Renault Espace na 25 urodziny

Renault Espace z okazji 25-lecia swojej kariery oraz czwartej generacji modelu oferowany jest w Serii Specjalnej Grand Espace, którą wyróżnia atrakcyjne wyposażenie:

  • odtwarzacz DVD/DivX z wbudowanymi w zagłówki przednich foteli ekranami wideo;
  • system nawigacji satelitarnej Carminat CD;
  • obręcze kół z lekkich stopów Epitus o średnicy 17 cali;
  • system kontroli ciśnienia w oponach;
  • Karta Renault Hands Free;
  • Czujniki parkowania w tyłu
  • Relingi dachowe.

Wysokoprężna jednostka napędowa dCi 175 z 6-biegową mechaniczną lub automatyczną skrzynią.
Silny i prestiżowy wizerunek, wysokiej klasy wyposażenie oraz gwarancja udzielana na 3 lata lub do 150 000 km sprawia, że auto spełnia oczekiwania 75% klientów instytucjonalnych i flotowych.
W latach 1984 – 2009 blisko 1,2 miliona egzemplarzy Renault Espace zostało sprzedanych na świecie w ramach czterech kolejnych generacji.
Seria Specjalna Renault Espace 25th zostanie wprowadzona w 7 krajach Europy (Francja, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Włochy, Holandia i Polska) w czerwcu.


25 lat – unikalna oferta
Seria Specjalna Renault Espace 25th bazuje na poziomie wykończenia bogato wyposażonej wersji Voyage. Dodatkowe wyposażenie przekłada się na poziomie 5% oszczędności dla klienta, który zyskuje więcej nowoczesnych technologii, wyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i wygody podróżowania zarówno dla siebie jak i dla wszystkich pasażerów.
Nowa seria wyróżnia się bardziej atrakcyjnym wyglądem zewnętrznym i nowym metalizowanym lakierem Beż Popielaty, aluminiowymi obręczami kół, pakietem look (wlot powietrza i ozdobne elementy błotników w kolorze nadwozia oraz chromowana ozdobna listwa wlotu powietrza z przodu, obudowy lusterek wstecznych i środkowe słupki w czarnym, błyszczącym kolorze) oraz rocznicowym oznaczeniem 25th na środkowym słupku.

Renault Espace 25th  wyróżnia się także poszerzoną ofertą nowoczesnych technologii w postaci
Karty Renault Hands Free, panelem sterowania klimatyzacji w tylnych drzwiach, systemem nawigacji Carminat CD Bluetooth® Auditorium MP3 z ergonomicznym, interaktywnym interfejsem, funkcją
Info Trafic oraz telefonicznym zestawem głośnomówiącym  z możliwością transferu książki telefonicznej. Nowa seria specjalna to również wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki m.in. układowi automatycznego włączania świateł mijania, systemowi kontroli ciśnienia w oponach, systemowi mocowania fotelików dziecięcych Isofix na wszystkich miejscach z tyłu oraz sześciu poduszkom powietrznym (czołowe poduszki powietrzne samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia po stronie kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową osób siedzących w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń).

Wyższy poziom komfortu zapewnia 5 identycznych, w pełni regulowanych foteli w dwóch tylnych rzędach (z regulacją nachylenia oparcia i automatycznym ustawianiem położenia na prowadnicach), wyposażonych we wbudowane w oparcie zagłówki oraz pasy bezpieczeństwa, pokładowy system odtwarzania płyt DVD/DivX z ekranami o przekątnej 7 cali wbudowanymi w zagłówki przednich foteli oraz układem zdalnego sterowania, kompatybilnym z większością konsoli do gier, dostępnym również z trzeciego rzędu siedzeń.

Wysoki poziom przyjemności podróżowania dla wszystkich gwarantują duże szyby o powierzchni ponad 2,2 m², jeden z najskuteczniejszych systemów klimatyzacji odczuwalny nawet dla pasażerów ostatniego rzędu siedzeń i wyposażony w czujnik nasłonecznienia, czujnik temperatury oraz czujnik zanieczyszczenia powietrza w kabinie (NOX/CO) a także radioodtwarzacz 4×20 mono CD MP3 z 8 głośnikami.
W Polsce Renault Espace 25th można zamawiać już od 29 kwietnia za cenę od 129 700 pln
z 3 jednostkami napędowymi do wyboru: 2.0 T 16V 170, 2.0 dCi 175 oraz 2.0 dCi 175 z automatyczną skrzynią biegów. Przedsiębiorcy z pewnością będą zainteresowani wersją, od której można odliczyć podatek VAT, która także będzie dostępna na polskim rynku.

25 lat sagi Espace
Zaprojektowany wspólnie z firmą Matra Automobile model Espace był jak na swoje czasy pojazdem rewolucyjnym. Model wprowadzony na rynek w lipcu 1984 roku i charakteryzujący się wykonanym
z kompozytów nadwoziem zapoczątkował epokę vanów na terenie Europy. Espace, oferowany początkowo wyłącznie w wersji benzynowej, a dopiero później z silnikami wysokoprężnymi mógł przewieźć w wyjątkowo komfortowych warunkach do 7 osób i oferował nieskończoną ilość możliwych kombinacji zabudowy wnętrza kabiny dzięki odchylanym, składanym i wyjmowanym siedzeniom z wbudowanymi biodrowymi pasami bezpieczeństwa. Przednie obrotowe fotele dawały możliwość przekształcenia wnętrza pojazdu w swoisty salon na kółkach. Przy okazji wprowadzonych w 1998 roku modyfikacji tego modelu na rynek trafiła świetnie zapowiadająca się, wyposażona w napęd na cztery koła wersja Quadra. W sumie sprzedanych zostało blisko 192 000 egzemplarzy Espace I.
W lutym 1991 roku pojawiła się druga generacja Espace o znacznie złagodzonych kształtach nadwozia i jeszcze większych możliwościach aranżacji wnętrza dzięki składanym i przesuwnym fotelom 2. i 3. rzędu (prowadnice w tylnej części podłogi kabiny). W roku 1994, z okazji 10-lecia współpracy z firmą Matra oraz zdobycia Mistrzostwa Świata Formuły 1, Renault stworzył zadziwiający pojazd demonstracyjny: Espace F1, napędzany silnikiem V10 RS5. Seryjnie w modelu Espace II montowany był silnik V6 współpracujący – jak w każdym pojeździe wyższej klasy – z automatyczną skrzynią biegów. Do 1997 roku na rynek trafiło blisko 320 000 modeli Espace II, a w 1996 roku został przekroczony pułap 500 000 wyprodukowanych od 1984 roku egzemplarzy Espace. Na rynku zaczęło pojawiać się w tym czasie coraz więcej bezpośrednich konkurentów tego modelu.

Zaprezentowana pod koniec 1996 roku trzecia generacja Espace była zdecydowanie większa, a dwa lata później pojawiła się jej przedłużona wersja (+27 cm). Zdecydowanie nowoczesna stylistyka, wysoka jakość wykończenia oraz użytych do tego materiałów, nowe jednostki napędowe oraz dojrzałość koncepcji pojazdu wraz z deską rozdzielczą z centralnie umieszczonym cyfrowym wyświetlaczem pozwoliły zachować modelowi Espace status auta wyższej klasy. W sumie wyprodukowanych zostało ponad 365 000 egzemplarzy Espace III.

We wrześniu 2002 roku na rynku pojawił się Espace IV, dostępny z unikalnymi w tym segmencie jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi V6. Wszystkie miejsca dwóch tylnych rzędów siedzeń zostały wyposażone we wbudowane, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z nawijaczami oraz w system płynnej regulacji ustawienia na prowadnicach. Jest to pierwszy pojazd w tej kategorii z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Podobnie jak poprzednia generacja, również Espace IV odniósł wielki sukces handlowy na wszystkich rynkach, na których był dostępny, plasując się wysoko przed licznymi i zróżnicowanymi modelami konkurencji. Od pierwszego stycznia 2008 roku Espace objęty jest tymi samymi warunkami gwarancji co wszystkie modele Renault wyższej klasy (36 miesięcy lub 150 000 km). Do dziś sprzedanych zostało ogółem ponad 1,2 miliona egzemplarzy Espace w ponad 60 krajach świata.

CZYTAJ DALEJ  Fiaty Punto i 500

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *