X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Passat Altrack dane techniczne i spalanie

2012-04-14
Strona główna -> Volkswagen -> Passat Altrack

I temu właśnie przeciwdziała system rozpoznający zmęczenie. Na początku każdej podróży system analizuje charakterystyczny sposób jazdy kierowcy, dzięki ocenie ruchów kierownicą, sposobu hamowania czy też działania systemów bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia odstępstw od wzorca zarejestrowanego na początku podróży następuje ostrzeżenie. Niezależnie od tego, system po czterech godzinach nieprzerwanej jazdy zwraca kierowcy uwagę na konieczność odpoczynku.
System rozpoznający zmęczenie jest oferowany dla Passata Alltrack jako wyposażenie seryjne.

Side Assist Plus z Lane Assist. Znacznie poprawia bezpieczeństwo także opcjonalny system będący połączeniem Side Assist (system ułatwiający zmianę pasa ruchu) i Lane Assist (system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu). W porównaniu z pojedynczymi systemami, które można zamawiać również oddzielnie, kombinacja Side Assist i Lane Assist ma rozszerzone funkcje i przez zdecydowane ostrzeżenie w przypadku zagrożenia znacznie poprawia bezpieczeństwo.
Poszczególne systemy działają w następujący sposób: Side Assist migającymi diodami w lusterkach zewnętrznych zwraca kierowcy uwagę na pojazdy znajdujące się w martwym polu widzenia lub zbliżające się od tyłu. Side Assist współpracuje z czujnikami radarowymi. Lane Assist korzysta z sygnałów kamery. Gdy tylko okaże się, że kierowca bez włączenia kierunkowskazu opuszcza swój pas ruchu, Lane Assist skieruje kierownicę w przeciwną stronę naprowadzając samochód na właściwy tor jazdy.


Oba systemy jako całość – czyli Side Assist Plus – działają następująco: jeżeli przy zmianie pasa ruchu w niewidocznym dla kierowcy obszarze znajduje się inny pojazd, system ostrzega kierowcę Passata Alltrack miganiem diod w prawym lub lewym lusterku oraz wibracjami kierownicy i ułatwia mu jednocześnie wykonanie manewru powrotu na dotychczasowy tor jazdy. Procedura ta wykonywana jest zarówno przy włączonym, jak i wyłączonym kierunkowskazie. Połączenie obu tych systemów może jeszcze skuteczniej zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia.

ACC plus Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Jako rozszerzenie funkcji automatycznej regulacji odległości ACC (Adaptive Cruise Control) plus Front Assist Volkswagen opracował funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Przy prędkości do 30 km/h w przypadku stwierdzenia niebezpieczeństwa kolizji system samoczynnie inicjuje hamowanie do pełnego zatrzymania. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście pozwala zminimalizować skutki kolizji.
Powyżej 30 km/h swoją pracę rozpoczyna Front Assist. Zintegrowany z ACC Front Assist jak „czujny pasażer“ pomaga uniknąć najechania na tył innego pojazdu, i to także przy wyłączonym ACC. W tym celu przy prędkości od 30 km/h do 200 km/h radar przez cały czas monitoruje sytuację na drodze i wspiera kierowcę jeszcze zanim odległość do jadącego z przodu samochodu stanie się niebezpiecznie mała. Wspieranie to polega na wstępnym przygotowaniu hamulców i „uwrażliwieniu“ wspomagania układu hamulcowego. Wraz ze wzrostem ryzyka najechania na innego uczestnika ruchu pojawia się optyczny i akustyczny sygnał ostrzegawczy oraz krótkie szarpnięcie hamulców, które zwraca uwagę kierowcy na konieczność reakcji. Jeżeli kierowca zareaguje lekko wciskając hamulec, system automatycznie wygeneruje takie ciśnienie hamowania, jakie jest niezbędne by uniknąć kolizji. Jeżeli po ponownym szarpnięciu ostrzegawczym kierowca nie zareaguje, Front Assist przyhamuje samoczynnie samochód, aby w optymalnych warunkach zmniejszyć prędkość uderzenia.
Automatyczna regulacja odległości ACC umożliwia bardzo wygodną jazdę. W przypadku braku przeszkód ACC pozwala przyspieszyć teoretycznie nawet do prędkości maksymalnej. Jeżeli na wybranym pasie ruchu znajduje się pojazd poruszający się z mniejszą prędkością, system automatycznie zwolni samochód, aby zachować wymaganą przez przepisy bezpieczną odległość. Kierowca może wybrać kilka stopni odległości, zgodnej z przepisami.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze