X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Jetta Hybrid - seryjna wersja w Los Angeles

2012-11-30
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

Napęd silnikiem benzynowym. Przy szybkiej jeździe i/lub niskim poziomie naładowania akumulatora Jetta Hybrid napędzana jest tylko silnikiem TSI. W takim przypadku silnik TSI dostarcza więcej mocy, niż jest potrzebne do samego napędu samochodu. Nadmiar mocy jest odpowiednio wykorzystywany: w zależności od aktualnego stanu naładowania akumulatora dodatkowa energia przekazywana jest poprzez silnik elektryczny, pracujący w tym przypadku jako alternator, do zespołu baterii. Tak zwane aktywne fazy ładowania są tak skoordynowane z fazami jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego, aby możliwe było uzyskanie jak najniższego zużycia paliwa.

Szczegółowe informacje dla większej oszczędności. Nowe menu. Wszystkie istotne tryby pracy pokazywane są na wyświetlaczu. Kierowca wywołuje te informacje korzystając z menu. W punkcie menu „Hybrid” prezentowany jest aktualny sposób napędu w formie grafiki przepływu energii ze strzałkami wskazującymi kierunek. Dodatkowo wyświetlany jest stan naładowania akumulatora. Bezpośrednio pod tą grafiką znajduje się tak zwany E-Powermeter, który pokazuje względną moc silnika elektrycznego. E-Powermeter jest aktywny tylko w trybie pracy „jazda elektryczna”, „E-Mode” i „boostowanie”.

Powermeter pokazuje, co robi napęd hybrydowy. Bardzo duże znaczenie posiada także Powermeter (nie mylić z E-Powermeter). Jest to wyświetlacz wielofunkcyjny, znajdujący się w miejscu obrotomierza, który informuje kierowcę o aktualnym trybie pracy Jetty Hybrid, na przykład o gotowości do jazdy (Ready), rekuperacji (Charge), trybie ekonomicznym (Eco), boostowaniu (Boost) lub trybie tylko z silnikiem benzynowym TSI (Off). Ponadto na wskaźnikach wyświetlane są informacje o automatycznej jeździe z napędem elektrycznym oraz o manualnie wybranym przez kierowcę trybie elektrycznym (E-Mode).

Czytelna informacja o oszczędności. Wyświetlacz systemu audio został także włączony w strategię eko-informacji, której celem jest wyjątkowo ekonomiczny sposób jazdy. Podmenu „Zero Emission” umożliwia obejrzenie graficznej prezentacji czasu jazdy bez emisji spalin. Wartości „zero emisji” są przedstawiane w formie diagramu belkowego w procentach, przy czym częstotliwością pomiarową jest minuta jazdy. Wartość 100 procent oznacza, że w danej minucie Jetta Hybrid poruszała się całkowicie bez emisji spalin, czyli z wyłączonym silnikiem TSI. Maksymalnie analizowany czas to 30 minut.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 > »

Komentarze