Volvo V40 wygrywa profesjonalny test flotowy 2013

W tym roku zwycięzcą w segmencie D zostało Volvo V40, pokonując bardzo silną konkurencję. V40 było bezkonkurencyjne w kategorii systemów bezpieczeństwa, układu hamulcowego, pracy skrzyni biegów, przyspieszenia, designu wnętrza, wygody kierowcy i kategorii dodatków.

Profesjonalny Test Flotowy jest organizowany przez Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych i pismo Flota Auto Biznes. Do tego testu nie można było zgłosić żadnego auta. Sami organizatorzy wybierali modele, które były poddawane rozmaitym próbom. Podczas ich przeprowadzania, nie byli obecni przedstawiciele producentów i importerów aut. Wszystko to miało na celu transparentny wybór najlepszych aut, bez nacisków z zewnątrz. Pojazdy były analizowane pod kątem cen zakupu, kosztów użytkowania, wartości rezydualnej jak i walorów użytkowych, a także subiektywnej oceny poszczególnych elementów samochodu. Modele były przydzielone do jednej z 5 kategorii, przy czym przyporządkowanie do jednej z nich zależało nie tylko od wielkości samochodu, ale także od jego ceny. Stąd obecność modelu V40 – przedstawiciela segmentu kompaktów premium – w kategorii większych aut segmentu D. W tym roku konkurencja w tej grupie była bardzo silna. V40 pokonał m.in. Kię Optimę, Hyundaia i40, Audi A4, VW Passata i Toyotę Avensis.

Wygrana w Profesjonalnym teście samochodowym jest dla nas bardzo ważna. Samochody były w nim oceniane przez bardzo wymagających specjalistów, którzy na co dzień decydują o wyborze aut do swoich firm. Najbardziej cieszy nas fakt, że to już trzecie trofeum flotowe przyznane w tym roku temu modelowi – mówi Ryszard Zdanowski, Fleet sales manager Volvo Auto Polska.

Volvo V40 to najnowszy model szwedzkiego producenta, który zadebiutował w ubiegłym roku. Samochód wyznaczył nowy standard w dziedzinie bezpieczeństwa, zdobywając najlepsze noty w historii testów zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd został wyposażony w pierwszą na świecie zewnętrzną poduszkę powietrzną chroniącą pieszego przed następstwem ewentualnego potrącenia. W samochodzie zastosowano seryjny układ City Safety samoczynnie wyhamowujący auto przed przeszkodami, działający do prędkości 50 km/h. W V40 zastosowano system SIPS chroniący pasażerów i kierowcę przed następstwami uderzeń bocznych i WHIPS, który chroni szyjny odcinek kręgosłupa w przypadku uderzenia z tyłu. Pod maską V40 można znaleźć trzy jednostki Diesla D2, D3 i D4 o mocy 115, 150 i 177 KM oraz cztery turbodoładowane silniki benzynowe T2, T3, T4 i T5: 120, 150, 180 i 254 KM. Samochód można indywidualnie konfigurować korzystając z obszernej listy wyposażenia dodatkowego.

 

źródło: Volvo

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *