X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Polo - nowa generacja

2014-01-29
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Nowe silniki. Z nowymi silnikami oszczędniej nawet o 21 procent. Volkswagen przygotował nową ofertę efektywnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Najnowsza generacja trzy- i pięciodrzwiowego Polo jest teraz jeszcze oszczędniejsza. Na przykład wariant z silnikiem wysokoprężnym 90 KM z DSG zużywa o 21 procent mniej paliwa. Wszystkie silniki spełniają wymagania normy emisji spalin EU 6. Wszystkie modele są dostępne z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji (seryjne od 66 kW/90 KM).

Nowe silniki benzynowe. Wszystkie oferowane w Europie silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy 44 kW/60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 55 kW/75 KM (MPI) oraz 66 kW/90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 81 kW/110 KM (TSI). Zużycie paliwa przez najmniejszy silnik 60 KM zostało zredukowane w wersji z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji z 5,5 l/100 km (128 g/km CO2) do 4,6 l/100 km (106 g/km CO2). Doskonałym przykładem efektywności jest debiutujący w połowie roku silnik nowego Polo 1.0 TSI BlueMotion o mocy 90 KM – pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w tej serii modeli. Zużywa on zaledwie 4,1 l/100 km i emituje 94 g/km CO2. Poprzednik z identyczną mocą 90 KM spalał 4,9 l/100 km (113 g/km CO2).

Tak jak wcześniej, także w przypadku aktualnego Polo w ciągu roku pojawi się wersja BlueGT z silnikiem benzynowym i funkcją odłączania cylindrów (ACT/system aktywnego zarządzania pracą cylindrów). Silnik będzie rozwijał moc 110 kW/150 KM zamiast 103 kW/140 KM. Zaplanowane jest także nowe Polo GTI, z mocą podwyższoną ze 132 kW/180 KM do 141 kW/192 KM.

Nowe silniki wysokoprężne. Również nowością w Polo są trzy trzycylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI) o pojemności skokowej 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Spektrum mocy jest identyczne, jak u poprzednika: 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM. Wersje z mocą 75 KM i 90 KM będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek, wariant 105 KM pojawi się w terminie późniejszym.

Interesujące jest porównanie właściwości nowego 1.4 TDI i silnika 1.2 TDI z poprzedniego Polo. Zwiększenie pojemności do 1,4 litra pozwoliło na uzyskanie znacznie lepszego momentu obrotowego przy ruszaniu oraz bardziej harmonijnego rozwoju momentu obrotowego i mocy. W wersji 75 KM już przy niskiej prędkości obrotowej 1500 obr./min dostępny jest maksymalny moment 210 Nm. Bardzo dobre są także cechy nowych silników trzycylindrowych wpływające na komfort. Volkswagen uzyskał poprawę w tej dziedzinie między innymi dzięki nowym łożyskom agregatów, ponadto silniki posiadają wałek wyrównujący i dwumasowe koło zamachowe, minimalizujące wibracje i odgłosy. Nowa osłona silnika i specjalna osłona miski olejowej przyczyniają się do dalszej redukcji hałasu.

Dzięki nowej generacji silników znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa. Wzorcowo oszczędne jest Polo TDI BlueMotion o mocy 75 KM: zużycie paliwa udało zmniejszyć się (z i tak już niskiego) poziomu 3,4 l/100 km do 3,2 l/100 km (analogicznie emisja z 88 g/km CO2 do 82 g/km). Szczególnie wyraźny jest postęp w przypadku Polo TDI z DSG i mocą 90 KM: nowy model zużywa 3,4 l/100 km (89 g/km CO2); poprzednik spalał 4,3 l/100 km (112 g/km CO2), zatem redukcja wynosi 21 procent.

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze