Renault Duster

 Z przodu znalazł się duży, chromowany wlot powietrza, zaś z tyłu chromowana listwa z wytłoczonym napisem Duster. Wersja z napędem 4×4 wyróżnia się bardziej niż w Europie między innymi dzięki felgom w ciemnoszarym kolorze. W samochodzie zastosowano układ przeniesienia napędu na cztery koła najnowszej generacji. Kabina odznacza się bardziej eleganckim wystrojem i nową deską rozdzielczą. Samochód przystosowali do wymagań południowoamerykańskiego rynku brazylijscy i argentyńscy konstruktorzy. W szczególności chodziło o dostosowanie pojazdu do lokalnych norm i przepisów (odporność na zderzenia, silnik, zawieszenie, opony itp.). Renault Duster jest symbolem upowszechnienia SUV-ów (Sport Utility Vehicles) i innowacyjnych rozwiązań przystępnych dla wszystkich klientów.

Samochód przystosowany do rynków Ameryki Środkowej i Południowej
Renault Duster będzie produkowane na miejscu, w fabryce w Curitiba, w Brazylii, a jego wprowadzenie do sprzedaży w Argentynie i Brazylii przewidziano na ostatni kwartał tego roku.
W Kolumbii samochód będzie produkowany w zakładzie w Medellin, a jego sprzedaż ruszy
w maju 2012 r. Renault Duster jest samochodem z napędem 4×4 wyróżniającym się trwałością
i niezawodnością na poziomie bliskim segmentu C, jednakże przy zachowaniu wyjątkowej na rynku relacji ceny do oferowanego wyposażenia i zalet użytkowych. W chwili wprowadzenia na rynek w Brazylii (2007 r.) i w Argentynie (2008 r.), model Sandero plasował się pod względem ceny w segmencie małych samochodów, podczas gdy jego wewnętrzne i zewnętrzne wymiary nawiązywały do wyższej kategorii aut kompaktowych.

Zdaniem Steve’a Normana, Dyrektora Marketingu i Komunikacji na Świat Renault – Renault Duster jest produktem doskonale dostosowanym do wymagań rynków latynoamerykańskich. Zaskakuje obszernymi wymiarami, większymi niż w samochodach konkurencji, a także doskonałymi parametrami terenowymi. Ta specjalna wersja wyróżniająca się odmiennym wzornictwem kabiny, nową kolorystyką i nowym wlotem powietrza przyczyni się do upowszechnienia napędu na cztery koła; samochód ten stanie się bardziej przystępny dla klientów z Brazylii i z Argentyny. Możemy z pewnością powiedzieć, że dla istnienia Renault na rynku amerykańskim czas będzie się dzielił na okres przed i po Dusterze. Przyszłość marki Renault na kontynencie amerykańskim zapowiada się obiecująco – może napawać dużym optymizmem, a jednocześnie stawiać liczne, nowe wyzwania. Firma Renault w Argentynie powinna po raz pierwszy w swej historii przekroczyć próg stu tysięcy samochodów rocznie. Mam nadzieję, że cel ten zostanie osiągnięty jeszcze przed końcem tego roku.

Buenos Aires, odnowa marki Renault
W 2011 r. marka Renault realizuje swoje ambicje poszerzenia gamy oferowanych samochodów w tym regionie i wprowadza na rynek Argentyny i Brazylii trzy nowe modele. Oprócz Renault Dustera, pojawi się druga faza Sandero (lokalny bestseller marki) oraz Sandero Stepway
– samochody, których design i sprzedaż są również specyficzne dla tych krajów, a także Fluence – symbol odnowy w segmencie C. Dążąc do wyróżnienia się pod względem wzornictwa i innowacji, Renault zaprezentuje concept car Desir i Fluence Z.E. – pierwszy samochód elektryczny o nieograniczonym zasięgu. Odnowa gamy oferowanych samochodów w regionie Ameryki Środkowej i Południowej zostanie zakończona w 2016 r. wprowadzeniem 40 nowych modeli we wszystkich krajach.

Brazylia i Argentyna – symboliczne wyzwania dla Renault w Ameryce Południowej
Celem Renault jest dwukrotne zwiększenie liczby samochodów sprzedanych w tym regionie
w latach 2009  – 2013 (odpowiednio 200 000 i 400 000 sztuk). W 2010 r. koncern sprzedał tam 310 000 samochodów (udział w rynku wyniósł 5,2%), a w 2009 r. – 225 000 sztuk (4,4% rynku). Brazylia (160 297 samochodów osobowych i dostawczych w 2010 r.) jest drugim rynkiem marki Renault po Francji (633 411 sztuk), ale przed Niemcami (131 053 sztuki).
Argentyna ma dla Renault znaczenie historyczne: na tym rynku marka osiągnęła w 2010 r.  rekord sprzedaży w ilości 82 000 samochodów (13% udziału w rynku i trzecie miejsce w kraju) na rekordowym rynku wszystkich marek (634 000 sztuk w 2010 r.) rosnącym o 26% w stosunku do roku 2009. Wysoka jakość Renault cieszy się tam szerokim uznaniem. Świadczy o tym wskaźnik rekomendacji marki przez nabywców nowych samochodów i klientów serwisu Renault sięgający ponad 80%.

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *