Nowy silnik wysokoprężny jest również wyposażony w układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania (Energy Smart Management) oraz układ Stop & Start najnowszej generacji.
Rozwiązania te były opracowywane głównie z myślą o poprawie poziomu komfortu kierowcy
i pasażerów, na przykład poprzez:
- wyeliminowanie zatrzymywania silnika podczas postoju w korkach ulicznych - samochód musi przekroczyć prędkość 4 km/h, aby spowodować ponowną aktywację systemu Stop & Start po postoju,
- utrzymywanie żądanej temperatury w kabinie, jak również zasilania radioodtwarzacza i systemu nawigacji,
- obniżanie poziomu hałasu w kabinie poprzez zmniejszanie natężenia nawiewu podczas postoju.
Osiągi pojazdu zostały utrzymane na optymalnym poziomie. Wysoki moment obrotowy
200 Nm, dostępny w wersji 90-konnej już od 1 750 obr./min, zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia z dynamicznymi przyspieszeniami na kolejnych biegach już od najniższych obrotów.
Wprowadzenie tego nowego silnika do oferty zapoczątkowuje nowy etap strategii Renault
w zakresie podzespołów mechanicznych. Jej celem jest zdobycie przez Renault pozycji europejskiego lidera pod względem obniżania emisji CO2 dzięki wprowadzaniu technologicznie zaawansowanych rozwiązań do silników spalinowych oraz rozwijaniu gamy elektrycznych zespołów napędowych. Ofensywa ta znajduje od roku swoje odzwierciedlenie w postaci systematycznego wprowadzania do oferty nowych, wydajnych i oszczędnych silników: Energy dCi 90, które tym sposobem stały się 6 i 7 jednostką w ofercie silników Energy.
źródło: Renault