Koncern Volkswagen w sposób planowy rozszerza możliwości produkcyjne i optymalizuje wykorzystanie swoich spółek produkcyjnych w Chinach. Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, i prof. dr Jochem Heizmann, Członek Zarządu Volkswagen AG oraz Prezes i Dyrektor Zarządzający Volkswagen Group China razem z Hu Maoyuan, Prezesem SAIC Motor Corporation Ltd, otworzyli nową fabrykę Shanghai-Volkswagen w Ningbo w południowo-wschodnich Chinach. Planowana roczna produkcja zakładu wynosi 300.000 samochodów. Ceremonia miała miejsce w czwartek 24 października.
Prof. dr Winterkorn oświadczył: „Ten nowy, niezwykle nowoczesny zakład jest kolejnym dowodem zaangażowania koncernu Volkswagen w Chinach. Także w Ningbo, razem z naszymi partnerami, jesteśmy motorem napędowym ekonomicznego i technologicznego postępu chińskiego przemysłu motoryzacyjnego. Robimy wszystko, aby naszym chińskim klientom oferować najwyższej klasy samochody i najefektywniejsze technologie „engineered and made in China”. Zakład w Ningbo daje markom naszego koncernu dodatkowe możliwości wykorzystania potencjału rynku na południe i zachód od Szanghaju.”
Prof. dr Heizmann dodał: ”Okres budowy krótszy niż dwa lata świadczy o dobrej współpracy z naszymi chińskimi partnerami. Dzięki nowej fabryce w Ningbo możemy teraz jeszcze szybciej dostarczać chińskim klientom nowe, innowacyjne produkty na bazie MQB. Ponadto Ningbo jest jednym z najbardziej ekologicznych zakładów koncernu Volkswagen.”
W zakładach Ningbo, położonych około 150 kilometrów na południe od Anting (region Szanghaj) powstaje 5.700 nowych miejsc pracy. Z własną tłocznią, działem budowy nadwozi, lakiernią i działem montażu końcowego zakłady mają łączną wydajność 300.000 samochodów rocznie. Produkcja w Ningbo rozpocznie się od nowego modelu ŠKODA Superb. Na kolejnym etapie produkowane będą modele marek Volkswagen i ŠKODA na bazie modułowej platformy podłogowej MQB.
Volkswagen wyznacza w Chinach nowe standardy produkcji samochodów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Istotnymi elementami tej strategii są nowoczesne metody produkcyjne w połączeniu z rozwiązaniami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i emisji szkodliwych substancji. Na przykład w lakierni zużycie wody zmniejszy się o 90 procent w porównaniu z tradycyjnymi metodami, a emisja CO2 obniży się o 15.000 ton rocznie.
Fabryka w Ningbo jest piątym zakładem Shanghai-Volkswagen, w którym produkowane są samochody. Aktualnie Joint-Venture prowadzi już produkcję w Anting, Nanjing oraz Yizheng w prowincji Jiangsu. W regionie Xinjiang przed kilkoma miesiącami rozpoczęła się produkcja w zakładzie Urumqi. Kolejna fabryka w Changsha w południowo-środkowych Chinach powinna być gotowa w 2015 roku.
Chiny są największym rynkiem zbytu dla koncernu Volkswagen. W roku 2012 koncern – razem z partnerami Shanghai-Volkswagen i FAW-Volkswagen – przekazał chińskim klientom 2,81 mln pojazdów. W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o około 18 procent i wyniosła 2,36 mln aut. Do 2018 roku koncern Volkswagen chce zwiększyć wydajność produkcyjną do ok. czterech milionów samochodów.
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.