X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswageny Użytkowe 4Motion

2012-06-28
Strona główna -> Volkswagen -> Amarok

Do pracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok 4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną „4” w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe w skrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałe przenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszych zadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala to na pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowe wzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnym obciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymi i dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność na przeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopnia załadowania.

Napędzany w sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną „4” jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu na wszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowym ustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej z dobrą trakcją.

Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom w układ hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża. Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudne zadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Caddy 4MOTION
Volkswagen Caddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010 roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnego samochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód został udoskonalony pod każdym względem. Całkowicie nowa konfiguracja serii wyposażenia, design w stylu nowego Amaroka oraz jeszcze niższe koszty utrzymania czynią nowe Caddy jednym z najbardziej innowacyjnych miejskich samochodów dostawczych i kompaktowych vanów na świecie.

Caddy oferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: w wersji Furgon (dwuosobowej) oraz w wersji Kombi (pięcio lub siedmioosobowej). Dla wymagających klientów przygotowano cztery wersje stylistyczne Startline, Trendline, Comfortline i Highline różniące się między sobą standardem wyposażenia. Ponadto w ofercie znajduje się wariant dla aktywnych turystów – wersja Tramper. Wszystkie wymienione wersje dostępne są z napędem 4MOTION, zarówno z krótkim, jak i długim rozstawem osi (Caddy Maxi). Każde z tych wszechstronnych aut dysponuje seryjnie nową generacją ESP.

Caddy może być napędzane jednym z ośmiu silników. W ofercie są dwa silniki TSI doładowywane turbosprężarką, a paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komór spalania czterech cylindrów. Z pojemności skokowej 1,2 litra rozwijają one moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM. Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych czterocylindrowych jednostek pracuje z wyjątkowo cichym bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Seryjnie wszystkie TDI są połączone z filtrem cząstek stałych. TDI o mocy 102 KM może być połączony z 7-biegową DSG. Dla mocniejszego, 140-konnego TDI do dyspozycji jest 6-biegowa DSG. W ofercie są także silniki zasilane gazem: ziemnym – EcoFuel o mocy 109 KM oraz LPG – BiFuel o mocy 102 KM.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 > »

Komentarze