VW Samochody Użytkowe – sprzedaż 2012

W ten sposób marka należąca do koncernu Volkswagen, produkująca lekkie samochody użytkowe, dostawcze, kampery i pickupy pobiła nowy rekord rocznej sprzedaży.

„Sprzedaż w 2012 roku osiągnęła rekordowy poziom. Nasza marka, dealerzy oraz importerzy działają niezwykle rozsądnie nie tylko w niepewnej Europie Zachodniej, lecz na całym świecie” – stwierdził dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Sytuacja na rynkach europejskich nadal jest trudna, niemniej jesteśmy świadomi pierwszej pozycji w Europie i będziemy wykorzystywać mocne strony naszych produktów. W nowy rok wchodzimy ostrożnie, ale jednocześnie z dużymi nadziejami.”

Światowa sprzedaż wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4,1 procent do 550.400 samochodów (2011: 528.900). W Europie klientom przekazanych zostało 326.000 aut (2011: 326.300), czyli o 0,1 procent mniej, niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,8 procent do 284.300 samochodów (2011: 289.800). W Niemczech nabywców znalazło o 1,6 procent mniej aut (2012: 123.100; 2011: 125.200). W Europie Wschodniej sprzedaż w 2012 roku wzrosła o 14,2 procent do 41.700 sztuk (2011: 36.500).

Na kontynencie południowoamerykańskim klienci odebrali o 7,9 procent więcej lekkich samochodów użytkowych i pickupów, czyli 148.100 aut (2011: 137.300). W Afryce sprzedaż zwiększyła o 17,7 procent do 19.700 sztuk. W regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wzrost o 61,9 procent do 19.000 pojazdów.

Sprzedaż Amaroka wzrosła o 26,7 procent – na całym świecie na ten model zdecydowało się 84.100 klientów (2011: 66.400). Na Craftera zdecydowało się o 24,0 procent więcej klientów, sprzedano 49.200 sztuk (2011: 39.700). Seria T5 znalazła 160.300 nabywców, czyli o 2,9 procent więcej, niż rok wcześniej (2011: 155.800). Natomiast sprzedaż Caddy spadła o 5,9 procent do 151.100 aut (2011: 160.600). Zmalała również sprzedaż Saveiro – o 2,3 procent do 70.400 aut (2011: 81.200). Modele serii T2 cieszyły się większym zainteresowaniem, niż w ubiegłym roku – ich sprzedaż wzrosła o 4,4 procent do 26.200 sztuk (2011: 25.100).

W Polsce sprzedaż samochodów użytkowych w 2012 roku wyniosła 50.953 sztuki i była mniejsza niż rok wcześniej o 14,51 procent (2011: 43.558). Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała znacznie mniejszy spadek sprzedaży niż cały rynek, przekazując klientom 5.598 samochodów (2011: 6.026; -7.1 procent). Tym samym marka zanotowała wzrost udziału w rynku, który w 2012 roku wyniósł 12,85 procent (2011: 11,83 procent). Największą popularnością w naszym kraju cieszy się Volkswagen Caddy (2.435 szt.). Na kolejnych miejscach plasuje się seria T5 (1.760 szt.), Crafter (937 szt.) oraz Amarok (466 szt.).

CZYTAJ DALEJ  Zalety użytkowania auta elektrycznego

 

źródło: Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *