X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

2007-11-06
Strona główna -> Maybach -> Landaulet

Studyjny Maybach Landaulet

Bez limitu. Maybach pokazuje jedną z najbardziej luksusowych limuzyn świata.

  • Majestat otwartej przestrzeni plus maksimum luksusu i komfortu
  • Składany dach dla rozpieszczanych wygodą pasażerów na tylnych siedzeniach
  • Biała skóra, lakier fortepianowy i subtelna granitowa czerń to znak firmowy przedziału pasażerskiego w tylnej części limuzyny

Dzięki temu studyjnemu kabrioletowi ze stajni Maybacha, odżywa wspaniała sztuka tworzenia majestatycznych samochodów. Wierny tradycji ekskluzywnych kabrioletów, ten jedyny w swoim rodzaju połyskujący bielą wóz koncepcyjny oferuje dach całkowicie otwierany nad tylnią częścią samochodu, podczas gdy przedział kierowcy pozostaje w pełni zamknięty. Pasażerowie mogą zatem cieszyć się czystym, błękitnym niebem nad swoimi głowami. Usadowieni w wyściełanych białą skórą luksusowych fotelach, rozkoszują się majestatem otwartej przestrzeni, doświadczają wrażeń, których nie może im zapewnić żaden inny z obecnie dostępnych samochodów na świecie, podróżują otoczeni nadzwyczajnym przepychem, we wnętrzu stylowo zupełnie niepowtarzalnym. Jego bliski naturze romantyczny charakter harmonijnie łączy się z kwintesencją komfortu i technologicznym wyrachowaniem. Demonstrując światu swoje wyjątkowe auto koncepcyjne, Maybach po raz kolejny udowadnia, że potrafi tworzyć najbardziej luksusowe pojazdy świata.

Wielki składany dach na usługach pasażerów podróżujących na tylnej kanapie
Jeśli chodzi o kwestie techniczne, studyjny Landaulet oparto na modelu Maybach 62 S – samochodzie szczycącym się mianem najpotężniejszej seryjnie produkowanej limuzyny z szoferem za kierownicą. Inżynierowie Maybacha usunęli tylny moduł dachu, aby umożliwić pasażerom niczym nieograniczony widok nieba ponad głowami. Pozostawiono boczne ścianki, które następnie zostały wzmocnione w niewidoczny dla oka sposób za pomocą zintegrowanej, cylindrycznej struktury stalowej. Ponieważ w wyniku tych działań sylwetka luksusowej limuzyny pozostała niezmieniona, nie zmieniły się także duże drzwi oraz całe wnętrze auta z jego pochylanymi fotelami.

W pozycji zamkniętej, czarny, miękki dach kabrioletu spoczywa na ramie tworzonej przez łuki dachu, nie przepuszcza wiatru i innych czynników atmosferycznych. Na żądanie pasażerów, szofer uruchamia przełącznik umieszczony na konsoli centralnej. Wówczas dach otwiera się dzięki napędowi elektryczno-hydraulicznemu, po czym miękko spoczywa na półce w tylnej części auta, wraz ze zintegrowanym tylnym oknem wykonanym z pojedynczej warstwy szkła bezodpryskowego. Otwarcie i zamknięcie dachu zabiera 16 sekund. Szofer może przykryć złożony dach skórzanym pokrowcem, co z jednej strony ukrywa mechanizm składanego dachu przed oczami ciekawskich, z drugiej zaś dopełnia obrazu wyszukanej elegancji.

Biały lakier i koła
Owo wrażenie pogłębia lśniący biały lakier, którym pokryto auto koncepcyjne; ekskluzywne wykończenie nosi nazwę bieli antigua. Wzrok przykuwają 20-calowe koła zaprojektowane specjalnie z myślą o omawianym studyjnym kabriolecie. Te także pomalowano na biało i wyposażono w szprychy wykończone na wysoki połysk. Całości dopełniają białe kierunkowskazy w reflektorach oraz ciemnoczerwone lampy świateł tylnych.

Czerń kierowcy, biel dla pasażerów
Odznaczający się wyszukanym luksusem przedział kierowcy cieszącego się uznaniem modelu Maybach 62 S, poddano tu znaczącym modyfikacjom. Wszystkie elementy wykończeniowe wnętrza pokrywa teraz czarny lakier fortepianowy, zaś liczne wstawki skórzane wykonano z wyjątkowo luksusowej, lśniącej, czarnej skóry „Stromboli”.

Dla kontrastu, Maybach zdecydował się wykończyć niemal cały przedział pasażerski niezrównaną białą skórą o nazwie „Seszele”. Wnęka na nogi oraz podsufitka tego kabrioletu z najwyższej półki, to także biel – podłogę pokrywa biały welur, zaś sufit wyścieła materiał w tym samym kolorze. Kontrast stanowią wstawki i ozdobna wykładzina wykonana w połyskliwej czerni lakieru fortepianowego bądź doskonałej czerni grafitowej z licznymi złotymi dodatkami.

Obszerne wnętrze i komfort pierwsza klasa
Doskonałą wygodę wnętrza zapewnia obszerny przedział pasażerski, który na potrzeby omawianego modelu zapożyczono w niezmienionej formie z Maybacha 62. Pasażerów zapraszają do wnętrza auta dwa wielkie, pojedyncze fotele. Nawet bardzo wysokie osoby podróżujące tym autem będą cieszyć się jazdą w rozkładanym fotelu; taką pozycję podróżną zapewniają zwykle jedynie fotele pierwszej klasy pasażerskich odrzutowców.

Model zaprojektowano jako pojazd kierowany przez szofera i wyposażony w ściankę działową. Górną jej część stanowi szklany panel, który pasażerowie, za naciśnięciem guzika, mogą uczynić nieprzezroczystym, a to dzięki płynnej kryształowej membranie zatopionej w szkle.

Dwa supernowoczesne układy klimatyzacyjne, o specialnie dobranych na potrzeby studyjnego kabrioletu parametrach, zapewniają przyjemność z podróży z otwartym dachem nawet przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych.

Rozrywka i łączność ze światem na najnowocześniejszym poziomie

Podobnie jak w modelu Maybach 62 S, konsola tylna to centrum rozrywki, łączności i przyjemności z podróży. To właśnie tu inżynierowie Maybacha zgromadzili wszystko, co dotyczy rozrywki i przyjemności pasażerów podróżujących w tylnym przedziale samochodu: odtwarzacz DVD, zmieniarkę CD na sześć płyt, lodówkę z własną elektryczną sprężarką i inteligentnym układem utrzymującym szklanki, kieliszki i butelki szampana w bezpiecznym położeniu.

Silnik i zawieszenie
Maybach Landaulet w wersji koncepcyjnej jest napędzany podrasowanynm silnikiem V12, który inżynierowie Maybacha opracowali na potrzeby modeli Maybach 57 S i Maybach 62 S, z udziałem specjalistów zatrudnionych przez Mercedes-AMG. Dzięki dwóm turbosprężarkom i układowi chłodzenia międzystopniowego cieczą, V-dwunastka rozwija maksymalną moc 450 kW/612 KM, przy 4800 do 5100 obr./min. Równie imponujący jest maksymalny moment obrotowy generowany przez silnik: to 1000 newtonometrów w zakresie obrotów 2000-4000.

Elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC DC (Dual Control) oraz układ inteligentnego tłumienia drgań Adaptive Damping System (ADS II), gwarantują modelowi niezrównany komfort jazdy, dowodząc jednocześnie, że nawet tak prestiżowy pojazd jak Maybach Landaulet może odznaczać się wybitnymi osiągami i dynamiką.

Oprócz wielkich, wewnętrznie wentylowanych tarcz hamulcowych – wyposażonych w podwójny układ zacisków przy kołach przedniej osi – zarówno model studyjny, jak i seryjny Maybach 62 S wyposażono w dwa współpracujące ze sobą, elektryczno-hydrauliczne układy hamulcowe Sensotronic Brake Control (SBC™). Wobec obecności takich systemów jak ESP®, ASR, ABS oraz układ wspomagania siły hamowania Brake Assist, otrzymujemy pojazd wyposażony w skuteczną, najnowszą technologię kontroli jazdy.

Innowacyjna technologia rodem z siostrzanej marki Mercedes-Benz
Podobnie jak wszystkie limuzyny sygnowane logo Maybach, także Landaulet czerpie korzyści z doświadczeń siostrzanej marki Mercedes-Benz. Wśród znaczących nowinek autorstwa Mercedes-Benz, z powodzeniem dopracowywanych na potrzeby limuzyn Maybach i stanowiących standardowe wyposażenie każdego auta tej marki – w tym, rzecz jasna, omawianego tu koncepcyjnego kabrioletu Landaulet – można wymienić: elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne o nazwie AIRMATIC DC (Dual Control), układ sterowania głosem LINGUATRONIC oraz system kontroli z wyświetlaczem, czyli COMAND APS.

 

źródło: Daimler

Komentarze