X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Kangoo umacnia się na pozycji lidera

2012-08-02
Strona główna -> Renault -> Kangoo -> 2 (2008-dziś)

Renault Kangoo umacnia się na pozycji lidera

Na ostatnich targach motoryzacyjnych w Genewie Renault zaprezentowało kombivana z silnikiem wysokoprężnym ENERGY dCi 90.

Dzięki temu silnikowi, opracowanemu na bazie silnika ENERGY dCi 110, który jest prawdziwym arcydziełem nowoczesnej technologii, Kangoo jest obecnie najoszczędniejszym samochodem w swojej kategorii.

Kilka miesięcy później, dzięki stosowaniu zasad filozofii Kaizen w ciągłym doskonaleniu wydajności silników, Renault udało się obniżyć emisję CO2 w Kangoo. Emisja CO2/km1 wynosi obecnie 129 g w wersjach z silnikiem dCi 90 i 112 g (4,3 l/100 km) w modelach z silnikiem ENERGY dCi 90 (wyposażonych również w funkcję Stop & Start i system Energy Smart Management). Te ostatnie modele pobiją we wrześniu nowy rekord emisji i tym samym umocnią swoją pozycję najoszczędniejszych samochodów w segmencie.

Cena w Polsce
Renault Kangoo wyposażone w silnik ENERGY dCi 90 będzie od września dostępne w gamie polskiej w najpopularniejszej wersji wyposażenia Helios. Cena samochodu będzie wynosić 74 850 PLN.

Oszczędność związana z użytkowaniem silnika ENERGY w porównaniu z udoskonalonym silnikiem dCi 90 wynosi 12%. Liczba ta obejmuje oszczędność paliwa i wymiany oleju (po 40 000 km) zgodnie z zasadą przebiegu 90 000 km w ciągu 36 miesięcy.

Opis techniczny silnika Energy dCi 90 w skrócie:

  • Turbo 4-cylindrowy, 8-zaworowy, 1,5 l (1461 cm3)
  • System Stop & Start
  • System odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania i zwalniania (ESM)
  • Niskociśnieniowy układ recyrkulacji schłodzonych spalin (EGR)
  • Popychacze z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon)

źródło: Renault

Komentarze