Trzymilionowe Audi A3

Z taśmy produkcyjnej zjechało właśnie trzymilionowe Audi A3. Sukces serii A3 rozpoczął się już siedemnaście lat temu, kiedy to Audi, jako pierwsze rozpoczęło produkcję samochodów kompaktowych segmentu premium. Przez ten czas, Audi A3 podbiło drogi 117 krajów całego świata. Jubileuszowy egzemplarz, białe Audi A3 Sportback 2.0 TDI quattro, zostanie przekazane nowemu właścicielowi już w najbliższych dniach.

„Trzy miliony kompaktowych samochodów segmentu premium, to osiągnięcie godne podziwu“ – podsumował dr Frank Dreves, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. „Taki sukces jest możliwy dzięki świetnym pracownikom i wydajnemu systemowi produkcji. Kreując Audi A3, zapoczątkowaliśmy nowy segment na rynku. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i najwyższej jakości, już od siedemnastu lat wyznaczamy standardy w klasie samochodów kompaktowych.“

„Od połowy lat dziewięćdziesiątych, Audi A3 jest drugim ważnym filarem produkcji zakładów w Ingolstadt. Ma decydujący wpływ na trwałe zabezpieczenie tamtejszych miejsc pracy“ – podkreślił Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG. „Jego sukces to także wynik zaangażowania i pasji naszej załogi.“

W roku 2012, w fabryce w Ingolstadt, wyprodukowano 152 993 samochody serii A3. Wśród nich znajdziemy modele Audi A3 i Audi A3 Sportback oraz ich wersje S. Od lutego 2013, na rynku dostępne jest najnowsze Audi A3 Sportback. To model produkowany w Ingolstadt w największej ilości. Każdego dnia z taśmy produkcyjnej zjeżdża ok. 700 egzemplarzy tego samochodu. Dyrektor fabryki Peter Kössler mówi: „Trwały sukces Audi A3, który odniosły wszystkie jego generacje, jest wyrazem motywacji i zaangażowania naszych pracowników. Świadczy o tym stały wzrost popularności najnowszej jego wersji i wyróżniająca go od początku doskonała jakość.“

W związku z rozpoczęciem produkcji nowego Audi A3, koncern dokonał dużych inwestycji. M.in. w zakładach w Ingolstadt zainstalowano najnowocześniejsze urządzenia do produkcji karoserii, a węgierskie zakłady w Győr przebudowano do poziomu fabryki, w której przebiega cały łańcuch produkcyjny. Już w roku 2001, Audi częściowo przeniosło produkcję modelu A3 z Ingolstadt do Győr. U podstaw takiej decyzji leżało ogromne zainteresowanie Audi A3, a także rozpoczęcie produkcji nowego Audi A4 w zakładach w Ingolstadt. We współpracy obu filii powstawała pierwsza generacja Audi A3 Cabriolet i Audi RS 3 Sportback. W połowie czerwca tego roku, pojawił się kolejny członek rodziny A3 – Audi A3 Limousine. To pierwszy model produkowany w całości na Węgrzech. Z początkiem roku 2014, produkcja rozpocznie się również w nowej fabryce w chińskim mieście Foshan, wybudowanej w ramach joint venture chińskiego koncernu FAW oraz Volkswagena i Audi.

Pierwsza generacja Audi A3 sprzedała się na całym świecie w ilości ok. 913 tysięcy egzemplarzy. Sukces serii kontynuowała druga generacja modelu (2003-2013). Dzięki niej, przewaga konkurencyjna modelu jeszcze bardziej się zwiększyła. Do rąk klientów trafiły prawie dwa miliony egzemplarzy Audi A3 drugiej serii.

CZYTAJ DALEJ  Nissan Pathfinder

Jesienią roku 2012, Audi wprowadziło na rynek trzecią generację i w ten sposób dokonało olbrzymiego kroku w przyszłość. Elegancka stylistyka, najwyższej jakości wyposażenie i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, to cechy nowego Audi A3 we wszystkich jego wersjach. Warto tu wspomnieć, że seryjnym elementem wyposażenia każdego nowego Audi A3 jest Audi connect. System umożliwia kierowcy bezpośrednie korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług online – począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Street View poprzez Audi music stream, aż po oferowane przez Audi informacje o ruchu drogowym online czy dostęp do portali społecznościowych Facebook i Twitter.

Dzięki takim modelom jak hybryda typu plug-in Audi A3 Sportback e-tron, która będzie dostępna na rynku począwszy od roku 2014 i Audi A3 Sportback g-tron, seria A3 wyznacza nowe standardy także w dziedzinie mobilności przyjaznej środowisku. Dla przykładu: model Audi A3 Sportback g-tron, który w sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku, może być napędzany nie tylko kopalnym gazem ziemnym, ale również przyjaznym dla klimatu e-gazem Audi.

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *