X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault - ofensywa na rynkach pozaeuropejskich

2012-07-13
Strona główna -> Renault -> Grand Scenic

Renault - ofensywa na rynkach pozaeuropejskich

Sprzedaż Grupy na rynkach pozaeuropejskich osiągnęła rekordowy poziom i dzięki sukcesowi odniesionemu w Rosji i Brazylii

odnotowała o 14,3% większy wzrost niż ogólny wzrost na rynku (+9,5%). Wzrost ten nie wystarczy jednakże do skompensowania spadku sprzedaży w Europie o 14,9%.


Światowa sprzedaż Grupy Renault osiągnęła 1,3 mln samochodów, co oznacza spadek o 3,3% w stosunku do pierwszego półrocza 2011 r., i to pomimo dobrego drugiego kwartału (+ 1,2%). Udział w rynku wyniósł 3,3%, co daje spadek o 0,3 punktu.
Ważne wydarzenia dla Grupy Renault w pierwszym półroczu 2012

  • Na rynkach międzynarodowych: Grupa kontynuuje z powodzeniem strategię wzrostu - odnotowała rekordową sprzedaż 620 306 samochodów (+ 14,3% w stosunku do pierwszego półrocza 2011 r.). 47% sprzedaży Grupy to sprzedaż na rynki pozaeuropejskie (w porównaniu do 39% w pierwszym półroczu 2011 r.).
  • W Europie: sprzedaż Grupy spadła o 14,9% ze względu na silną tendencję zniżkową na tych rynkach,  zwłaszcza na rynku francuskim, a także na przyjętą strategię obrony marży jednostkowej i restrukturyzację oferty handlowej w Wielkiej Brytanii.
  • We Francji: sprzedaż Grupy Renault zmniejszyła się o 15,2% ze względu na sytuację w pierwszym kwartale 2011 r., na którą wpływ miały ostatnie dostawy samochodów objętych premią za złomowanie, a także ze względu na znacznie niższy niż przewidywano popyt na rynku. Marka Renault pozostała liderem w segmentach: A, B i C z modelami Twingo, Clio III, Nowe Mégane i Nowy Scénic. Jeśli chodzi o samochody dostawcze, sama tylko marka Renault reprezentuje 32,9% rynku, a jej sprzedaż jest większa od sprzedaży innych grup.
  • Już obecnie Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie z udziałem w rynku w wysokości 31,4% dzięki Fluence i Kangoo Z.E.
  • Jeśli chodzi o samochody dostawcze, Grupa odnotowała wzrost udziałów w rynku, we wszystkich regionach. W Europie marka Renault rozpoczyna już 15. rok na pozycji lidera.

Na rynkach pozaeuropejskich pobiliśmy w pierwszym półroczu kolejny rekord sprzedaży marki Renault. Sukces ten stanowi potwierdzenie słuszności strategii rozwoju firmy na tych rynkach. Ofensywa ta nie skompensowała w całości spadku naszej sprzedaży w Europie, gdzie w trudnych warunkach rynkowych zdecydowaliśmy się na obronę naszych marży - oświadczył Jérôme Stoll, Członek Komitetu Wykonawczego i Dyrektor Handlowy Grupy.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze