Renault Latitude – silniki

Oferta silników benzynowych. Renault Latitude może być napędzane benzynową jednostką 2.0 16V (M4R), przystosowaną do zasilania bioetanolem E85 i zapewniającą moc 103 kW (140 KM) przy 6 000 obr./min. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Wykazuje się dużą elastycznością pracy i wysokimi osiągami. Jej maksymalny moment obrotowy 195 Nm jest dostępny już od 3750 obr./min. Dystans 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie nieco ponad 30 s.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jedne z najlepszych jednostek na rynku:  

  • mocny i cicho pracujący silnik 2.0 dCi (M9R) jest dostępny w dwóch poziomach mocy 110 i 127 kW (dCi 150 i dCi 175). Obie wersje będą dostępne z mechaniczną skrzynią biegów (dCi 175 w późniejszym terminie), a ich maksymalny moment obrotowy będzie wynosił odpowiednio 340 i 380 Nm przy 2000 obr./min. Ekonomiczna wersja o mocy 150 KM ze skrzynią mechaniczną emituje poniżej 140 g CO2 w cyklu mieszanym. W wersji ze skrzynią automatyczną (AJ0), elastycznie pracujący, mocny silnik dCi 175 będzie zużywał jedynie 6,5 l/100 km (w cyklu mieszanym), a jego maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 360 Nm przy 2000 obr./min.
  • Renault Latitude będzie również dostępne z najnowszym 6-cylindrowym silnikiem opracowanym przez Renault na potrzeby Aliansu: 3.0 V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM) przy 3750 obr./min.  Jego maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny od 1500 obr./min zapewnia wysokie osiągi (1000 m ze startu zatrzymanego w 28,2 s) przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa (7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, tj. 188 g CO2/km).

 
W celu zagwarantowania doskonałej niezawodności i trwałości Renault Latitude zostało poddane licznym testom wytrzymałości w ekstremalnych warunkach, z uwzględnieniem trudnych warunków drogowych panujących na większości rynków. Auto zapewnia także doskonały poziom bezpieczeństwa dzięki bogatemu wyposażeniu (ABS i wspomaganie nagłego hamowania w standardzie, ESC, adaptacyjne poduszki powietrzne, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, regulator-ogranicznik prędkości, system kontroli ciśnienia w oponach).

Niezawodność i trwałość sprawdzone w testach wytrzymałości w ekstremalnych warunkach
Renault Latitude zostało poddane w fazie opracowywania licznym testom wytrzymałości
w ekstremalnie trudnych warunkach jazdy (gorącym i zimnym klimacie, na złych drogach, przy dużym zapyleniu, itd.) Przy dopracowywaniu tego modelu wykorzystano 30 samochodów próbnych, które przejechały niemal 1,1 mln kilometrów. Założenia techniczne modelu zostały określone z uwzględnieniem trudnych warunków jazdy panujących na większości rynków.
Podobnie jak wszystkie samochody klasy wyższej Renault, również Latitude jest objęte 3-letnią gwarancją (lub do przebiegu 150 tys. km) oraz 12-letnią gwarancją antykorozyjną.

Bezpieczeństwo dostosowane do warunków drogowych i oczekiwań klientów. Renault Latitude zostało zaprojektowane z tą samą starannością co inne modele marki. Wykorzystano w nim badania prowadzone przez LAB , jak również doświadczenie konstruktorskie marki, co pozwoliło na opracowanie wyposażenia najlepiej sprawdzającego się w rzeczywistych warunkach jazdy:

  • ABS-u z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV;
  • układu wspomagania nagłego hamowania i automatycznie włączanych świateł awaryjnych;
  • elektronicznego korektora toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności;
  • regulatora-ogranicznika prędkości;
  • systemu kontroli ciśnienia w oponach;
  • adaptacyjnych kierunkowych reflektorów bi-ksenonowych;
  • adaptacyjnych czołowych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, 2 dwukomorowych poduszek bocznych chroniących klatkę piersiową i miednicę (z podwójnym czujnikiem zderzenia bocznego) i 2 poduszek kurtynowych;
  • 3-punktowych pasów bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia na wszystkich miejscach;
  • sygnału niezapięcia pasa kierowcy i pasażera siedzącego z przodu oraz kontrolki zapięcia pasów na trzech tylnych miejscach;
  • trzypunktowego systemu mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu.
CZYTAJ DALEJ  Dlaczego lepiej sprzedawać i kupować samochody przez skup aut niż na własną rękę?


Samochód przyjazny dla środowiska. Renault Latitude, wyróżniające się stosunkowo niewielką jak na swoje rozmiary masą (średnio 1550 kg), starannie dopracowaną aerodynamiką i dwoma wersjami Renault eco², doskonale odzwierciedla zaangażowanie Renault w ochronę środowiska.

Wersje 2.0 16V 140 E85 i dCi 150 (z mechaniczną skrzynią biegów) otrzymały znak Renault eco² wymagający spełnienia jednocześnie trzech kryteriów:

  • emisja CO2 ≤ 140g/km lub możliwość zasilania silników biopaliwami,
  • samochody produkowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14 001 (zakład w Busan w Korei posiada ten certyfikat),
  • 95% masy Renault Latitude będzie się nadawać do recyklingu po wycofaniu go z eksploatacji. Auto zawiera także ponad 5% tworzyw sztucznych z odzysku, tj. średnio 11 kg.

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *