W firmie najlepszy jest praktyczny

Również w biznesie pierwsze miesiące realizacji kolejnego budżetu to okazja na zakup nowego auta, czy wymianę floty w firmie.


Zbliżający się wielkimi krokami koniec roku to czas niewątpliwie pracowity dla firm. Zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Wiąże się bowiem w biznesie z zamykaniem projektów, podsumowywaniem sezonu, dokonywaniem obliczeń, ale i planowaniem roku nadchodzącego. W wielu planach finansowych bierze się za pewne pod uwagę również zakup nowych aut, czy zmianę dotychczasowej floty.


W tym roku, z racji zdjęcia z przedsiębiorców obowiązku płacenia podwójnego podatku dochodowego, nie powinno dochodzić już do nagłych zakupów samochodów. Pogłębia się też kryzys motoryzacyjny na rynku europejskim. Nadal istnieją jednak w firmach potrzeby wymian starzejących się samochodów lub zakupy dla potrzeb nowo otwieranych działalności. W odpowiedzi na tę sytuację można spodziewać się wielu promocji i ofert lepiej dopasowanych do klientów firmowych.


Mały znaczy praktyczny. Obok decyzji dotyczących najkorzystniejszych form finansowania największą rolę w procesie zakupowym samochodu odgrywa wybór konkretnej marki i modelu. Firmy, jak wszyscy potencjalni klienci planujący zakup nowego pojazdu, szczególną uwagę zwracają na cenę, koszty utrzymania, a więc części eksploatacyjnych i spalania, a także częstotliwość dokonywania koniecznych przeglądów. Na drugim planie pozostają, choć nadal wydają się być dość istotne, stylistyka, komfort i bezpieczeństwo podróży, czy użyteczność  przestrzeni wnętrza.


Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Homo Homini wynika, że jednymi z najchętniej kupowanych aut firmowych pozostają samochody małe i kompaktowe. Przedstawiciele polskich mikro, małych i średnich firm najczęściej jeżdżą samochodami osobowymi o wartości do 50 tys. zł netto. Służą one przede wszystkim handlowcom, przedstawicielom, marketingowcom potrzebującym praktycznego pojazdu do miasta. Coraz popularniejsze są też wśród młodych biznesmenów, są bowiem bogato wyposażone, zapewniają coraz wyższy komfort podróży i niezłe osiągi, przy jednoczesnym zachowaniu nacisku na niskie spalanie i ekologię.


Popularnym przedstawicielem segmentu A, bardzo chętnie kupowanym przez firmy, jest dostępny na Polskim rynku od lutego tego roku Fiat Panda trzeciej generacji. Choć wciąż w sprzedaży pozostaje produkowana w Polsce Panda Classic, dostępna już od 28 900 zł brutto. Na ten moment jest ona liderem w wynikach sprzedaży. – Zamiana czołowego miejsca w segmencie A na Nową Pandę jest  tylko kwestią czasu, gdyż na koniec tego roku poprzedni model przestanie być produkowany, a nowy z co najmniej takim samym wyposażeniem a ponadto dłuższy, szerszy i wyższy od swojego poprzednika, w zmienionym nadwoziu, pozostaje nadal konkurencyjny w segmencie samochodów małych – mówi Waldemar Płótniak, dyrektor sprzedaży z Auto-Centrum, dealera aut marek Fiat, Alfa Romeo i Lancia. Nowa Panda dostępna jest w trzech wersjach silnikowych (dwóch benzynowych i jednym dieselu), a jego ceny zaczynają się od 31 590 zł brutto. W rankingu najlepszych aut flotowych Fleet Derby 2012 Panda wybrana została najbardziej praktycznym samochodem flotowym w segmencie A.

Najpopularniejsze są nowości. Bardzo dużym powodzeniem wśród firm cieszą się motoryzacyjne nowości, szczególnie tegoroczne. Te modele przyciągają ceną, ekonomią czy bogatym wyposażeniem. Sporym zainteresowaniem w segmencie B cieszy się Peugeot 208. Auto, którego ceny zaczynają się od 38 900 zł brutto zadebiutowało na naszym runku w maju bieżącego roku. – Klienci coraz więcej oczekują od samochodów miejskich i kompaktowych. Postęp techniczny i obecna na rynku motoryzacyjnym konkurencja skłaniają do dokładnego przeglądania dostępnych ofert. Również w sektorze biznesowym. Nasz nowy Peugeot 208 zdaje się odpowiadać najbardziej wymagającym, jest bowiem dobrze wyposażony i bardzo ekonomiczny. A przy tym przyciąga wzrok nowatorską linią nadwozia i designerskim wnętrzem. – mówi Adam Ciesielczyk, dyrektor zarządzający Peugeot Ciesielczyk. Miejski Peugeot jest też dosłownie od miesiąca dostępny na polskim rynku w wersji Van, z dużą przestrzenią bagażową, w świetnym standardzie i w cenie już od 41 789 zł netto. – dodaje.


Równie wysoko cenionym autem flotowym jest kompaktowy model Kia. Entuzjastycznie przyjęty Cee’d drugiej generacji oferowany jest w Polsce dopiero od czerwca i dostępny jest w pięciu wersjach silnikowych, jako hatchback i kombi. W najtańszej opcji kosztuje odpowiednio 49 990 zł i 52 990 zł brutto.  – Druga wersja modelu Cee’d, która zastąpiła poprzednią, wprowadzoną na rynek w roku 2006, walczy o uznanie klientów nie tylko znakomitym wzornictwem, ale i bardzo dobrym prowadzeniem, profesjonalną i gęstą siecią serwisową oraz znaną już powszechnie na rynku 7-letnią gwarancją. – mówi Piotr Delik, specjalista ds. sprzedaży flotowej z Kia Delik.


Rusza sezon zakupowy. Co roku w listopadzie odbywają się w Warszawie kolejne Ogólnopolskie Targi Branży Flotowej. Oznacza to początek właściwego sezonu zakupowego w sektorze samochodów firmowych. Można podejrzewać, że dla poszukujących pojazdów doskonale sprawdzających się na drodze, a jednocześnie jak najmniej obciążających budżet, dealerzy przygotują specjalne oferty i promocje. Choć motoryzacyjny rynek pierwotny jest obecnie dość mocno nasycony, wybór odpowiedniego auta zdaje się nie być trudny. Trzeba tylko sprecyzować konkretne potrzeby i oczekiwania swojej firmy.

 

źródło: MissionPR, fot.: Peugeot, Kia Motors, Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3063

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *