Dzięki temu silnikowi, opracowanemu na bazie silnika ENERGY dCi 110, który jest prawdziwym arcydziełem nowoczesnej technologii, Kangoo jest obecnie najoszczędniejszym samochodem w swojej kategorii.
Kilka miesięcy później, dzięki stosowaniu zasad filozofii Kaizen w ciągłym doskonaleniu wydajności silników, Renault udało się obniżyć emisję CO2 w Kangoo. Emisja CO2/km1 wynosi obecnie 129 g w wersjach z silnikiem dCi 90 i 112 g (4,3 l/100 km) w modelach z silnikiem ENERGY dCi 90 (wyposażonych również w funkcję Stop & Start i system Energy Smart Management). Te ostatnie modele pobiją we wrześniu nowy rekord emisji i tym samym umocnią swoją pozycję najoszczędniejszych samochodów w segmencie.
Cena w Polsce
Renault Kangoo wyposażone w silnik ENERGY dCi 90 będzie od września dostępne w gamie polskiej w najpopularniejszej wersji wyposażenia Helios. Cena samochodu będzie wynosić 74 850 PLN.
Oszczędność związana z użytkowaniem silnika ENERGY w porównaniu z udoskonalonym silnikiem dCi 90 wynosi 12%. Liczba ta obejmuje oszczędność paliwa i wymiany oleju (po 40 000 km) zgodnie z zasadą przebiegu 90 000 km w ciągu 36 miesięcy.
Opis techniczny silnika Energy dCi 90 w skrócie:
- Turbo 4-cylindrowy, 8-zaworowy, 1,5 l (1461 cm3)
- System Stop & Start
- System odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania i zwalniania (ESM)
- Niskociśnieniowy układ recyrkulacji schłodzonych spalin (EGR)
- Popychacze z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon)
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.