zestawu wskaźników i dopasowane do nich ramiona kierownicy podkreślają elegancję wnętrza.
Więcej frajdy na zakrętach.
MX-5 zawsze słynęła ze wspaniałych wrażeń, jakich dostarcza jej prowadzenie, a zmodernizowany model jeszcze dynamiczniej reaguje na polecenia kierowcy. W egzemplarzach z przekładnią manualną ruch przepustnicy i głębokość wciskania pedału przyspieszenia są sterowane i kontrolowane osobno, co wzmaga poczucie przyspieszenia liniowego i zapewnia jeszcze lepsze panowanie nad pojazdem w czasie przyspieszania z niskiej prędkości, na przykład na krętych drogach poza miastem.
Dzięki modyfikacji podciśnieniowego siłownika wspomagania pompy układu hamulcowego zoptymalizowano sterowanie powrotem pedału hamulca, co jest szczególnie odczuwalne przy hamowaniu przed wejściem w zakręt. Kiedy kierowca zdejmuje stopę z pedału hamulca i ponownie wciska pedał gazu, nowy moduł sterowania przyspieszeniem reaguje bardziej zdecydowanie. W wyniku wprowadzonych zmian samochód łagodniej hamuje i płynniej przyspiesza, a kierowcy łatwiej jest wrócić do pierwotnej prędkości. Zmodernizowana MX-5 – której charakterystyka jest zgodna z mottem Jinba Ittai, czyli „jedności samochodu i kierowcy” przeszła już do legendy – dostarcza teraz jeszcze więcej przyjemności z jazdy w codziennym użytkowaniu.
Miękkie lądowanie na masce.
MX-5 po ostatnich zmianach nie tylko prezentuje się bardziej agresywnie, ma lepsze właściwości aerodynamiczne i stabilniej prowadzi się w zakrętach, ale także jest dużo bezpieczniejsza dla pieszych. Mazda wprowadziła nowy, chroniący pieszego system „aktywnej maski”. W przypadku wykrycia kolizji z pieszym maska zostaje automatycznie uniesiona, a powstała pod nią pusta przestrzeń pochłania część energii uderzenia i amortyzuje upadek. Lepiej chronione są także nogi pieszego dzięki nowej konstrukcji przedniego zderzaka.
Zmodernizowaną Mazdę MX-5 będzie można kupić w Europie już jesienią 2012 roku. Do polskiej gamy MX-5 ta wersja dołączy w 2013 r.
źródło: Mazda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.