W ciągu niespełna czterdziestu lat wyprodukowanych zostało ponad 15 milionów Passatów. Obok wszechstronnych zalet tego oferowanego na wszystkich kontynentach bestsellera, o jego popularności decyduje także szerokie spektrum wersji. Teraz Volkswagen uzupełnia tę serię modeli o kolejny wariant: Passata Alltrack.
Nowa wersja Passata będzie oferowana jako kombi i doskonale wpisuje się w lukę między klasycznym Passatem Variantem a SUVami takimi jak Tiguan. Wielu kierowców chce używać samochodu w lekkim terenie i do holowania przyczepy, a zarazem życzy sobie, aby było to wszechstronne, sportowe i komfortowe auto osobowe. Dla tych klientów Volkswagen stworzył Passata Alltrack. Nowy model różni się od klasycznego Passata Varianta nowymi zderzakami oraz poszerzonymi nadkolami i progami. Dobre kąty rampowe i natarcia oraz zwiększony prześwit czynią Passata Alltrack doskonałą alternatywą dla SUVów.
Passat Alltrack będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) o mocy 160 KM i 210 KM oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi, również z bezpośrednim wtryskiem (TDI) 140 KM i 170 KM. Obie najmocniejsze wersje Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM będą wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION i dwusprzęgłową przekładnię (DSG). Dla Passata Alltrack z silnikiem TDI 140 KM napęd na wszystkie koła będzie oferowany opcjonalnie. O efektywności silników Passata Alltrack, także w wariantach z napędem 4MOTION, świadczą wartości spalania: wersja TDI o mocy 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km (150 g/km CO2); wersja TDI o mocy 170 KM spala 5,8 l/100 km (152 g/km CO2).
Passat Alltrack zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Tokyo Motor Show w dniach 3 – 11 grudnia. Wprowadzenie na rynek zaplanowane jest wiosną 2012 roku.
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.