W okresie od stycznia do września 2012 roku Chevrolet sprzedał 157 000 samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej, co oznacza 2,3% wzrost sprzedaży (o 3 500 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku (2011: 153 500 sztuk). W tym czasie na rynku odnotowano niższą o 8,0% sprzedaż nowych samochodów. W wyniku zwiększenia udziałów rynkowych w 19 krajach, udział Chevroleta w rynku europejskim wzrósł o 0,13 punktu do 1,34 procent. W Europie Zachodniej sprzedaż Chevroleta wzrosła o 3,1 procent (o 3 650 sztuk) i wyniosła 122 300 egzemplarzy samochodów.
„W obecnej sytuacji ekonomicznej europejscy klienci przywiązują szczególną uwagę do ceny samochodu, dlatego Chevrolet zanotował rekordowe wyniki sprzedaży i rekordowo wysoki udział w rynku. Nabywcy coraz częściej wybierają modele Chevroleta, ponieważ oferujemy im to, czego potrzebują: wyróżniający design oraz bogate wyposażenie za kwotę, na którą ich stać. Innymi słowy, klienci dostają dobry samochód w atrakcyjnej cenie”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.
„Poprzez wprowadzenie na rynek dziesięciu nowych modeli w ciągu ostatnich 18 miesięcy, łącznie z Cruzem Kombi, Chevrolet stał się niezwykle atrakcyjną marką dla europejskich klientów”, dodała Docherty.
W okresie od stycznia do września tego roku Chevrolet osiągnął rekordowo wysoki udział w rynku w siedmiu państwach: Polsce (3,37%), Słowenii (2,91%), Turcji (2,61%), Estonii (1,75%), Austrii (1,27%), Francji (1,11%) i Niemczech (0,90%).
W okresie od stycznia do września tego roku w pięciu państwach odnotowano rekord sprzedaży: we Francji (19 490 sztuk), w Holandii (8 390 sztuk), Polsce (8 340 sztuk), Austrii (3 790 sztuk) oraz Szwajcarii (2 940 sztuk).
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku Chevrolet sprzedał 7 200 samochodów w Izraelu, osiągając tym samym udział w rynku na poziomie 4,26 procenta.
Najlepiej sprzedającymi się modelami Chevroleta w Europie w pierwszych dziewięciu miesiącach roku były: miejski Aveo (45 650 sztuk), niewielki Spark (40 370 sztuk) oraz kompaktowy Cruze w wersji sedan, hatchback i kombi, który sprzedał się w Europie Zachodniej i Środkowej w liczbie 29 620 sztuk. Model ten pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem Chevroleta na świecie i oczekuje się, że jego sprzedaż wzrośnie po uzupełnieniu oferty o wersję kombi, która właśnie zadebiutowała na rynku. SUV Captiva sprzedał się w liczbie 18 950 egzemplarzy, natomiast rodzinny van Orlando trafił do 18 780 klientów. Sportowy Chevrolet Camaro znalazł w Europie 1 800 nabywców.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.