– auto koncepcyjne w formacie Golfa z nowoczesną stylistyką. Na targach mają swoje światowe premiery także Golf GTE z systemem hybrydowym plug-in, zmodyfikowany Scirocco oraz trzy warianty Polo: Polo BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo.
Concept Car T-ROC łączy w sobie lekkość kabrioletu oraz napędzanego na wszystkie koła SUVa, który nie podda się nawet skalistym bezdrożom. Środkowa część dachu składa się z dwóch części, które można zdemontować kilkoma ruchami rąk i schować do bagażnika. Jego dynamiczną stylistykę podkreślają parametry silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Silnik 2.0 l TDI o mocy 135 kW/184 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 380 Nm i zużywa średnio 4,9 l/100 km.
Nowym Golfem GTE1 Volkswagen uzupełnia serię Golfów o piąty rodzaj napędu (benzynowy, wysokoprężny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z wyłącznie elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów. Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: TSI o mocy 110 kW/ 150 KM oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 150 kW/204 KM. Ta dynamika wyróżnia pierwszego Golfa GTE wśród innych hybryd plug-in w swojej klasie.
Prezentowany w Genewie nowy Scirocco jest mocniejszy, oszczędniejszy i bardziej sportowy. Wyprodukowana w ponad milionie egzemplarzy ikona sportowego samochodu zadebiutowała dokładnie przed 40 laty i dokładnie w tym samym miejscu. Od tego czasu Scirocco został znacznie zmodyfikowany, zarówno technicznie, jak i optycznie. Obok nowego przodu i tyłu nadwozia, w oczy rzuca się dynamiczny kształt reflektorów i tylnych diodowych świateł. Udoskonalone silniki mają moc większą nawet o 20 KM, jednocześnie zużycie paliwa zmniejszyło się (maksymalnie o 19 procent). Nowością w prezentowanym w Genewie modelu są dodatkowe, seryjne wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronię pierwszego Scirocco. Najwyższym modelem z tej serii jest ponownie Scirocco R o mocy 206 kW/280 KM, tradycyjnie z elementami stylistycznymi i wyposażenia zastrzeżonymi dla modeli „R”.
Miesiąc po światowej premierze nowego Polo w Wolfsburgu, Volkswagen prezentuje w Genewie kolejne nowości z tej serii modeli. I tak efektywny trendsetter BlueMotion po raz pierwszy dostępny będzie z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 70 kW/95 KM. Ze średnim zużyciem paliwa 4,1 l/100 km Polo TSI BlueMotion2 pobija nowy rekord w swojej klasie wśród samochodów benzynowych. Rekord wśród osobowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym należy do Polo TDI BlueMotion3 (55 kW/75 KM), którego trzycylindrowy silnik spala tylko 3,1 l/100 km. Nowy Polo TDI BlueMotion należy zatem do najoszczędniejszych pięcioosobowych aut na świecie.
Najnowsza wersja Polo BlueGT4, podobnie jak jego poprzednik, zachwyca doskonałą dynamiką przy maksymalnej efektywności. Odpowiedzialna jest za nią funkcja odłączania cylindrów (ACT / system aktywnego zarządzania pracą cylindrów), zastosowana przez Volkswagena wyłącznie w tym silniku. Moc Polo BlueGT została podwyższona do 110 kW/150 KM (zamiast 103 kW/140 KM).
W przypadku CrossPolo Volkswagen po raz kolejny postawił na charakterystyczną stylistykę offroad, podkreśloną przez srebrne osłony podwozia, czarne osłony nadkoli, progów i drzwi. Nowe kolory lakierów i tapicerki oraz przyciemnione światła tylne stanowią uzupełnienie wyjątkowego wyglądu aktualnego modelu CrossPolo.
- Golf GTE: zużycie paliwa w l/100 km: 1,5 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 35, klasa efektywności: A+
- Polo TSI BlueMotion: zużycie paliwa w l/100 km: 4,1 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 94, klasa efektywności: A
- Polo TDI BlueMotion: zużycie paliwa w l/100 km: 3,1 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 82, klasa efektywności: A+
- Polo BlueGT: zużycie paliwa w l/100 km: 4,8-4,7 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 110-108, klasa efektywności: B
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.