Wewnętrzne wymiary samochodu pozostały nienaruszone, zapewniając wrażenie przestrzeni oraz praktyczności. Pierwsza rzecz, która zwraca uwagę, to sportowa pozycja kierowcy, która została obniżona o 22 mm w porównaniu do poprzedniego modelu. Tak pasażerowi, jak i kierowcy zapewniono 986 mm (20 mm więcej) przestrzeni do poziomu dachu oraz 60 mm (16 mm więcej) od głowy, do miejsca w których zbiegają się dach oraz drzwi.
Pojazd został wydłużony o 99 mm a pojemność jego bagażnika wynosi 292 litry (25 litrów więcej, w porównaniu do poprzedniego modelu Ibizy). W wybranych wersjach, boczna tapicerka bagażnika zawiera siatki umożliwiające przechowywanie małych przedmiotów oraz zawiera wnękę z paskiem, przeznaczoną do przechowywania pojemnika z żarówkami. Wokół zamka umieszczono również wnękę oraz mocowania, przeznaczone do przechowywania trójkąta awaryjnego. Zamontowano również cztery dodatkowe uchwyty, umożliwiające przyczepienie siatki mocującej.
Z kolei nowo zaprojektowana sportowa deska rozdzielcza ze skierowaną w stronę kierowcy tablicą przyrządów, zawiera dwa duże, okrągłe zegary, zapewniając ich dobrą widoczność. Wybrane powierzchnie deski rozdzielczej są miękkie w dotyku i charakteryzują się szerszą gamą kolorów, w tym jasnymi odcieniami. W porównaniu do poprzedniego modelu, we wnętrzu można znaleźć dużo więcej elementów pokrytych lakierem, w tym również o metalizowanych odcieniach. Nowe, okrągłe dysze nawiewu zapewniają idealne nakierowanie strumieni powietrza i gwarantują większy komfort w przestrzeni pasażerów.
Szeroka oferta kolorów oraz stylizacji wnętrz
Nowa generacja SEAT-a Ibizy jest oferowana w różnych wersjach wykończenia wnętrza oraz w szerokiej gamie kolorów. Wersja podstawowa – Reference – wykorzystuje kolory szary (Conemara Grey) oraz czarny (Azabache Black) do wykończenia foteli, zapewniając współgranie z tapicerką drzwi, kolor czarny (Carbon Black) dla osłon przeciwsłonecznych, szary grafitowy (Grafito Grey) do wykończenia deski rozdzielczej oraz szary (Nano Grey) dla dyszy nawiewu.
Wykończenie wersji Stylance opiera się głównie na kolorze czarnym (Black) oraz szarym (Dublin Grey) dla foteli pasażerów, ponadto wykorzystuje kolor szary (Nano Grey) do wykończenia osłon przeciwsłonecznych oraz dyszy nawiewu a także kolor szary grafitowy (Grafito Grey) w konstrukcji deski rozdzielczej.
W najbardziej usportowionej wersji Sport, wykorzystano również kolor czarny (Black) oraz szary (Dublin Grey) do wykończenia foteli oraz obszarów otaczających dysze nawiewu, pomiędzy kierownicą oraz drzwiami, kolor szary (Nano Grey) do wykończenia osłon przeciwsłonecznych i dyszy nawiewu oraz kolor czarny (Carbon Black) do pokrycia bryły deski rozdzielczej.
Firma SEAT bardzo starannie wybrała materiały, z których wykonana jest deska rozdzielcza i poprawiła wykonanie powierzchni, które są w tej chwili bardziej odporne na zarysowania i łatwiejsze do czyszczenia. Ogólnie, jakość zastosowanych materiałów jest znakomicie wyższa w porównaniu do poprzedniego modelu.
Montaż przenośnych urządzeń do nawigacji
Nowym rozwiązaniem, zastosowanym w tym modelu SEAT-a Ibizy jest możliwość opcjonalnego podłączenia przenośnego systemu nawigacji satelitarnej, dzięki zamontowaniu w centralnej części deski rozdzielczej, ponad dyszami nawiewu, specjalnej podstawki, wyposażonej w gniazdo zasilające. Pozwala to na uniknięcie konieczności prowadzenia kabli oraz korzystania z przyssawek mocowanych do przedniej szyby samochodu.
Poręczne umiejscowienie podstawki satelitarnego systemu nawigacji umożliwia wygodny dostęp do niego tak przez kierowcę, jaki i przez siedzącemu obok niego pasażera. Aktualnie dostępny jest adapter dla odbiorników GPS Tom Tom One V3. W przyszłości możliwe będzie również podłączanie innych systemów.
Istnieje również możliwość zainstalowania na desce rozdzielczej kombinowanego gniazda USB/Aux-in, kompatybilnego z systemami iPod, audio MP3 lub też podobnymi oraz kompatybilnego z innego typu nośnikami danych.
Opcja ta umożliwia sterowanie urządzeniami iPod bezpośrednio za pomocą nowych przełączników, zamontowanych w kolumnie kierownicy, umożliwiających, między innymi, regulację poziomu głośności, wybór stacji radiowej, sterowanie odtwarzaczem CD-MP3 lub też zewnętrznym urządzeniem oraz bezpośredni dostęp do Menu (Tryb), zawierającego funkcje przetwarzania informacji zawartych w zewnętrznych urządzeniach, utworzonych plikach, telefonie, radioodbiorniku, odtwarzaczu CD, odtwarzaczu MP3, itd.
W celu zapewnienia większej wygody, dostępny przełącznik zamontowany w kolumnie kierownicy zawiera w środku małe kółko, które pozwala na intuicyjny wybór różnych opcji. W konsoli znajduje się również gniazdo do połączenia odtwarzacza iPod oraz gniazdo zasilające 12 V.
Praktyczna centralna konsola
Przyciski umieszczone w centralnej konsoli umożliwiają sterowanie funkcjami w zależności od opcji: klimatyzacją, światłami awaryjnymi, zamykaniem/otwieraniem drzwi, umożliwiają wyłączenie systemu stabilizacji toru jazdy ESP, kontrolę ciśnienia w oponach, sterowanie podgrzewaniem siedzeń. W konsoli centralnej umieszczono również kontrolkę informującą o tym, czy odłączono poduszkę powietrzną pasażera.
W centralnej konsoli umieszczono również trzy uchwyty – w każdym z nich można zamontować popielniczkę. Z kolei w dolnej części konsoli przewidziano wnękę, umożliwiającą montaż telefonu komórkowego. Od strony kierowcy w konsoli, poniżej wyłącznika oświetlenia, znajduje się schowek, a poniżej schowka na rękawiczki można opcjonalnie zainstalować zintegrowaną szufladkę, umożliwiającą schowanie w niej parasolki lub też kamizelki odblaskowej. W tapicerce dolnego słupka A (przedniego słupka), który stanowi jeden element wraz z progiem (w poprzednim modelu SEAT-a Ibizy były to dwa elementy) umieszczono kieszeń.
Kształt przednich siedzeń zaprojektowano zgodnie z najnowszymi trendami. Dzięki optymalizacji twardości boków, zapewniono lepsze trzymanie. Powłoka siedzeń nie zawiera PCV. Siedzenia są szyte z boku, a w ich tylnych oparciach zawarto dwie przegródki (opcja w wersji wyposażenia Reference) oraz, poniżej, dwie opcjonalne szufladki.
Kolejną nowością w nowej Ibizie jest przedni, centralny podłokietnik, który jest wyposażeniem opcjonalnym we wszystkich wersjach wyposażenia. Posiada on wykonane z materiału pokrycie i zawiera w swoim wnętrzu poręczny schowek. Jego położenie oraz wysokość zostały poddane szczegółowej analizie, w celu optymalizacji zapewnionego przez niego komfortu. Pokrywa podłokietnika otwiera się pod kątem 90 stopni.
źródło: SEAT
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.