SEAT Alhambra – bagażnik i wnętrze

SEAT oferuje Alhambrę w wersji z pięcioma lub siedmioma fotelami. Za pomocą prostego w obsłudze mechanizmu drugi i trzeci rząd foteli można złożyć i ukryć w podłodze.

Koncepcja układu foteli i drzwi została opracowana z uwzględnieniem sugestii przyszłych klientów. Dzieciom w wieku od 6 do 14 lat i ich rodzicom pokazano prototyp pojazdu. Uwagi tych osób wykorzystano przy udoskonalaniu rozwiązań, takich jak konstrukcja uchwytów w oparciach foteli służących do ich przesuwania i rozkładania.

Drugi rząd foteli
Pasażerowie w drugim rzędzie siedzą nieco wyżej niż kierowca i pasażer podróżujący z przodu – prawie jak w kinie. Duże szyby boczne zapewniają im doskonałą widoczność. Drugi rząd siedzeń to właściwie trzy osobne fotele. Można je przesuwać wzdłuż osi pojazdu w zakresie 160 milimetrów. Fotele wyposażone są także w skokową regulację pochylenia oparcia. W porównaniu z poprzednią generacją modelu fotele mają głębsze siedziska i są bardziej komfortowe. Zwiększyła się także ilość przestrzeni nad głową. Alhambra Style może być wyposażona w obsługiwane ręcznie rolety chroniące pasażerów przed słońcem.

W poprzednim modelu załadunek dużych przedmiotów do bagażnika wymagał wymontowania tylnych siedzeń. W nowej Alhambrze fotele zostają w samochodzie dzięki prostemu w obsłudze systemowi składania „EasyFold”. Złożenie foteli jest łatwe i wymaga wykonania tylko jednej czynności.


Wystarczy pociągnąć za uchwyt z boku oparcia, aby położyć je na siedzisku. Następnie cały moduł chowa się w podłodze. Zagłówki mogą pozostać na miejscu. Kiedy fotele nie są używane zagłówki można wsunąć w oparcie, aby nie zasłaniały widoczności w lusterku wstecznym. W Alhambrze Style lusterko wsteczne jest wyposażone w funkcję automatycznego przyciemniania.

Trzeci rząd foteli
Trzeci rząd foteli w siedmiomiejscowej Alhambrze (2 + 3 + 2) jest zamontowany minimalnie wyżej od drugiego rzędu. Dostęp do ostatniego rzędu foteli także usprawniono. Po otwarciu drzwi bocznych zewnętrzne fotele z drugiego rzędu można mocno przesunąć do przodu.

Duży rozstaw osi (2,92 metra; o 8 centymetrów więcej niż w poprzednim modelu) zapewnia najwięcej miejsca na kolana w tej klasie pojazdów. W Alhambrze nawet osoby dorosłe mogą podróżować wygodnie w ostatnim rzędzie foteli na średnich trasach. Oparcia foteli w trzecim rzędzie można ustawić w dwóch położeniach. Składanie foteli z ostatniego rzędu ułatwiają pneumatyczne amortyzatory. Siedzisko i oparcie składają się i chowają w podłodze bagażnika.

Bagażnik
Niezależnie od tego, czy złożony jest jeden czy oba rzędy tylnych foteli, podłoga bagażnika jest zawsze płaska. Po złożeniu trzeciego rzędu foteli powierzchnia bagażnika wyściełana wysokiej jakości wykładziną ma 1,3 metra długości. Licząc do wysokości osłony bagażu objętość bagażnika w pięciomiejscowej Alhambrze wynosi 809 litrów. Dzięki prostej w obsłudze siatce mocowanej w różnych punktach bagażnik Alhambry można wypełnić pod sam sufit. Wtedy jego pojemność w wersji pięciomiejscowej wzrasta do 1339 litrów.

Jeżeli także drugi rząd foteli jest złożony, długość jednolitej i płaskiej podłogi bagażnika rośnie do 2,10 metra, licząc od oparć przednich foteli. W tej konfiguracji pojemność bagażnika pięciomiejscowego minivana wynosi aż 2430 litrów, uwzględniając przestrzeń do samego sufitu. W wersji siedmiomiejscowej pojemność ta wynosi 2297 litrów. Opcjonalnie fotel pasażera z przodu także można złożyć, co pozwala zmieścić w pojeździe przedmioty o długości do 2,95 metra. Jedną z wygodnych opcji jest elektryczne sterowanie tylną klapą dostępne w wersji Style. Klapę można wtedy otworzyć lub zamknąć za pomocą przełączników w konsoli centralnej oraz przycisków na samej klapie.

Podobnie jak w przypadku drzwi bocznych z opcjonalnymi siłownikami, również tylna klapa jest wyposażona w system zapobiegający przytrzaśnięciu. Kąt otwarcia klapy można zaprogramować – tak, aby nie uderzała ona na przykład w niski sufit garażu. Otwarta klapa znajduje się na wysokości 1,85 metra nad ziemią, a więc większość osób może swobodnie pod nią stanąć. Krawędź bagażnika Alhambry znajduje się na wysokości zaledwie 67 centymetrów, równo z poziomem podłogi.

Bagażnik jest standardowo wyposażony między innymi w gniazdko 12V, zaczepy do taśm mocujących bagaż, haczyki na torby, zwijaną i wyjmowaną osłonę bagażu oraz kieszenie w ściankach bocznych. W wersji pięciomiejscowej pod podłogą znajduje się dodatkowy schowek. Jedną z dostępnych opcji jest nowo zaprojektowany pakiet schowków. W jego skład wchodzą także teleskopowe relingi mocowane do górnej krawędzi ścianek bocznych i siatka rozpięta między nimi jak hamak.

Użytkownicy Alhambry będący właścicielami przyczep kempingowych lub przyczep do przewozu koni docenią odłączany hak holowniczy. Hak zwalniany jest elektrycznie za pomocą przycisku w bagażniku, po czym można go ręcznie wysunąć i zablokować w uchwycie. Wersje z silnikami TDI mogą holować przyczepy o masie do 2,2 tony.

CZYTAJ DALEJ  Touareg pobił rekord świata

 

źródło: SEAT

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *