X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Jetta Hybrid i studyjny E-Bugster

2012-01-11
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

VW Jetta Hybrid i studyjny E-Bugster

Światowe premiery podczas Detroit Auto Show 2012.

Volkswagen rozpoczął 2012 rok dwoma premierami, w których główną rolę odgrywają nowatorska stylistyka i innowacyjna technologia. Nowa Jetta Hybrid będzie napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym i silnikiem elektrycznym, a studyjny E-Bugster pokazuje, że możliwe jest zachowanie sportowego charakteru Beetle również z napędem elektrycznym.

W układzie napędowym Jetty pracuje czterocylindrowy silnik 1.4 TSI (110 kW/150 KM), 7-biegowa przekładnia DSG i silnik elektryczny (20 kW). Jetta Hybrid może przejechać odległość dwóch kilometrów z prędkością 70 km/h, wykorzystując tylko napęd elektryczny i nie emitując w ogóle szkodliwych substancji. Auto to jest drugim Volkswagenem – pierwszy był Touareg, który zadebiutował w 2010 roku – pod którego maską kryje się moduł napędowy złożony z jednostki benzynowej i elektrycznej.

Z wąskimi szybami, niskim dachem i 20-calowymi obręczami kół E-Bugster z każdej strony zdradza wyjątkową dynamikę. Dwuosobowy speedster jest napędzany akumulatorem litowo-jonowym. Silnik elektryczny, ważący 80 kg i rozwijający moc 85 kW, pozwala na przejechanie co najmniej 180 kilometrów nie emitując substancji szkodliwych. E-Bugster posiada system odzyskiwania energii hamowania. Gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub wciśnie hamulec, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i magazynowana w akumulatorze, co znacznie zwiększa dystans, jaki może przejechać to studyjne auto.

„Nowa Jetta Hybrid i E-Bugster pokazują po raz kolejny, że Volkswagen to nie tylko emocje i przyjemność z jazdy, lecz także świadoma odpowiedzialności za środowisko i mobilność” – wyjaśnił dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze