Skoda Tudor – manifestacja siły

A to oznaczało zaplanowaną ekspansję i rozbudowę palety produktowej marki.
 
W pełni funkcjonujący prototyp Tudor, powstał w oparciu o mechanikę modelu Superb pierwszej, powojennej generacji. Zaprojektowany w rodzimym studiu stylistycznym Skoda Design, kierowanym wówczas przez Thomasa Ingenlatha, w doskonały sposób łączył cechy formy modelu Superb z własnymi, podkreślającymi odmienny charakter pojazdu typu Gran Turismo.


Do napędu luksusowo wykończonego, czteromiejscowego coupe, zastosowano 30 – zaworową jednostkę V6 o objętości 2.8 litra i mocy blisko 200KM, zapewniającą prędkość maksymalną na poziomie 240 km/h.
 
Dziś wiemy, że w chwili budowy prototypu Tudor, w koncernie nie rozważano uruchomienia choćby małoseryjnej produkcji, jednak zamierzony efekt propagandowy został osiągnięty. Skoda jednoznacznie zaznaczyła swą rynkową pozycję i potencjał własnych działów: konstrukcyjnego oraz stylistycznego. Tak dopracowany prototyp, budowany bez perspektywy dalszego rozwoju, jest dziś prawdziwym ewenementem.


Zwykle prototyp Tudor możemy podziwiać w przyfabrycznym muzeum Skoda Auto, niekiedy również na czasowych wystawach poświęconych designowi marki.

 

źródło: Skoda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *