Oferta silników benzynowych. Renault Latitude może być napędzane benzynową jednostką 2.0 16V (M4R), przystosowaną do zasilania bioetanolem E85 i zapewniającą moc 103 kW (140 KM) przy 6 000 obr./min. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Wykazuje się dużą elastycznością pracy i wysokimi osiągami. Jej maksymalny moment obrotowy 195 Nm jest dostępny już od 3750 obr./min. Dystans 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie nieco ponad 30 s.
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jedne z najlepszych jednostek na rynku:
- mocny i cicho pracujący silnik 2.0 dCi (M9R) jest dostępny w dwóch poziomach mocy 110 i 127 kW (dCi 150 i dCi 175). Obie wersje będą dostępne z mechaniczną skrzynią biegów (dCi 175 w późniejszym terminie), a ich maksymalny moment obrotowy będzie wynosił odpowiednio 340 i 380 Nm przy 2000 obr./min. Ekonomiczna wersja o mocy 150 KM ze skrzynią mechaniczną emituje poniżej 140 g CO2 w cyklu mieszanym. W wersji ze skrzynią automatyczną (AJ0), elastycznie pracujący, mocny silnik dCi 175 będzie zużywał jedynie 6,5 l/100 km (w cyklu mieszanym), a jego maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 360 Nm przy 2000 obr./min.
- Renault Latitude będzie również dostępne z najnowszym 6-cylindrowym silnikiem opracowanym przez Renault na potrzeby Aliansu: 3.0 V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM) przy 3750 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny od 1500 obr./min zapewnia wysokie osiągi (1000 m ze startu zatrzymanego w 28,2 s) przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa (7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, tj. 188 g CO2/km).
W celu zagwarantowania doskonałej niezawodności i trwałości Renault Latitude zostało poddane licznym testom wytrzymałości w ekstremalnych warunkach, z uwzględnieniem trudnych warunków drogowych panujących na większości rynków. Auto zapewnia także doskonały poziom bezpieczeństwa dzięki bogatemu wyposażeniu (ABS i wspomaganie nagłego hamowania w standardzie, ESC, adaptacyjne poduszki powietrzne, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, regulator-ogranicznik prędkości, system kontroli ciśnienia w oponach).
Niezawodność i trwałość sprawdzone w testach wytrzymałości w ekstremalnych warunkach
Renault Latitude zostało poddane w fazie opracowywania licznym testom wytrzymałości
w ekstremalnie trudnych warunkach jazdy (gorącym i zimnym klimacie, na złych drogach, przy dużym zapyleniu, itd.) Przy dopracowywaniu tego modelu wykorzystano 30 samochodów próbnych, które przejechały niemal 1,1 mln kilometrów. Założenia techniczne modelu zostały określone z uwzględnieniem trudnych warunków jazdy panujących na większości rynków.
Podobnie jak wszystkie samochody klasy wyższej Renault, również Latitude jest objęte 3-letnią gwarancją (lub do przebiegu 150 tys. km) oraz 12-letnią gwarancją antykorozyjną.
Bezpieczeństwo dostosowane do warunków drogowych i oczekiwań klientów. Renault Latitude zostało zaprojektowane z tą samą starannością co inne modele marki. Wykorzystano w nim badania prowadzone przez LAB , jak również doświadczenie konstruktorskie marki, co pozwoliło na opracowanie wyposażenia najlepiej sprawdzającego się w rzeczywistych warunkach jazdy:
- ABS-u z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV;
- układu wspomagania nagłego hamowania i automatycznie włączanych świateł awaryjnych;
- elektronicznego korektora toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności;
- regulatora-ogranicznika prędkości;
- systemu kontroli ciśnienia w oponach;
- adaptacyjnych kierunkowych reflektorów bi-ksenonowych;
- adaptacyjnych czołowych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, 2 dwukomorowych poduszek bocznych chroniących klatkę piersiową i miednicę (z podwójnym czujnikiem zderzenia bocznego) i 2 poduszek kurtynowych;
- 3-punktowych pasów bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia na wszystkich miejscach;
- sygnału niezapięcia pasa kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz kontrolki zapięcia pasów na trzech tylnych miejscach;
- trzypunktowego systemu mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu.
Samochód przyjazny dla środowiska. Renault Latitude, wyróżniające się stosunkowo niewielką jak na swoje rozmiary masą (średnio 1550 kg), starannie dopracowaną aerodynamiką i dwoma wersjami Renault eco², doskonale odzwierciedla zaangażowanie Renault w ochronę środowiska.
Wersje 2.0 16V 140 E85 i dCi 150 (z mechaniczną skrzynią biegów) otrzymały znak Renault eco² wymagający spełnienia jednocześnie trzech kryteriów:
- emisja CO2 ≤ 140g/km lub możliwość zasilania silników biopaliwami,
- samochody produkowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14 001 (zakład w Busan w Korei posiada ten certyfikat),
- 95% masy Renault Latitude będzie się nadawać do recyklingu po wycofaniu go z eksploatacji. Auto zawiera także ponad 5% tworzyw sztucznych z odzysku, tj. średnio 11 kg.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.