Škoda Auto jest również sponsorem „białej koszulki”, nagrody przyznawanej najlepszemu kolarzowi wyścigu, który nie ukończył jeszcze 25. roku życia.
„Nasze zaangażowanie w projekt międzynarodowych wyścigów kolarskich pozostaje jednym z najważniejszych filarów naszej strategii sponsorskiej. Poza Tour De France, drugim najważniejszym dla nas projektem jest współpraca z Giro d’Italia, który jest szczególnie wspierany przez włoskiego importera Skody. Udział w wielu imprezach dla entuzjastów dwóch kółek w każdym wieku, takich, jak np. rozgrywany w Czechach Bike for Life, Škoda Velothon Berlin w Niemczech, czy Tour de Romandie w Szwajcarii”, to inne projekty, w których bardzo aktywnie uczestniczymy – powiedział Martin Lauer, Szef Komunikacji Korporacyjnej Škoda Auto.
W 2010, Škoda Auto w dalszym ciągu będzie wspierała 8 zawodowych grup kolarskich – Cofidis, Cervélo Test, Francaise des Jeux, Euskateltel – Euskadi, Milram, Rabobank, Saxo Bank, Silence-lotto i dwie załogi wsparcia technicznego – Shimano i Mavic.
Wielki start 97. edycji Tour de France, zwany „Grand Départ”, w tym roku odbędzie się w holenderskim mieście Rotterdam. Poza Holandią, kolarze pojadą przez Francję i Belgię. Zawodnicy staną na starcie 3 lipca 2010 roku i będą mieli do pokonania dystans 3596 kilometrów, podzielony na 20 etapów. Metę przekroczą 25 lipca, będzie ona usytuowana na Polach Elizejskich w Paryżu.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.