Renault Megane R.S. Red Bull Racing RB7

Do sprzedaży w Polsce trafi 10 sztuk specjalnego modelu Megane R.S., będącego uczczeniem współpracy Renault z Red Bull Racing, która zaowocowała tytułem Mistrza Świata. Sprzedaż nowej, limitowanej serii Megane R.S. Red Bull Racing RB7 wystartuje w 24 krajach tego lata. W Polsce model jest dostępny w cenie 109 950 zł.


Jeszcze bardziej sportowy wygląd i elementy wyposażenia: oklejenie dachu z motywem szachownicy, zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, system R.S. Monitor.
Montowany (w zależności od kraju przeznaczenia) system Stop&Start, optymalizujący zużycie paliwa i emisję CO2 silnika 2.0 16V 265.

Elementy wyposażenia zapewniające przyjemność prowadzenia
Megane R.S. Red Bull Racing RB7 stanowi uzupełnienie gamy limitowanych serii, stworzonych z okazji współpracy ze stajnią Red Bull Racing, zwycięzcą Mistrzostw Świata Formuły 1 w latach 2010 i 2011 i aktualnym liderem w sezonie 2012, korzystającą z silników Renault.


Limitowana seria Red Bull Racing RB7 jest wyposażona w zaawansowane sportowe technologie i sportowe elementy wyposażenia, zadowalające nawet najbardziej wymagających klientów: zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, zaciski hamulcowe Brembo® w kolorze czerwonym oraz system R.S. Monitor. Nawiązuje on do pokładowych systemów telemetrycznych, umożliwiających najbardziej zaawansowanym kierowcom dobór odpowiednich nastawów dla systemów wspomagania prowadzenia oraz otrzymywanie informacji na wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą (automatyczny pomiar przyspieszeń od 0 do 100 km/godz., ustawianie parametrów pracy pedału przyspieszenia itp.).

Wygląd auta: będący w standardzie kolor nadwozia − metalizowany Czarny Etoilé − został podkreślony akcentami w odcieniu Żółty Sirius na przedniej listwie aerodynamicznej typu F1, obudowach lusterek bocznych i tylnym dyfuzorze. Oklejenie dachu z motywem szachownicy oraz umieszczone na bokach oficjalne logo stajni Red Bull Racing Formula One official team definitywnie kwalifikują Mégane R.S. do świata sportów samochodowych i Formuły 1.


Niezwykle sportowy i unikalny charakter Mégane R.S. Red Bull Racing RB7 uzupełniają fotele sportowe bądź fotele kubełkowe Recaro® (w zależności od kraju dostępne w opcji bądź w wyposażeniu standardowym) oraz specjalna gałka dźwigni zmiany biegów i tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza.

CZYTAJ DALEJ  Światowa premiera CrossBlue Coupé w Szanghaju


Rozsądne czy skłonne do szaleństw?
Główną nowością w Renault Sport jest zastosowanie systemu Stop&Start w silniku 2.0 16V 265 (w zależności od kraju). Dzięki temu ta wzorcowa pod względem osiągów jednostka może obecnie poszczycić się jeszcze lepszymi wynikami zużycia paliwa i emisji CO2. Zużycie paliwa wynoszące 7.5 l/100 km* (-0.7 l) i emisja CO2 na poziomie 174 g/km* (-16 g) pozwoliły obniżyć o 550 EUR wysokość opłaty z tytułu zanieczyszczenia środowiska (do 750 zamiast dotychczasowych 1300 EUR).

Masz ochotę jeździć „rozsądnie”? W trybie „Normal” system Stop&Start jest aktywny. Moc 250 KM, moment obrotowy 340 Nm, włączone układy wspomagania nagłego hamowania i ESC zapewniają wiele intensywnych doznań w codziennym użytkowaniu auta.


Chciałbyś poszaleć? Włączając tryb „Sport” dezaktywujesz system Stop&Start i wspomaganie nagłego hamowania. Moment obrotowy wzrasta do 360 Nm, silnik zyskuje dodatkowe 15 KM, ESC przełącza się na tryb sportowy. Konfiguracja ta pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika i zawieszenia, przy potęgującym intensywność doznań, zniewalającym brzmieniu wydechu.
Succes story Mégane R.S.


Renault Mégane R.S. zaprojektowano w 2004 r. z wykorzystaniem bogatego know-how konstruktorów Renault Sport, jest ono obecnie najlepiej sprzedającym się wyczynowym coupé z segmentu C (prawie 15 000 egzemplarzy sprzedanych od wprowadzenia Mégane III R.S na rynek w roku 2010 r.).


Ma swoich fanów na całym świecie. Oczywiście w Europie, ale również w Ameryce Południowej, w Japonii, w Australii i w Republice Południowej Afryki.

Renault Sport wprowadziło na rynek szereg limitowanych, supersportowych serii:

  • 2005: pierwsza limitowana seria Mégane R.S. Trophy, inaugurująca przeznaczone dla purystów, sportowe zawieszenie.
  • 2006: seria Mégane R.S.  F1 Team R26, wprowadzona z okazji tytułu Mistrza Świata Formuły 1 zdobytego w 2005 roku.
  • 2007: sławny i radykalnie usportowiony Mégane R.S. R26 R, który zapisał się w historii rekordem okrążenia wśród samochodów z przednim napędem na Nordschleife, legendarnej północnej pętli toru wyścigowego Nürburgring.
  • 2011: Mégane R.S. Monaco GP.
  • 2011: Mégane R.S. Trophy, który ustanowił nowy rekord toru Nürburgring, z czasem 8’08”.
CZYTAJ DALEJ  Aktualizacja gamy modelowej BMW

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *